30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 73)
  • Q:
    Bijdrager
    Mona

iOS 7, ik kan er maar niet aan wennen!

Mijn grafische hart bloedde, daarom Apple -via het feedback kanaal- een beriggie gestuurd. Zou het helpen? Hahaha

”Dear Apple, in particular to Jonathan Ive,

Normally I’m not so quick to respond to certain changes, but now I can’t resist. I simply must. Please Apple, please re-design the icons on the springboard, also the notification center and control center! I’m sorry to say, but i think this should be (much) better. It looks like it’s not finished (I’ve got the idea to look at an sketch-version)?! I really like the flat design and the simplicity, but this is not Apple. I know, changes are always hard, but this has to be better!

Unfortunately, I’m not alone on this subject, many (of my friends) are not amused about the graphical changes (icons, notification center and control center).

Keep up the good works,

Mona

– I’m an graphic designer, graduate on an reputable graphic design school in The Netherlands.”

PS mijn Engels is niet super, helaas!:roll:

Bijdrager
    Mona

@sunapple, Oei, niet verder gekeken dan m’n neusje lang is. My bad.;)

Bijdrager
    NeXT

Ik ben het redelijk met je eens.

Wat ik vooral rommelig vind ogen is de interface van de Timer en Stopwatch app. Zo ook de keuze van bepaalde tekstformaten die na de vertaling de typografie nogal lomp overhoop halen.

Sommige elementen in iOS7 zijn ware pareltjes en schoolvoorbeelden van minimal design en typografie. Wel jammer dat juist deze elementen weer buiten de boot vallen tov de rest. Zo staat het kompas qua stijl volledig op zichzelf maar hoe sterk ook, het sluit niet lekker aan.

Wel leuk om straks te zien of er nog gesleuteld wordt aan het design vergeleken met de beta.

Bijdrager
    wwgnr

Ergens aan wennen….. We zijn zeggen en spreken 1,5 dag verder na de bekendmaking……

Bijdrager
    stavos

Beetje een algemene reactie.. Niemand die hier wat mee kan. “Ik vind het niet mooi..”
    Geef dan in detail aan wat er anders zou moeten volgens jou. Zeker als je aangeeft dat je zelf graphic designer bent. Op deze manier gaat dit mailtje rechtstreeks de prullenbak in.

Geblokkeerd
    Anoniem

En een grafisch ontwerper is bij lange na niet hetzelfde als een UI/UX ontwerper, dus die vergelijking gaat ook niet helemaal op;) En watwwgnr ook aangeeft… hoe kun je nu na 1-2 dagen al aangeven dat het niets is? Even wat feitjes:
    – Jonathan Ive kwam 7 maanden geleden pas bij het iOS-design team, en om in die tijd een heel OS te ontwerpen is héél weinig tijd.
    – Daarnaast is ’t een beta, dus wie weet wat en hoeveel er nog gewijzigd wordt?
    – De screenshots op ’t internet zijn véél contrastrijker dan de werkelijkheid.

Ik heb ‘m hier ook draaien op een iPhone 5, en ’t viel me op hoeveel minder “regenboog-achtig” de interface op me over kwam. Ik denk dat mensen vooral even wat meer tijd moeten nemen om een ontwerp op zich in te laten werken. En dat je van een beta product niet gelijk met de hielen in ’t zand gaan staan dat iets “slecht” is… daar is het een beta voor, om dat soort dingen nog aan te kunnen pakken;)

Bijdrager
    Henk Jan de Bruijn

@joram

– Jonathan Ive kwam 7 maanden geleden pas bij het iOS-design team, en om in die tijd een heel OS te ontwerpen is héél weinig tijd.

Dan had men het nu niet moeten presenteren;)

– Daarnaast is ‘t een beta, dus wie weet wat en hoeveel er nog gewijzigd wordt?

Waarschijnlijk niet zo veel meer, en zijn het vooral stabiliteitsissues en bugs die de aankomende tijd opgelost worden.

– De screenshots op ‘t internet zijn véél contrastrijker dan de werkelijkheid.

Niet echt. Ik heb iOS 7 Beta op m’n iPhone gezet. Het ziet er gewoon hetzelfde uit als op internet. Uiteraard hangt het wel van je scherm af. Als je een een laptop of desktop hebt met een belabberde kleurenweergave, dan zal het in het echt anders uitvallen.

Het is in ieder geval geen “Wow!” release ;).

Bijdrager
    bartje

Haha sorry hoor. Dit wordt toch door niemand serieus genomen…

Jij vertelt Apple dat ze niet Apple genoeg zijn? Met alle respect, wie ben jij om dat te zeggen? Omdat je een grafische opleiding hebt gedaan of nog mee bezig bent?

