30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 105)
  • Q:
    Inactief
    Anoniem

iOS 5 wat verwachten jullie?

Ik ben erg benieuwd naar wat Apple zal gaan doen als antwoord op blackberry, OS WebOS en android 3. Op de elektronica beurs CES 2011 zijn aardig wat tablets getoond met een van deze OS’sen er op. Het ziet er naar uit dat er nu EINDELIJK wat concurrentie op het vlak van mobiele besturingssystemen voor tablets gaat komen.

Vooral het tablet OS van Blackberry en Android 3 (Honycomb) zagen er indrukwekkend uit.
    Ik ben erg benieuwd of Apple met iOS 5 weer zulke kleine stapjes voorwaards zal gaan maken.
    Ik denk dat Apple nu toch echt met wat meer innovatie moet komen om voor te blijven.

Waar ik op hoop:

Samensmelting Mac OSX Lion en iOS.
    – iLife voor de iPad
    – volledige toegang tot de info uit de native apps.
    (“Photo gene app” mag dan bijvoorbeeld WEL de originelen van de fotos uit de photos app overschrijven.)

Safari
    Een volwassener safari app. (Het verschil Met de desktop versie is te groot. Ook zonder flash zijn de verschillen te groot.)

Finder/file systeem
    Nu is het behelpen om bestanden tussen programma’s heen en weer te krijgen ene er is geen centrale plek voor documenten. (Van mij mag iOS wat meer op een echt OSX gaan lijken op dat vlak.)

Mijn Verwachtingen

Iets meer functionaliteit in de standaard apps.
    – Stapje voorwaards in de snelheid van het platform.
    – 3D in Google maps
    – Bestanden kunnen uploaden en downloaden via safari.

Bijdrager
    Wiki Post

Bijdrager
    Hasoweh

Van mij mag iOS wat meer op een echt OSX gaan lijken op dat vlak.

OS X gaat op iOS lijken. de iPad heeft heel veel invloed gehad over de manier hoe Lion in elkaar zit

Inactief
    Anoniem

Ik hoop dat het een mooie samen smelting van het beste van die twee werelden gaat worden.
    En van mij mogen ze wat grotere stappen maken in dat proces.

Bijdrager
    Waffle ಠ_ಠ

-Widgets (maar dan niet van die halfbakken Android-achtige widgets)
    -Betere Safari (vooral op de iPad, veel te gelimiteerd nu)
    -FLLLAAASSSH! Alhoewel dit waarschijnlijk niet komt, ik mis het toch een beetje.
    -Multitasking met app screenshots ipv. de iconen
    -Andere animaties. Ik kijk nu wel lang genoeg naar die openspringende apps.
    -Notificatie systeem zoals op de Palm Pre, of Android-achtige notificaties.

Bijdrager
    Chorro

Van mij mag hij wat minder belastend zijn voor onze 3G(s) gebruikers en moeten app’s in de multitaskbar vanzelf na een in te stellen tijd volledig sluiten. Met mogelijkheid om hier uitzonderingen op te maken, zodat programma’s die je echt open wilt houden ook open blijven.

Bijdrager
    Yoeri

– iLife voor de iPad

iMovie zal wel komen als de iPad 2 komt. Daar zullen waarschijnlijk twee camera’s inzitten.

Bijdrager
    Sascha

– Finder/file systeem.
    – Bestanden downloaden met Safari.
    – Flash.
    – Multitasking met previews.
    – Andere notificaties.
    – Multitasking(-bar) regelen (instellen welke apps al dan niet open mogen blijven etc.).

Dat kan ik allemaal met mijn jailbreak.

Ik ben blij zoals het nu is. Van mij moet het bijlange na geen OS X worden ! I love this simplicity !

Geblokkeerd
    Anoniem

Voor de iPad meerdere accounts kunnen hebben.

Bijdrager
    dijkie

Dat vind ik ook wel een slimme:)

-Van mijn mag het multitasken wel verbeterd worden. Met de optie, zoals hierboven vermeldt staat, dat bepaalde apps na een bepaalde tijd uitgeschakeld worden.
    -Agenda met weekweergave, ik wil daarvoor niet een app downloaden.
    -Safari update.
    -Google navigatie mag er van mij ook wel op.
    -airplay/airprint 2.0
    -misschien draadloze synch? maar dat zal voorlopig nog niet!
    -betere ibook store, en app store mag ook wel update hebben.
    -betere autocorrectie waarbij je zelf woorden kan toevoegen.

Verder laat ik me graag verrassen door ome Steve.

