13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    GastonM

iOS 5 en iPad 1

Beste OMT’ers,

Ik heb een iPad 1 en ik twijfel om deze up te graden naar iOS 5. Zoals ik al eerder op dit forum gemeld had is mijn iPad 1 om een onverklaarbare wijze zeer traag. Nu lees ik op verschillende sites dat uit testen gebleken is dat iOS 5 op de iPad 1 trager zou werken dan iOS 4.3.x (dit in tegenstelling tot de iPad 2 en iPhone 4 waarmee ik zelf ook ervaring heb) en niet alle functies zouden werken. Mijn vragen:

1. Welke functies, naast Mirroring, zijn niet op de iPad 1 beschikbaar, maar wel op de iPad 2?
    2. Wordt de iPad 1 merkbaar trager op iOS 5 (voor personen die er ervaring mee hebben)?

Bijdrager
    raymon150

Ik vind hem niet erg veel trager ofzo.
    Alleen als je rtlxl gebruikt, na een filmpje kijken moet je hem opnieuw opstarten bv om de andere films te kijken…

Bijdrager
    McWouter

Ik vind de iPad niet trager geworden. Wel een aantal rare zaken:

– GEEN multitouch gestures (en dat is jammer, want die werkten onder 4.3.2 geweldig!), doen het wel op de iPad 2 (van mijn zwager)

– GEEN extra Emoticons op het toetsenbord

Verder zijn de nieuwtjes uit iOS5 natuurlijk wel leuk, maar bovenstaande zaken zouden makkelijk op de iPad 1 moeten werken. Door deze zaken er uit te laten (en daarover niet vooraf duidelijk te zijn) jaagt Apple wat mij betreft een heleboel iPad 1 bezitters richting Jailbreak scène. Met het risico dat mensen dan niet legaal apps downloaden en Apple inkomsten mist.

Verder is het synchroniseren met iTunes ook niet echt soepel te noemen, al met al vind ik de update minder probleemloos verlopen dan die uit het verleden.

iOS 5.1 en iTunes 10.5.1, kom maar op!

Bijdrager
    Raymon

Ik vind de iPad niet merkbaar trager geworden.
    En die multitouch gestures mis ik niet, alles werkt gewoon prima.

Bijdrager
    Brainalyser

Emoticons kan ik ook niet vinden op de ipad 2, dus dat zal wel alleen voor iphones gelden. Die mutlitasking gestures daarentegen vind ik wel een zeer groot gemis, alleen daarom zou ik al niet overstappen. Gelukkig heb ik een ipad 2 en dat probleem dus niet.

@Raymon, heb jij dan ooit die gestures unlocked, want als je ze gebruikt wil je niet meer anders. Althans zo heb ik het ervaren, ik zou de ipad bijna niet meer kunnen bedienen zonder die gestures, ik gebruik ze continue.

Bijdrager
    jobz

Emotions staan onder Instellingen, toetsenbord, internationaal. Emoji.

Bijdrager
    nebilem

Ik heb ook een iPad maar ik krijg ios 5 er helemaal niet op. Ik sluit de iPad aan en krijg een melding dat er een update beschikbaar is. Vervolgens download ik en net als die bijna klaar is met downloaden krijg ik een melding te zien dat er een bestand is beschadigd bij het downloaden. Probleem het nu al 3 dagen maar het lukt maar niet. Met de iPhone is de updat goed gegaan. Raar weet iemand waar het aan ligt??

Bijdrager
    McWouter

@Brainanyser: Jep, volledig mee eens! Ik loop nu constant te vegen voordat ik me bedenk dat ik op de Home button moet drukken..

@Jobz: bedankt! Dan is mijn iPad 1 toch completer:-)

Bijdrager
    KarelWillem

Download de firmware hier:
    http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

En selecteer die dan gewoon handmatig in iTunes.
    Update daarmee je iPad.

Overigens vind ik iOS 5 prima draaien op de iPad 1.
    Ik merk niets van vertraging.

Bijdrager
    nebilem
    KarelWillem op 14 oktober 2011

Download de firmware hier:

http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

En selecteer die dan gewoon handmatig in iTunes.

Update daarmee je iPad.

Overigens vind ik iOS 5 prima draaien op de iPad 1.

Ik merk niets van vertraging.

Dankjewel!

Ik heb nog een probleem. Ik heb nog een windows laptop met W7 erop (Naast mijn Macbook Air). Ik heb update van iTunes uitgevoerd hierop bij de installatatie krijg ik de melding dat iTunes niet geopend kan worden vanwege het ontbreken Apple mobile device nog wat. Een programma dat iTunes opstart.

Bijdrager
    nebilem

Apple begint me echt een beetje te irriteren.

Bijdrager
    knoefknoef

Ik heb na ios 5 op mijn ipad 1 heel regelmatig dat de app waarin ik werk wegvalt. Super irritant. Ik ben er niet echt blij mee…

Bijdrager
    KarelWillem

Hard resetten wil vaak helpen.

En desnoods even herstellen.

iOS 5 werkt prima op een iPad 1, dus je hebt gewoon de pech dat er iets ‘in de weg zit’.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.