Toch erg kinderachtig.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik heb iOS 7 draaien op mijn iPhone 4S en het bevalt me tot nu toe prima. Erg fraaie, ruimtelijke en minimalistische vormgeving en daar hou ik van. Design van bijvoorbeeld muziekspeler is echt perfect. Mail en Safari ook erg mooi.Het geeft echt een nieuwe “look en feel”. Er is goed over nagedacht.
    Agenda moet ik nog wel erg aan wennen. Het is echt anders navigeren. Heel handig is wel dat je zonder ergens op te drukken, razendsnel door de maanden heen kunt scrollen! Iets wat ik niet kan vinden is het instellen van het aantal emails dat je per mailbox wilt binnenladen. Dat had ik altijd staan op 50 per mail-account, maar nu laad ie maar door en heb ik al een paar duizend mails erin staan. Dat wil ik natuurlijk niet. Iemand die weet waar ik dat kan vinden? Ook die side-balk bij Safari heb ik nog niet gezien. Of haal ik het nu door de war met Mavericks?

Geblokkeerd
    Anoniem

@Henk Jan; als je de regenboog achtergrond eruit gooit valt ’t ineens heel erg mee. En ik zit hier (en thuis) achter een gecalibreerd scherm, dus wat kleurweergave zal ik redelijk goed zitten denk ik:) En “geen wow release” is wat dat betreft dan heel persoonlijk denk ik… qua kleur en interface kan er tijdens een beta nog best ’t één en ander veranderen. ’t Zal niet de eerste keer zijn dat dat gebeurt (ook niet bij Apple).

@Bartje; dat was ook een beetje mijn strekking… ik probeerde ’t een beetje voorzichtig te brengen, maar goed:D

Bijdrager
    NeXT
    bartje op 12 juni 2013

Haha sorry hoor. Dit wordt toch door niemand serieus genomen…

Toch erg kinderachtig.

Feedback van gebruikers is wel degelijk belangrijk. Apple biedt zelf ook feedback mogelijkheden aan dus niet zo kinderachtig als je het mij vraagt. Jouw reactie daarentegen…

Bijdrager
    Mona

@Bartje, ik ben gewoon bezorgd. En dat het niet des Apple is, waarom mag ik dat niet zeggen? Is puur een constatering. Het is gewoon niet af. Punt. Ik heb 8 jaar aan meerdere academies gestudeerd aan om dat te ‘mogen’ zeggen.

@stavos, Dat ik niet in ga op wat ik dan precies wel of niet ‘mooi’ vind daar moeten ze bij Apple (als ze dat al doen) maar even voor achter de oren krabben. Ik neem aan dat ze daar heus genoeg expertise voor in huis hebben.

@joram, je hebt een punt dat een grafisch ontwerper en een UI-ontwerper niet hetzelfde is, maar het gaat wel degelijk hand in hand. Een (goede) grafisch ontwerper ontwerpt immers ook vanuit de gedachte van de gebruiker. Bovendien, heb ik op de UI (de werking) verder weinig aan te merken. Dit werkt. Zoals ik wél van Apple gewend ben.

Dat het wellicht wat vroeg is, ‘omdat ik het nog geen kans heb gegeven’? Daar ben ik het niet mee eens. Ik heb wel degelijk geprobeerd om het vanuit andere standpunten of visies te beoordelen, echter vind ik het geheel gewoon niet in balans (ja, dat kan ik zeggen). Ik vestig mijn hoop dan ook op het feit dat er in de final versie het e.e.a. kan veranderen. En wellicht dat mijn ‘feedback’ (en die van vele anderen wereldwijd) hierbij helpt.

Bijdrager
    Koning Frank
    Mona op 12 juni 2013

– I’m an graphic designer, graduate on an reputable graphic design school in The Netherlands.”[/i]

The knighted and top paid Jonathan Ive won’t give a fuck

Bijdrager
    Mona

@No_Name, True, maar toch.

Bijdrager
    bartje

Beter geef je via het reguliere feedback kanaal van Apple je punten door. Dat mailtje wordt toch niet gelezen.

Bijdrager
    Hydræ

Ik vind de kleurintensiteit van de iconen iets te fel waardoor het voor mij onrustig overkomt. Ik heb het gevoel alsof ik naar een zuurstok versie van iOS zit te kijken. Met de kleuren van de iPods snap ik de harmonie wel. Het lijkt net alsof alle iconen met wit als basiskleur zijn ontworpen. Het Safari icoontje vind ik de lelijkste, het Game center icoon de meest interessante. Design is erg persoonlijk en ja daar moeten we maar mee leven ben ik bang. Ga er straks eerst mee spelen, Mona, en bepaal dan je uiteindelijke mening. Zien is geloven zeggen ze wel eens.

Bijdrager
    Xcode

Ik heb heel even een iPhone met iOS 7 vastgehouden en ik ben behoorlijk tevreden. Mensen hebben nou eenmaal moeite om met dingen om te gaan die anders zijn dan wat ze gewend zijn. Apple loopt met iOS 7 weer voorop, dus dan is het ook geen wonder dat sommige mensen het moeilijk vinden. Echter, het betreft nog een beta dus kleine tweaks hier een daar zijn nog te verwachten. Het nieuwe icoon van de Foto’s app kan ik wat minder waarderen trouwens.