Bijdrager
    Chorro
    dijkie op 09 januari 2011

Door dit bedenk ik me er nog 1: Autocorrectie waarbij je de mogelijkheid krijgt de aanpassingen te accepteren, dus niet zoals nu. Nu vervangt hij altijd zelf het woord, als je optijd bent dan kun je dat annuleren door op het kruisje te drukken. Suggesties in plaats van directe vervanging.

Bijdrager
    dijkie
    Chorro op 09 januari 2011
    dijkie op 09 januari 2011

Door dit bedenk ik me er nog 1: Autocorrectie waarbij je de mogelijkheid krijgt de aanpassingen te accepteren, dus niet zoals nu. Nu vervangt hij altijd zelf het woord, als je optijd bent dan kun je dat annuleren door op het kruisje te drukken. Suggesties in plaats van directe vervanging.

Dat is inderdaad een waardevolle toevoeging.
    Wordt daar zo gek van:S

Bijdrager
    Chorro

Ik ook, ik moet altijd m’n smsjes controleren voordat ik ze verzend. Puur omdat er hele rare woorden ontstaan door de autocorrectie.

Bijdrager
    W0uTeRr

@dijkie en Chorro: is het dan misschien een idee om de autocorrectie uit te schakelen?

Ga hiervoor naar de Instellingen-app, klik vervolgens op ‘Algemeen’ > ‘Toetsenbord’ > en schakel Autocorrectie uit

Verder vraag ik me af wat er nog bij zou moeten in iOS.
    Eén ding zou ik wel handig vinden: de mogelijkheid om een e-mail te versturen naar een groep mensen uit je adresboek, in plaats van het apart toevoegen van elk e-mailadres.
    En misschien tethering?

We gaan het zien!

Geblokkeerd
    Anoniem

draadloos synchroniseren.

Bijdrager
    Chorro
    W0uTeRr op 09 januari 2011

@dijkie en Chorro: is het dan misschien een idee om de autocorrectie uit te schakelen?

Ik vind van niet, want autocorrectie is een perfect idee alleen door de manier hoe dat nu gebeurt een beetje onbruikbaar.

W0uTeRr op 09 januari 2011

En misschien tethering?

Dat zit standaard al in de iPhone, echter slopen bedrijven als T-Mobile ze eruit.

Bijdrager
    lucschram

Mac OS X Lion lijkt nu meer op de iPad, ik denk dat Apple toch iets gaat maken waardoor een iPad gewoon een soort PC word die nog comfortabeler word dan een laptop of een notebook.

Bijdrager
    Dems

Beter notificatie-systeem!:)

Bijdrager
    lucschram
    Dems op 09 januari 2011

Beter notificatie-systeem!:)

Wat is er dan niet goed aan?

Bijdrager
    W0uTeRr

@Chorro: ok, zo had ik het niet begrepen. Persoonlijk heb ik na één dag de autocorrectie al uitgeschakeld, omdat ik het irritant vond dus vandaar:wink:

Verder is het inderdaad zo dat tethering door bedrijven als T-Mobile tegen wordt gehouden, daarom hoop ik dat dit ooit nog verandert. Maar nu je het zo zegt, heeft het inderdaad weinig met een nieuw versie van iOS te maken.

Verder zou draadloos syncen wel heel gaaf zijn natuurlijk! En ook een soort Finder-achtig idee is ook welkom.

Bijdrager
    jvers

Met een jailbreak kan je al syncen via wifi! http://www.getwifisync.com/ leuk programma.. totdat je je iphone wilt updaten dan moet je er maar achter zien te komen dat dit programma het verhinderd. dus gedeinstalleerd moet worden..
    Verder wil ik inderdaad een beter push notificatie systeem waarbij je meerdere berichten kan ontvangen/ je berichten terugkijken want vaak klik je ze weg omdat je al ergens mee bezig bent.

Inactief
    Anoniem

Voor de iPad:

Muis support in keyboard Dock modus.
    (voor het langere tekstverwerken en surfen met de iPad achter een bureau viaduct dat Dock zou dat een minidesktop ervaring geven. De iPad mag wel een portable iMac worden in mijn ogen. Vandaar ook de wens voor een volwassener iOS)

Als iOS 5 dat gaat ondersteunen voor de iPad ben ik een blij man

Voor de iPhone:

– Een handiger homescreen.
    (meer info waardoor het in1 oog opslag de meest recente status laat zien net als Windows phone 7 dat nu doet.)
    – Keuze tot Meer privacy bij het ontvangen van een berichtjes.
    (Nu kan men alles lezen wanneer je een knop in drukt.)

Bijdrager
    VlamMans

@ Knekkie

instellingen > berichten >Toon voorvertoning.

Dan krijg je alleen maar de afzender te zien.

