18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

iOS 7: de eerste ervaringen, bugs?

Velen van ons hebben nu zo’n anderhalve dag ervaring met iOS 7, oftewel kortweg “7”. Ik ben benieuwd naar de ervaringen. Dingen die juist goed werken of erg mooi zijn. (Zelf vind ik het ruime minimalistische design erg mooi, vooral in Mail, Agenda en de muziekspeler).
    Sommige dingen zijn minder. Zoals het erg lelijke design van de Timer en ook minder fraaie Stopwatch. Soms werken dingen niet: bij mij kan ik bijvoorbeeld de Tijdzone niet instellen, die blijft maar draaien. En kan ik nergens vinden waar ik in kan stellen hoeveel emails ik per mail account wil inladen, waardoor ik intussen al duizenden emails op mijn iPhone heb, wat ik helemaal niet wel. En de iBooks app is spoorloos. Ik heb hem gedownload, maar hij is nergens te zien. Ik kom er alleen via de zoekfunctie! En: hoe stuur ik een foto weg vanaf mijn iPhone? Niet meer via “wijzig” en “deel”, maar hoe dan wel?

Over het geheel is mijn ervaring positief. Verder werkt alles. Het navigeren gaat makkelijk en snel. In Agenda zelfs razendsnel heen en weer door de maanden. Het ontwerp is helder en fraai. Hoe zijn jullie ervaringen? En hoe kan ik mijn aantal emails limiteren?!

Bijdrager
    Yggdrasil

Overlapt jouw topic niet een beetje met onderstaande, reeds bestaande topics?

Bugs/UI foutjes in iOS 7 Bèta 1

iOS 7: Alle kleine dingetjes!

Bijdrager
    computer space

Ik problemen met kleurprofielen. Alles lijkt ineens AdobeRGB als profiel te hebben. Beetje over de top verzadiging zeg maar.

Bijdrager
    MacAanZee

@Yggdrasil: had ze nog niet gezien. Staan niet (meer) op de voorpagina. Misschien een idee voor OMT om veelgebruikte topics een tijdje een vaste plek op de voorpagina te geven en niet alleen de laatste posts.

Bijdrager
    Yggdrasil

Vroeger werkte OMT met ‘stickies’, dat was handig. Populaire en belangrijke topics werden dan naar voor geschoven. Da’s misschien wel een ideetje…

Bijdrager
    KarelWillem

Ja, dump er nog maar eens een iOS 7 topic bij.;)

Maar… ik zie al de hele dag rijen van die topics. Gewoon op de voorpagina hoor.

Bijdrager
    MacAanZee

Niet op de homepagine van OMT!

Bijdrager
    mollie319

@MacAanZee ik kan de limiet voor mail niet meer vinden.:-(
    Lijkt erop alsof het eruit is gehaald, als voorzichtige conclusie zeg maar;-)

iBooks staat bij gewoon op m’n iPhone, ik heb een mapje hulpprogramma’s en daar staat deze vrolijk tussen.
    Dus toch even goed zoeken op je iPhone, hij moet erop staan, zeker als je deze met ‘zoeken‘ kunt vinden en opstarten

Een foto kun je versturen uit de Foto’s App.
    Klik op een foto en via het deel knopje (vierkantje links-onderin met een pijltje naar ‘buiten’ toe) kun je ‘delen’.
    Als je daarop klikt word de huidige foto geselecteerd (blauw vinkje rechts onderin de foto) en kun je door te swipen naar links of rechts nog meer foto’s selecteren.
    daarna klik je rechts bovenin op Volgende.
    Dan krijg je een menu te zien met Mail, iCloud, Twitter, Facebook, Flickr
    Selecteer er één en voilà…..:-)

Bijdrager
    KarelWillem
    MacAanZee op 12 juni 2013

Niet op de homepagine van OMT!

Dan heb jij een heel andere homepage dan ik, denk ik?

