18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Q:
    Bijdrager
    MauritsBD

iOS 5 trekt batterij letterlijk leeg

Mijn batterij word echt leeggezogen door iOS5. Ik ben een tijdje aan het smsen via iMessage en binnen een anderhalf uur is mijn iPod Touch 4G al bijna leeg! Niet normaal gewoon! Hebben hier meer mensen last van?

Bijdrager
    iHam

Heb er met de iPad 2 geen last van. Nog 7% verbruikt na enkele uurtjes.

Bijdrager
    maarten1909

Begon je wel op 100%?

Bijdrager
    iHam

Jazeker. Zit nu op 92%. Had de hele tijd het scherm aan.

Bijdrager
    MauritsBD

Ik begon op 100% haalde hem toen van de kabel. Echt ziek haha! M’n potje hang nu weer aan het energie infuus ;p

Bijdrager
    madcat

Ik merk het ook, nu op 80 % alhoewel ik het wel veel gebruikt heb.
    Mischien vanwege het vele wifi gebruik voor icloud.

Bijdrager
    SunKeeper

iCloud is stiekem je iPhone aan het backuppen, (bij mij) dus staat Wi-Fi constant volop aan. (de voortgang is te zien onder Instellingen > iCloud > Opslag en reservekopie > helemaal onderaan)

Ik moet nog 4 uur, dus die lange tijden zijn normaal. Ongetwijfeld werkt het op de Time Machine-manier, eerst een volledige backup, daarna alleen de wijzigingen.

En GPS staat ook al constant aan, ik moet nog uitvissen waar dat door komt. Ik had hem iets meer dan anderhalf uit het stopcontact, en ik zat op 76%. Maar: dat is wel zonder sluimerstand, dus het scherm constant aan.

Dus helemaal niet ontevreden, ik deed 11 minuten over 100%>99%.

Bijdrager
    garenor

Ik draai ios5 al een week op iphone 4 en ipad 1. Batterij gaat gewoon even lang mee als op 4.3.3. Erg tevreden over de update.

Bijdrager
    Dushi64

Ik merkte inderdaad dat de batterij van zowel mijn iPad als iPhone 4 sneller leeg loopt! Ik maak geen gebruik van iCloud!

Bijdrager
    SunKeeper

Hoe merk je dat dan precies?

Het is meestal erg relatief, want doordat je ook stiekem veel bezig bent met de apparaten om nieuwe functies te bekijken, staan ze langer aan, en verbruik je vanzelf meer batterijlading.

Bijdrager
    BasiX

Bij mij gaat hij ook veel minder lang mee. Normaal was hij na een nacht op stand-by zo’n 2% gedaald. Nu zit dat op ongeveer 10%. Zonder dat ik er ook maar iets mee doe.

Bijdrager
    ReinderM

De tijdzone detectie houd de GPS bezig. Zodra je deze uitzet is de GPS ook niet constant zichtbaar.

Instellingen > Algemeen > Datum en tijd > Stel automatisch in : Off

Bijdrager
    SunKeeper

Dat is me ook opgevallen.

Kijk bij: Instellingen > Locatievoorzieningen > Systeem (heeelemaal onderaan) > Statusbalksymbool–>deze schakelaar inschakelen.

Daarna valt op dat ”Tijdzone instellen” diegene is die de hele tijd GPS gebruikt. Dit zie je aan het gekleurde logotje en de uitleg die eronder staat.

Ik heb dus bij ”Tijdzone instellen” de schakelaar uitgezet, want mijn tijdzone klopt gewoon.

Hierna is het GPS-probleem opgelost. Tevens zie je ook sneller wanneer een systeemdienst gebruikt maakt van GPS, doordat het logotje in de menubalk verschijnt.

Moderator
    unSOUND

Ik draai nog geen iOS 5, maar mensen moeten ook eens kijken naar Apps die ze onlangs geïnstalleerd hebben. Ik heb van de week voor de grap Wordfeud geïnstalleerd, en mijn accu gaat nu gelijk 2 maal zo snel leeg, omdat hij wel zegt gebruik te maken van Push berichtgeving, maar in realiteit gaat hij elke 15 seconden zelf kijken, wat dus dataverbruik EN accuverbruik met zich mee brengt.

Bijdrager
    MouseMighty

*kuch* mag het draadje naar een geschikter (sub) forum? *kuch*

Bijdrager
    SunKeeper

Ja, dat zou wel handiger zijn i.i.d.

Geldt overigens voor meer topics, zowel uit Apple Nieuws & Roddels als uit One More Thing.

Bijdrager
    Rik de Belg

Gisteren IOS5 geïnstalleerd,
    ben deze morgen met m’n 3Gs vertrokken met 100% batterij lading,
    en tegen 16u00 viel m’n iPhone uit met platte batterij. Gewoonweg niet te doen:-(

Bijdrager
    Yggdrasil

Ik heb er eigenlijk geen last van…

Muziek luisteren, facebooken en sms-en/whatsappen en ik kom de dag helemaal door tot rond de 30 procent. Mijn 3G staat constant aan maar mijn helderheid is beperkt tot 70 procent. Verder bekijk ik mijn e-mail en surf ik een klein beetje.

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.