13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

WAAA..!! iOS 5 neemt 8 Gb in beslag op mijn iPhone?!

Ik heb woensdagavond met wat strubbelingen iOS 5 gedownload en geinstalleerd op mijn
    iPhone 3Gs. (16 Gb) Het werkt allemaal prima en mijn iPhone werkt vooral sneller. Maar toen ik vanochtend een muziekje wilde draaien, ontdekte ik dat al mijn muziek eraf gegooid is. Er staat nu nota bene 8 Gb bij “overige”, terwijl dat altijd ongeveer 1,5 Gb was. Het kan toch niet zo zijn dat iOS 5 een ruimte van 8 Gb in beslag neemt?!
    Waaruit bestaat “overige” – is dat alleen het iOS en misschien wat op de iPhone aanwezige basissoftware? Hoe kan het dat dit qua ruimte zo geëxplodeerd is? Hoe is dit bij anderen en als er iets niet goed is wat kan ik dan doen?!

Bijdrager
    Dwee8le

Hoi, toen ik gisteren iOS 5 had geinstalleerd, was ook al mijn muziek, etc. weg. Ik had de iPhone namelijk ontkoppeld na het updaten, maar nu zie ik dat hij nog een herstel wil doen. Blijkbaar heb ik gisteren dit herstel gestopt, want ik sluit net mijn iPhone aan op mijn iMac en hij vraagt of ik “door wil gaan met het herstel”. Nu wordt al mijn muziek, films, etc. was weer teruggezet. Ik denk dat die “overige” gewoon mp3 enzo zijn, die nog niet als zodanig herkent worden omdat het herstelproces nog niet is afgerond.

Probeer de reservekopie eens terug te zetten, die voor het updaten automatisch gemaakt is. Je zou dan op iOS 5.0 moeten zitten met je oude content/instellingen.

succes!

Bijdrager
    WhiteElephant

Ik heb ook mijn reservekopie teruggezet, je muziek komt dan ook weer terug.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik hoop het. Na het updaten van iOS 5 kreeg ik een mededeling dat alles goed was uitgevoerd. Ik heb hem volgens mij pas ontkoppeld nadat het ‘herstel’ was uitgevoerd. En de hele reservekopie was teruggezet. Zo leek het tenminste..! Voordat ik naar mijn werk ging, heb ik geprobeerd te syncen, maar het duurde erg lang en hij gaf aan dat er (bij de normale content die ik er meestal op heb staan) 8 Gb te weinig was. Ik kreeg geen melding dat ‘herstel hervat’ moest worden. Toen ik vanochtend probeerde te syncen duurde dit zo lang dat ik het niet heb kunnen afmaken omdat ik weg moest. Zodra ik terug ben ga ik het opnieuw proberen.

Bijdrager
    Renzsz

Ik had ook precies hetzelfde, hij moest ook al mijn apps en muziek terugzetten vanaf de reservekopie. Toen kreeg ik de melding dat hij 27GB tekort kwam, na hem helemaal zijn gang te laten gaan en nog een keer synchroniseren was alles weer terug zoals het hoorde. Gewoon hem helemaal zijn taak laten afmaken, geduld is een schone zaak.:)

Bijdrager
    MacAanZee

Hij heeft woensdag minstens twee uur ‘aan het lijntje gehangen’ totdat alles afgerond leek te zijn. Maar ik ga het straks opnieuw proberen.

Bijdrager
    jf

Gezien wat eerdere ervaringen met updates, is mijn werkwijze inmiddels dat ik de meest uitgebreide playlist voor een update even van m’n iPhone afhaal. Dan is er lekker veel ruimte over voor het heen en weer schuiven van data wat blijkbaar toch vaak gebeurt bij updates. Navigon is bijvoorbeeld heel notoir daar in, maar blijkbaar is het bij deze update ook eht geval.

Los daarvan: ik schrok gister ook toen ik na de installatie van ios5 de iPhone nog een keer aan iTunes hing (om de grote playlist er weer op te zetten). Ook iets van 9 GB aan “overige”. Onderwijl ging de iPhone allerlei dingen die verband hielden met de muziek op m’n iPhone synchroniseren: afbeeldingen, genius resultaten (?). Toen ie daar mee klaar was, was de 9GB “overige” verdwenen en de ruimte die de muziek innam met ongeveer 9GB gegroeid.

Blijkbaar wordt er bij de update naar iOS 5 dus veel data die bij de muziekbestanden hoort als “overige” op je iDevice gezet…

Bijdrager
    MacAanZee

Daar begint het wel op te lijken. Ik vind de tip op de grootste play-lists even te verwijderen voor een belangrijke update wel een goeie. Dat is makkelijker dan andere dingen. Ik ben vroeg klaar met werken, dus daarna ga ik meteen thuis even syncen. Helemaal zonder je favoriete muziek is ook niet echt lekker. Niet dat ik het voortdurend luister, maar soms heb je er echt even behoefte aan!

Bijdrager
    Dwee8le

Ik was vanochtend ook onaangenaam verrast dat er geen muziek meer op mijn iPhone stond. Ik dacht ook dat ik braaf gewacht had tot de volledige hersteloperatie was afgerond, maar blijkbaar was dat niet zo. Schijnbaar moet er eerst alles af, dan iOS 5 erop en dan alles terugzetten.

Hopelijk gaat de update naar iOS 5.1 voortaan wat sneller/makkelijker. Dat zouden delta-updates moeten zijn, dus dat zal het hele proces enorm moeten versnellen.

Bijdrager
    MacAanZee

Ja inderdaad: eerst alles eraf, dan iOS5 erop en dan alles terugzetten, maar volgens de mededelingen op het scherm was dat dus allemaal gebeurd. Ik heb het steeds in de gaten gehouden. Nou ja, ik ga het straks zien.:neutral:

Bijdrager
    MacAanZee

Ik ben thuis, heb m’n iPhone weer gesynchroniseerd en inderdaad is de muziek terug en de 8Gb aan “Overige” ruimte verdwenen – nog nog maar 0,49 Gb – MAAR nu zijn vrijwel alle foto’s weg. De mappen staan we (weer) op, maar er zitten geen foto’s in. Ook zijn alle afbeeldingen bij de muzieknummers verdwenen. Vervelend! Ik heb ‘m maar WEER aan het lijntje gelegd en kijken wat er nu weer uitkomt. Maar ik vind het wel heel raar!

Bijdrager
    MacAanZee

Na nog een keer syncen zijn de foto’s wel terug, maar alle plaatjes bij de liedjes nog niet.

Bijdrager
    MacAanZee

Hehe….na NOG een keer syncen is het wel gelukt. Ik heb toch nog heel wat muziek en videoclips eraf moeten gooien, voordat het lukte. Op één of andere manier kost iOS 5 toch wel meer ruimte, hoewel ik het nu niet meer in cijfers terugzie. Er kan nu gewoon veel minder content op en lang niet mijn bestaande reservekopie.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.