30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)
  • Q:
    Bijdrager
    bvdabjorn

iOS 7 style

Vinden jullie ook niet dat er meer websites enz. de stijl van iOS 7 achterna gaan?
    Neem bv. de nieuwe ‘Google’ startpagina deze is platter geworden net zoals andere sites.

Bijdrager
    wwgnr

ja, 3 dagen na de release van ios 7 stond op nu.nl: “Nieuwe androidversie kleurrijker”.

Bijdrager
    AppelJuice

“Platter” is niet “kleurrijker” en nee het komt niet direct door IOS7.
    Google en Microsoft zijn ook al een tijdje bezig om alles er platter uit te laten zien.
    Ik heb zelfs gehoord dat Google Earth plat weer wordt!!;)

Bijdrager
    bartvdv

Het is net omgekeerd.
    Apple lijkt zich te laten inspireren door anderen.
    Zo lijkt de iCloud mailapplicatie wel erg sterk op Microsoft Hotmail.
    En komt de blauwe tint voor hyperlinks uit iOS7 jou ook niet bekend voor ?

Bijdrager
    Shmoo

Niet alles dat Apple aanraakt is goud! ( niet meer )

Microsoft heeft deze ‘platte’ stijl ontworpen en er een echte trend van gemaakt, Ere die ere toekomt…

( 2010 )

Toen waren ze er al mee bezig in de tijd dat niemand naar Microsoft keek omdat het Samsung VS Apple was en de rest had geen idee wat ze aan het doen waren. Juist in dat soort periodes ontstaan betere producten en ideeën.

Bijdrager
    JBStudio

Wie er dan ook het eerste is…. Apple maakt in ieder geval iets dat gewoon werkt uit de doos…… dat heb ik de andere partijen nog niet zien doen.

Bijdrager
    bartvdv

Werkt de Xbox dan niet vanuit de doos ?

Bijdrager
    Koning Frank
    Shmoo op 02 oktober 2013

Niet alles dat Apple aanraakt is goud! ( niet meer )

Hoe verklaar je dit dan?

Bijdrager
    tomc

Google is niet alleen

Samsung introduceerde dit 1 week na de iphone 5s. Durf te wedden dat samsung deze had klaar liggen maar niet zeker was van de goude kleur en het dus pas introduceerde als apple de goude 5s introduceerde.
    met ander woorden cmd-c cmd-v.

Bijdrager
    Shmoo

Dat is ook onzin.. Het gaat er ook niet zo zeer om wie iets uitgevonden heeft maar we moeten af van dat ‘Iedereen kopieert Apple’ idee want die tijden zijn echt wel voorbij.

Iedereen geeft weer zijn eigen draai aan het platte design. Is het niet door een speciaal font te gebruiken dan is het wel door andere kleuren, gradients of een kei-harde schaduw op de buttons, iets dat ik persoonlijk erg graag zie.

Dit is ook flat design maar wel op een super mooie manier alleen vanwege de schaduw.

Of deze..

Het valt allemaal onder Flat Design maar toch heeft het zo zijn eigen draai, maar één ding wat wel opvalt is dat de kleuren die gebruikt worden niet zomaar gekozen kunnen worden. Het zijn vaak pastel? kleuren klopt dat ? heet dat zo ?

Apple gebruikt dan weer ineens super felle kleuren die je normaal nooit zou tegenkomen in dit type design.
    Dit bijvoorbeeld. Steve Jobs zou zich in zijn graf omdraaien als hij dit zou zien.

Inactief
    Anoniem

Wat maakt ’t allemaal uit. Niet zo onzeker doen allemaal. Gebruik gewoon wat je prettig vind om te gebruiken. Of dat nu Apple, Samsung of wat dan ook is. Iedereen kopieert elkaar. Simpel.

Bijdrager
    tomc

@Shmoo

Ik weet dat mijn avatar inderdaad lelijk is heb gewoon even geen zin om die te veranderen en ten tweede de iconen die jij hier boven plaatst zijn een lelijke mix van skueomorfisme en flat design zonder die schaduwen zou het er veel beter uit zien gewoon simpel de letters PS op een blauwe achtergrond en zonder die lelijke schaduwen.

Inactief
    Anoniem

Steve Jobs heeft zelf de kleurrijke Macintosh computers op de markt gebracht en trots aan het publiek getoond. Het lijkt mij dat hij zich juist zou kunnen vinden in deze kleurrijke heruitvinding van iOS.

Apple verandert iets niet, Apple innoveert niet; Apple verandert iets, Steve Jobs draait zich om in zijn graf.