Inactief
    Anoniem

Thnx. Dat helpt;)
    ——————————————

Ik was net aan het surfen op engadget en ik zie dat Motorola voor mekaar heeft wat ik van Apple verwachtte met de iPhone op hybride OS gebied. Als Apple draadloos lukt wat Motorola met een Dock doet en dat dan met 1 Hybride OS dat zich aanpast aan zijn omgeving zoals Motorola in het filmpje heel goed laat zien dan gaat Apple de kant op waar ik op zit te wachten.

The continious desktop.

Op je iPhone een klein scherm versie van het Mac OS die wanneer hij gekoppeld word aan een TV via Apple TV niet alleen media center is maar ook een spelcomputer. De iPhone / iPad is dan de controller.
    Eenmaal in de buurt van of aangesloten op je Mac is dat wat je op je iPhone en iPad bij je hebt gelijk je desktop op je iMac MacBook (air & pro) Mac Mini of Mac pro.

Begin je iets op je iPhone dan blijft dat beschikbaar op je TV en op je Mac. Waar je er aan verder werkt maakt niet uit. Als Apple maar een slimme manier weet te vinden voor een doorlopend besturingssysteem.
    Je iPhone of iPad als basis stations en je grote computer en TV als terminal die elk op hun eigen vlak extra performance bij dragen. Zo heb altijd alles bij je. En op de juiste locatie altijd de de juiste power voor handen om dingen gedaan te krijgen.

Daarom dat het iOS hybride moet gaan worden.

Bijdrager
    Dagaloni

Dat lijkt me wel heel vet. Ik zag dat Apple laatst een patent had aangevraagd. In dat patent werd beschreven dat de iPhone persoonlijke instellingen en data bevat en die kun je draadloos overdragen op een Mac. Ga je weg, dan verdwijnen ook alle instellingen en data van de Mac en staat alles op je iPhone.

Dat zou echt geniaal zijn!

Bijdrager
    Sascha

Ik heb via Cydia Quick Reply For SMS geïnstalleerd en ik moet zeggen dat ik niet meer zonder kan ! Vanuit elke app (zelfs lockscreen) snel een antwoord typen op binnengekomen sms-en. Er komt dus naast ‘sluit’ en ‘bekijk’ een knop met ‘antwoord’. Zoooooo handig !

Bijdrager
    Elbertox

Foutje

Bijdrager
    Elbertox

Mijn verwachtingen

– Beter notificatie sytseem
    – Verbetering van multitasking: kunnen instellen welke apps je niet op de achtergrond wil draaien. ( apps die lange tijd niet meer zijn gebruikt worden gesloten maar staan nog wel tussen de lijst, ook lastig)
    – Beter gebruik van homescreen zoals bij lockinfo (jailbreak) zoals agenda afspraken, mails, gemiste oproepen,weersverwachtingen
    – In agenda een weekoverzicht
    – Bij foto’s: mappen kunnen aanmaken, foto’s kunnen sorteren.

Bijdrager
    MouseMighty

Om even een korte samenvatting te geven van de “verwachtingen”: Koop een MacBook(Pro). Veel van wat jullie willen is typisch iets voor een compleet OS zoals dat op een “grote” machine draait. Als je dit (allemaal) gaat implementeren in een mobiel OS dat ook op de iPhone/iPad Touch moet draaien vraag je teveel van de compacte hardware.

Moderator
    Poezenbeest

Dat idee van het aanlanden op een Mac en dan meteen al je persoonlijke instellingen bij je hebben zint me wel, laat ik het als een verlenging van MobileMe zien. Je hebt nu al een app die met bluetooth werkt en die je computer vergrendelt als je wegloopt. Zodra de iPhone buiten het bereik is van de Mac, gaat de Mac in de schermbeveiliging en als de iphone weer in bereik komt, dan springt de Mac weer open.

Ik kan me voorstellen dat als je dat met de huidige functies van MobileMe combineert, dan kan ik me voorstellen dat ik bij een vreemde Mac aankom en dan de mogelijkheid heb om in te loggen met mijn iPhone en meteen mijn instellingen van thuis op die Mac kan inladen. Ik heb zonder verdere instellingen mijn iDisk ingesteld, al mijn voorkeuren, bookmarks, mail en andere meuk worden ingesteld, zodat ik binnen drie minuten aan de gang kan met mijn eigen instellingen. Wat ik opsla op de computer wordt natuurlijk op mijn iDisk opgeslagen.

Uiteraard moet MacOSX ook aangepast worden hiervoor, maar ik zie hier wel een toepassing die op de zakelijke markt wel eens groot kan worden. Zo moeten al mijn gegevens natuurlijk weer verwijderd worden zodra ik weer uitlog en moet de zaak grondig gecodeerd worden.

Niet dat ik dit direct verwacht in iOS 5, maar ik zie het in de nabije toekomst wel gebeuren.

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 105)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.