7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    fenerus

ios 5 problemen met synchroniseren van contacten adresboek

Telkenmale wanneer ik een contact vanop mijn iphone naar mijn adresboek wil synchroniseren, komt deze niet tevoorschijn in adresboek.

Omgekeerd werkt alles goed. m.a.w. wanneer een contact vanuit het adresboek gesynchroniseerd wordt naar de iphone komt deze wel op de iphone terecht.

Iemand raad?

Moderator
    Strifer

Lijkt erop dat de contacten op je iPhone lokaal worden opgeslagen en op je Mac in iCloud. Loop je instellingen even na op je iPhone, zodat je zeker weet dat de iCloud verbinding wordt gemaakt.

Bijdrager
    fenerus

KAn je soms eens meedelen wat voor instellingen ik moet activeren.

ICloud is actief maar ik ben er niet zo tevreden over. iCal is ook zo traag omdat deze telkens alles download van de cloud…..

Moderator
    Strifer

Kijk eens in de je adresboek app op je iPhone of je er een onderscheid ziet tussen je iPhone en iCloud (linksboven zit de knop om ‘terug’ te gaan in het adresboek menu). Bij mijn iPhone kan ik ’t niet zien, omdat ik enkel contacten op iCloud heb staan.

In de instellingen van je iPhone kun je onder het kopje iCloud zien of het synchroniseren van contacten aanstaat en welke ID daarvoor gebruikt wordt. Vanzelfsprekend moet contacten aan staan en moet deze account hetzelfde zijn op je iPhone als op je Mac. Ik gebruik zelf een account voor de Appstore en een ander account voor iCloud, dus ik kan me voorstellen dat er weleens wat verwisselingen ontstaan.

De traagheid van iCal kan ik nog niet beoordelen, daarvoor gebruik ik het momenteel te weinig. Ik merk geen vertraging.

Bijdrager
    merelb

ik heb ook problemen met mijn contacten en agenda’s (ical) in the cloud.
    heb icloud aan op mijn iphone en in itunes het synchroniseren uitgezet (dus ik heb geen dubbele dingen in mijn telefoon)
    echter als ik iets wijzig in mijn telefoon of op mijn macbook dan verschijnt het (nog) niet in het andere apparaat
    dit in tegenstelling tot de fotostream die redelijk snel werkt.
    duurt het gewoon erg lang tot er iets gedownload is uit de cloud? of doe ik toch iets niet goed

Moderator
    Strifer

Ik heb ook wat problemen met de foto’s bij de contacten. De informatie als in e-mail adres of telefoonnummer syncen wel goed en snel. Kan zijn dat de servers van Apple nog een beetje aan het stressen zijn vanwege het vele verkeer.

Weet je zeker dat je ook je iCloud account op je Mac hebt ingevoerd en dat je het syncen van contacten even uit en aan hebt gezet op je Mac?

Bijdrager
    merelb

Inmiddels doet hij het, bij mij ook fotos bij contacten! Heb alles aan en uit en weer opnieuw aangezet mbt icloud instellingen en op mijn Mac inderdaad staat sync uit.
    Nu heb ik alleen nog een probleem dat als ik een calender wil importeren in ical dat hij deze niet kan syncen met icloud ik krijg dan elke keer fout met de server. Iemand hier suggesties voor.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.