Design gaat niet om ‘uniek’ zijn, zeker niet bij een mobiel apparaat. Daar gaat het om het integreren van functionaliteit met esthetiek en daar heeft iOS een beentje voor op andere systemen, zeker met iOS 7.

Bijdrager
    AppelJuice

Steve is dood, een van de typische kenmerken van dood zijn is dat je je niet zomaar meer omdraait!

Bijdrager
    INCTRL

Ja natuurlijk “plat” is uitgevonden door Microsoft. Mag ik even lachen?

Bijdrager
    bartvdv

Natuurlijk mag jij even lachen… Zie ik daar een groen lachje ?

Bijdrager
    INCTRL
    bartvdv op 03 oktober 2013

Natuurlijk mag jij even lachen… Zie ik daar een groen lachje ?

Nee een blauw lachje. Je weet wel de kleur die Microsoft ook heeft uitgevonden.

Bijdrager
    bartvdv

Tjiens, waar staat dat Microsoft het ‘blauw’ heeft uitgevonden ?

Bijdrager
    INCTRL
    bartvdv op 03 oktober 2013

Tjiens, waar staat dat Microsoft het ‘blauw’ heeft uitgevonden ?

Waar staat dat ik groen lach?

Bijdrager
    AppelJuice

Als je bij Microsoft iets blauws tegen kwam was het meestal over en uit….

BSOD;)

Bijdrager
    zepkleiker
    tomc op 02 oktober 2013

Google is niet alleen

Samsung introduceerde dit 1 week na de iphone 5s. Durf te wedden dat samsung deze had klaar liggen maar niet zeker was van de goude kleur en het dus pas introduceerde als apple de goude 5s introduceerde.
    met ander woorden cmd-c cmd-v.

Samsung had eerder al gouden telefoons, en die gouden Samsung Galaxy S4 kwam uit VÓÓR de AANKONDIGING van de iPhone 5S.

Bijdrager
    zepkleiker
    bvdabjorn op 02 oktober 2013

Vinden jullie ook niet dat er meer websites enz. de stijl van iOS 7 achterna gaan?
    Neem bv. de nieuwe ‘Google’ startpagina deze is platter geworden net zoals andere sites.

Google is evenals andere bedrijven al jaren bezig met flat design. Hoe kom je erbij dat ze iOS 7 achterna gaan? Je snapt hopelijk wel dat Apple niet bepaald de eerste is die deze trend volgt?

Bijdrager
    den elias

Volgens mij niet maar het heeft wel iets dat erop lijkt:)

Bijdrager
    nicj56

Het is tegenwoordig allemaal iets platter, toch handig een strijkbout:P

Bijdrager
    NTG

Als er iemand is die “flat design” weer in de mode heeft gebracht is het wel Microsoft. Beginnende met de Zune HD in 2009, gevolgd door Windows Phone en Windows 8.

Maar vertel mij niet dat Microsoft of Apple dit platte ontwerp hebben uitgevonden. Het is er namelijk al sinds de jaren 50. Toen noemde we het de Zwitserse grafische stijl.

Bijdrager
    MrHammond

Hier in Zwitserland is dan ook grote behoefte aan platheid, want dat is hier zeldzaam;-)

Bijdrager
    INCTRL
    NTG op 06 oktober 2013

Als er iemand is die “flat design” weer in de mode heeft gebracht is het wel Microsoft. Beginnende met de Zune HD in 2009, gevolgd door Windows Phone en Windows 8.

Maar vertel mij niet dat Microsoft of Apple dit platte ontwerp hebben uitgevonden. Het is er namelijk al sinds de jaren 50. Toen noemde we het de Zwitserse grafische stijl.

Dat die tegeltjes van Windows toevallig plat zijn wil niet zeggen dat zij plat in de mode hebben gebracht.

Bijdrager
    NTG
    INCTRL op 06 oktober 2013
    NTG op 06 oktober 2013

Dat die tegeltjes van Windows toevallig plat zijn wil niet zeggen dat zij plat in de mode hebben gebracht.

Welk groot bedrijf was het dan?

Bijdrager
    INCTRL
    NTG op 06 oktober 2013
    NTG op 06 oktober 2013

Waarom moet dat een bedrijf zijn? Het kan ook je zusje of vriendin zijn.

Bijdrager
    NTG
    INCTRL op 08 oktober 2013
    NTG op 06 oktober 2013
    NTG op 06 oktober 2013

Waarom moet dat een bedrijf zijn? Het kan ook je zusje of vriendin zijn.

Ik snap niet waar je naar toe wil…:roll:

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 35)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.