Inactief
    Anoniem
    Mona op 12 juni 2013

@Bartje, ik ben gewoon bezorgd. En dat het niet des Apple is, waarom mag ik dat niet zeggen? Is puur een constatering. Het is gewoon niet af. Punt. Ik heb 8 jaar aan meerdere academies gestudeerd aan om dat te ‘mogen’ zeggen.

Het is een beta. Die zijn per definitie nog niet af. Punt. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.

Bijdrager
    MacAanZee

Mijn Time zone doet het niet, staat blijkbaar op GMT zone en daarom klopt de tijd niet. Iemand die weet hoe ik dat kan veranderen?

Bijdrager
    KarelWillem

Enfin, het draait allemaal om deze paar beta-woordjes.

…It looks like it’s not finished…

En al heb je 22 jaar aan meerdere academies gestudeerd, uiteindelijk is het Apple en niet jij die bepaald hoe haar OS er gaat uitzien.

Bijdrager
    Mona

@bartje, Joh, da minde nie! Laat ik dat nou net hebben gedaan.

@koen, Klopt, maar hoeveel bèta’s ken jij die op de final release radicaal zijn gewijzigd?

@KarelWillem, Neemt niet weg dat ik mijn mening mag geven. Er bestaat niet voor niets een feedback sectie, toch?

Bijdrager
    Mendoza

Ik vraag me niet zozeer af hoe lang Mona naar school is geweest, maar wat het resultaat is van die scholing. Van mij mag je alles zeggen, maar moeten we je ook serieus nemen? Voorlopig denk ik van niet.
    Post je CV eens. Dan kijken we verder.
    Voorlopig vind ik iOS een verbetering. Nu is het te gladjes. En eigenlijk is dat niet des apples.

Bijdrager
    Chorro
    Xcode op 12 juni 2013

Het nieuwe icoon van de Foto’s app kan ik wat minder waarderen trouwens.

Dat is voor mij nou juist hét icoon dat ik fantastisch vind. Die van de iTunes/App store en de instellingen vind ik een beetje van het niveau van een klein kind.

Voor een beta draait ie overigens wel erg soepel. 1x een crash gehad toen ik vanuit notificationcenter naar Whatsapp wilde.

Bijdrager
    KarelWillem
    Mona op 12 juni 2013

@KarelWillem, Neemt niet weg dat ik mijn mening mag geven. Er bestaat niet voor niets een feedback sectie, toch?

Absoluut. Alles mag.

Bijdrager
    mollie319
    MacAanZee op 12 juni 2013

Mijn Time zone doet het niet, staat blijkbaar op GMT zone en daarom klopt de tijd niet. Iemand die weet hoe ik dat kan veranderen?

Ga naar InstellingenPrivacy – kies daar: Locatie voorzieningen – Scroll helemaal naar beneden en klik daar op Systeem
    daar zie je vervolgens: Tijdzone instellen
    Bij mij stond deze UIT. Aanzetten en voilà de automatische tijdzone bepaling werkt weer.

Heb mezelf ook kleurenblind gezocht, oh nee, er is weinig kleur meer, ehm, flat-blind gezocht.:-)
    Maar nu werkt de automatische tijdzone weer als vanouds!

Succes

Marcel

Bijdrager
    MacAanZee

Bedankt! En de limitering van het aantal emails per account? iIs Urgent!!:(

Bijdrager
    Shmoo

Ik ben geen designer maar ben wel relatief veel actief op designers-fora
    -/platformen en daar is het sentiment vooral zwaar teleurstellend onder de mensen die dagelijks met ontwerpen bezig zijn.

Ik heb zo’n beetje van alle Apple ontworpen iOS 7 icons al betere redesigns gezien van minder bekende designers.
    Het icon Siri in the Car ???? Een kind van 14 had dat kunnen maken in 10min. tijd en als hij het daarna hier een maand geleden op OMT had getoond als Review dan was hij tot op het bot afgezeken wanneer hij zichzelf designer had genoemd.

Apple maakt een fout. Jony = King maar hij is ook een industrieel designer geen UI designer dus zijn feedback doet er helemaal niet toe. Hij moet lekker blijven zagen, schuren en vijlen aan de producten en zich niet met UI design bemoeien.

Jaren lang heb ik kunnen genieten van hoeveel detail Apple in hun icons stopte, neem Safari eens daar kun je uren naar kijken, zelfs een blinde kan zien dat daar miss. wel weken aan gewerkt was om zo veel detail erin te krijgen op klein en groot formaat. De icons van nu zijn binnen 15min. te maken en waarschijnlijk 90% ervan niet eens met een plaatje meet gewoon in CSS op het internet. – Jammer!

Een beetje ruimte en je maakt dingen al gelijk aantrekkelijker.

Meer detail.

Een beetje kleur en dingen komen tot leven.

Over de Ease of Use van 7 nog maar te zwijgen..

Bijdrager
    KarelWillem

Ach ja, en zo maak je nu van Safari bijvoorbeeld een vreemd klokje.
    En heeft het niets meer te maken met het doel dat het moet dienen.

Zo zie je maar; het is nog best lastig.:)

Bijdrager
    nicj56

ieder zijn mening lijkt me.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 73)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.