7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Shahs1355

iOS 8.1.3 batterij loopt snel leeg

Ik heb gisteren iOS 8.1.3 geïnstalleerd en nu loopt
    Mijn batterij snel leeg
    Iemand een tip ?

Moderator
    Night

Maak een lokale backup in iTunes en herstel je telefoon eens naar de fabrieksinstellingen en daarna de backup terugzetten.

Bijdrager
    nebilem

Dat is niet zo slim…

Bijdrager
    MacAanZee

Steevast komen er na elke update mensen met de melding dat hun batterij snel leegloopt. Niet dat ik je niet geloof, maar als je gisteren iOS 8.1.3 hebt geïnstalleerd, hoe kan je dan nu al zeker weten dat je batterij snel leeg loopt? Je moet daar altijd even goed naar kijken. Volgens mij zit er in deze update niets dat met de batterij te maken heeft. Batterijgebruik hangt samen met het type van je iPhone (welke is het?) en vooral met het gebruik van je iPhone. Heb je veel pushberichten aanstaan, laat je je email steeds pushen. (handmatig ophalen na openen mail kost veel minder batterij) Gebruik je veel GPSA in apps. Gebruik je veel Facebook (vreet batterij!) enzovoort. En bij iPhone 5S en 6 scheelt het ook dat je de bewegingschip in zit. Als je dan je iPhone niet veel gebruikt en je zit op je werk of thuis: leg hem neer, dat minimaliseert het batterijgebruik. Bij mij iPhone 6 Plus zelfs tot minder dan 1% per uur.

Bijdrager
    diedrikringenier

Kijk eens onder algemeen>gebruik. Daar kan je zien welke applicatie de afgelopen 24 uur/ 7 dagen het meeste van je batterij heeft gevraagd.

Bijdrager
    Shmoo

Niet dat ik mij er heel erg druk over maak maar de TS heeft wel een punt ik merk ook duidelijk verschil.

Mijn iPhone ligt overdag meestal gewoon aan de iMac te laden of rusten omdat hij 100% opgeladen is en wanneer ik hem dan s’avonds van de kabel afhaal en op de bank ga liggen dan doe ik meestal hetzelfde. In 1 app de scores bekijken van andere wedstrijden die ik niet Live kan volgen ook het controleren doe ik niet onder mijn eigen wedstrijd maar in de pauzes dus dit is allemaal periodiek hetzelfde en wat blijkt normaal na de wedstrijd is mijn batterij nog 86% sinds gisteren staat hij dan op 64% terwijl ik hetzelfde met de telefoon doe.

Nogmaals mij boeit het geen ene * maar het is wel duidelijk dat Apple dit allemaal softwarematig regelt en flest.

Bijdrager
    Pivni Pes

Misschien een late reactie, maar ik was aan het zoeken waarom mijn telefoon in een keer snel leeg loopt.
    Je ziet de percentage gewoon terug lopen.
    Mijn vrouw kwam net naar me toe en ze melde dat haar telefoon helemaal leeg was en dat deze vanmorgen helemaal opgeladen was.
    (betreft een iPhone 5 en 6)
    De update is alweer even geleden dus dat kan het niet zijn.
    Diedrikringenier verwijst naar de batterij verbruik log op de telefoon, daar had ik even niet bij stil gestaan.
    Ik zag dat Mail de laatste 24 uur maar liefst 53% had verbruikt, dit is wel extreem veel.
    Zo, ik ben even terug gegaan wat ik allemaal hebt gedaan.
    Op onze telefoons staan een aantal mailboxen, totaal 9 mailboxen met 4 verschillende domeinen.
    4 mailboxen heb ik overgezet van Google Apps naar onze eigen mailserver, deze 4 mailboxen heb ik nog niet aangepast en staan nog met de oude gegevens welke naar de Google servers verwijzen in onze telefoons.
    Ik heb deze 4 mailboxen verwijderd en het ziet er naar uit dat het slurpen voorbij is.
    Vermoedelijk probeerde Mail constant om zijn mail binnen te halen.

Oke, dit was geen vraag, maar ik wilde dit delen met de rest, wellicht hebt iemand er wat aan;-)

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.