Bijdrager
    MacMiepje

Ik kon ook niet wachten en op mijn Iphone 5 gezet, man wat een verademing. Is wat zoeken, maar wordt je snel gewoon.
    Het is mogelijk om zonder develloper te zijn IOs 7 te installeren:twisted::)

Bijdrager
    mollie319

@MacMiepje Welcome in the Non-Developers-Club!;-)
    Ik ben ook verder geen Developer, alleen nieuwsgierig:-)

Bijdrager
    GoeieDag

MacAanZee een ‘developer’??? Hahahaha

Bijdrager
    Niels

1941 mails?

Bijdrager
    MacAanZee

Foto’s sturen heb ik intussen gevonden. Gaat net even anders dan we gewend waren. Eerst op vierkantje-pijltje symbool en dan op “volgende” drukken, voordat de verzendopties tevoorschijn komen.
    Voor wat het waard is: met een wat donkerder achtergrond foto, vind ik de icons beter overkomen, al vind ik sommige er nog wel echt “onaf” en zelfs onscherp uitzien – zoals “Berichten”, “Facetime”, “Telefoon” en “Weer”. Dat kan komen door oververzadiging van de kleuren, doordat er geen enkele belijning in zit óf ze zijn echt onscherp. Het komt vooral voor bij de icons met lichtgroen en blauw.

@Goeiedag: jij wel? Heb ik ooit beweerd dat ik een developer ben? Ik develop van alles, maar geen software:)
    @KarelWillem: heel merkwaardig, bij mij stond alleen “iOS7 – ik kan er maar niet aan wennen” op de homepage, alle anderen niet. En daar vond ik de discussie erg eenzijdig.
    @MacMiepje: ik vind het qua navigatie en lay-out/design ook een verademing. Alleen de Timer ziet er dramatisch amateuristisch uit.

@Mollie: dus jij kunt ook de limiet voor binnenkomende emails niet vinden. Is er IEMAND die dat wel kan? Ik kan me niet voorstellen dat ze die bewust weglaten. Dat wordt een drama. Ik zal toch niet de enige zijn met veel mails in de inbox, die je wilt bewaren om eventueel op terug te kunnen vallen. Op je iPhone wil je gewoon nooit je volledige inbox inladen… Ik heb intussen al bijna 6000 emails….. En dat heb ik dan nog een beetje kunnen beperken omdat ik alles op handmatig heb staan. Als ik ‘m lang laat open staan komen er nog duizenden bij. Ben ook begonnen onnodige oude mails weg te gooien, maar dát is een giga operatie …..

Bijdrager
    MacAanZee

Klein detail: wat ik inconsequent vind, is dat bij alle nieuwe iOS 7 icons van Apple de schaduw volledig is weggehaald, maar niet bij de “Instellingen” app. En daar geeft dat juist een minder mooi effect. Het ziet er nu wat smoezelig uit.

Bijdrager
    GoeieDag
    MacAanZee op 13 juni 2013

Heb ik ooit beweerd dat ik een developer ben?

Als je geen developer bent, wat doe je dan met iOS 7, en vooral: waarom moet je er dan zo opzichtig mee te koop lopen?!

Bijdrager
    MacAanZee

@Goeiedag: nou nou, jij blaast wel erg hoog van de toren. Ik denk dat iedereen hier erg nieuwsgierig is naar iOS 7 en dus ook ik. En gelukkig mag iedereen hier op OMT zijn meningen, gedachten en ideeën ventileren, niet alleen professionals, maar ook de niet-technische gebruikers. Juist de mix daarvan maakt het interessant. Verder weet ik wel zeker dat het merendeel van degenen met iOS 7 hier geen developer is. Bovendien is het heel legitiem dat een groot aantal mensen de betaversie uittest. Zoals je weet heeft elk developer-account 100 mogelijkheden om een iOS device te testen met het nieuwe iOS. En daar ben ik er één van:lol:

Bijdrager
    JohnLokerse

Ook leuk; je kan nu swipen in de music app.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.