16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    k-the-ripper

IOS 4.2 en camera connection kit

Kwam er zojuist achter dat op allebei onze iPad’s de camera connection kit niet meer werkt als voorheen (met IOS 3.2)
    USB sticks/ toetsenbord en kaartlezer geven doodleuk melding “het aangesloten USB apparaat vereist teveel stroom”

Was echt niet voor de update, toen werkte alles prima..
    Dat toetsenbord of USB stick niet meer werken is niet grootste probleem. Waar ik echter wel mee zit is dat ik nu niet meer de foto’s van een CF-card kan lezen.
    We hadden juist de kit aangeschaft om tijdens aankomende vakantie de foto’s op de iPad als backup te gaan bewaren.
    Het kan natuurlijk aan soort card-reader liggen dus als iemand een card reader heeft die nog wel werkt met IOS 4.2 zou ik graag willen vernemen welk merk en type.
    Het gaat dus om de adapter waar een USB kabel ingestoken moet worden, de adapter voor SD-kaart is prima (vrouw blij want die heeft fototoestel met sd-kaarten – ik ben dus degene met pech in dit geval:) )

Bijdrager
    Nikita

En als je de foto’s direct vanuit je camera naar de iPad upload? Dan zou ‘ie die melding niet moeten geven. Voordeel is dat je die kaartlezer helemaal niet meer nodig hebt, alleen de USB kabel.

Bijdrager
    k-the-ripper

Gaat in mijn geval helaas niet werken. Door een ‘ongelukje’ waarbij uiteraard dader onbekend is gebleven heeft een onverlaat volgens mij geprobeerd de USB kabel aan de camerazijde er met geweld verkeerd om in proberen te pluggen.
    Die connector geeft dus helemaal geen leven meer (niet met standaard USB aansluiting alsmede de kabel met alleen audio/video ).

Bijdrager
    Nikita

Hm dat zuigt. Misschien dat het met een andere USB kaartlezer dan wel werkt (wellicht deze, hoewel er niet erg veel kaartlezers zijn die CF nog kunnen uitlezen).
    Wellicht dat het een bug is in iOS, die er met de volgende update weer verholpen is… Er kan niet ineens meer stroom door het ding worden getrokken, dus het zit ‘m in de software.

Bijdrager
    staal571

Ik heb hetzelfde probleem, ook bij mij wordt de usb stich niet meer gelezen met dezelfde boodschap dat hij teveel stroom verbruikt. mooi shit, ik wordt zo langzamerhand helemaal dol van die mallot van Steve Jobs wie denkt hij wel dat hij is ,en wat geeft hem het recht om te bepalen wat wij met onze voor veel geld gekocht apparatuur doen, dat is bij de Iphone hetzelfde bij elke update heeft hij weer iets laten inbouwen waardoor andere dingen waarmee hij het niet eens is weer worden ongedaan gemaakt.

Bijdrager
    k-the-ripper

Het schijnt dus zo te zijn dat er sinds IOS4 maar max 20mA uit de iPad getrokken mag worden in plaats van de 100mA bij vorige firmware.

Door deze beperking kun je grof gezegd geen flikker meer met USB sticks/CF-cards en eventueel ander USB spul.

Die camera connection kit bestaat uit 2 delen maar deze kit wordt dus vrolijk door Apple voor 50% uitgeschakeld.
    Denk dat het toch maar tijd wordt om voor een refund te gaan en die hele rommel retour afzender te sturen.

Via een belachelijke omweg zijn USB-sticks of card readers weer te gebruiken maar dan moet je je iPad aan een powered USB hub hangen en daar vervolgens je stick of card reader op aansluiten.
    Dit is eigenlijk de eerste keer dat ik ga begrijpen waarom er zo af en toe weerstand is op de betuttelende wijze waarop Apple vind hoe je als eindgebruiker met je aangeschafte spullen mag omgaan.

Bijdrager
    k-the-ripper

edit weggehaald –>dubbelpost

Bijdrager
    Pieterr

Ik liep gisteren tegen exact hetzelfde probleem aan. Alledrie de USB sticks die ik in huis had deden het niet meer, voor de iOS 4.2 update nog wel. Erg jammer.
    http://www.macfreak.nl/forums/topic/26/22/lezen-vanaf-usb-stick-werkt-niet-meer-sinds-ios-42/

Zie http://plugable.com/2010/11/24/apple-ipad-ios-4-2-breaks-usbsd-connection-kits-and-other-devices/

Bijdrager
    KarelWillem

Gelukkig hadden we die kit gekocht voor de SD-kaart-reader.
    Maar het is wel belachelijk natuurlijk.

De grote vraag is natuurlijk of dit een onvoorziene bug is, of een doordacht plan.
    Maar het laatste kan ik me niet voorstellen, omdat dan die USB-plug redelijk waardeloos zou zijn.

Bijdrager
    whammywizz

Afgelopen donderdag iOS geupdate naar 4.2.1, vandaag een CCK binnen gekregen. SD Card-reader doet het goed. USB-plug deed eerst niks (ook geen melding van teveel stroom), niet met aangesloten keyboard, niet met USB-stick en niet met via USB-kabel aangesloten DSLR camera. Na een reboot van m’n iPad werkt het overzetten van foto’s via USB-kabel wel goed. (Had vooral gehoopt m’n USB-keyboard te kunnen aansluiten, maar helaas.)

Bijdrager
    whammywizz

Update: heb de mappen van mijn camera SD-card gekopieerd naar een USB stick. Foto’s ziet de stick nu als een camera en ik kan nu foto’s importeren.

Bijdrager
    KarelWillem

Dus de stick werkt bij jou wel normaal?

Dat is alvast weer een geruststelling.

Bijdrager
    whammywizz

Staan de foto’s in de root van de USB-stick, dan werkt het niet. Ook een map met willekeurige naam pikt Foto’s niet. Maar staan de JPG’s (of NEFs in mijn geval) in een map met de naam DCIM (gekopieerd van m’n SD-kaart), dan herkent Foto’s ‘m wel.

Bijdrager
    k-the-ripper

Helaas gaat deze truuk hier niet op, reboot gaf geen oplossing.
    We wachten wel af, voorlopig ziet er naar uit dat voor de aankomende vakantie er een powered USB hub mee kan in de koffer.

Bijdrager
    dewit

ok 2 jaar naar dato lees ik dit.. maar de klachten bestaan nog steeds als ik foto’s wil uploaden krijg ik de melding dat het externe app. te veel stroom vraagt, wat is de all time oplossing anno nu

Bijdrager
    k-the-ripper

En helaas 2 jaar na dato nog steeds geen verandering.:thumbsdown:
    Enige wat werkt is om via een zg powered hub een cardreader aan te sluiten waarna je van de melding van ‘apparaat vraagt teveel stroom ‘ af bent.
    Beetje omslachtig maar helaas.

Ook in IOS 5 > is nog steeds door Apple bepaalt dat er slechts 20 mA gebruikt mag worden en dit terwijl de USB specs toch gewoon op 500mA staan.

Ik gebruik dus gewoon een powered hub om de handel in te lezen, het werkt maar om nou te zeggen dat het ideaal en makkelijk is voor onderweg is een tweede (NIET DUS, ben er nog steeds goed ziek van want nodig is het dus niet, gewoon eindgebruiker pesten meer kan ik er niet van maken)

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.