30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)
  • Q:
    Bijdrager
    bennievialle

IOS 4.1 minder lang met batterij?

Hebben meer mensen last van dat na de update naar 4.1 de batterij/accu sneller leeg loopt?
    Ik heb een 3GS… Ben ik de enige?

Bijdrager
    R-Flow

Mijn iPod touch liep met iOS 4 op rap tempo helemaal leeg. Zelfs in stand-by stand. Voor zover ik kan zien is dat probleem gecorrigeerd met 4.1. Zou beetje lomp zijn als nu de 3GS hier opeens last van zou hebben…

Bijdrager
    Mac2Life71

He Bennievialla,

Ik heb dezelfde klachten, gisteren liep hij zonder veel activiteiten binnen drie uur leeg. Ik heb hem teruggezet na fabrieks instellingen gezet, wel een beter resultaat maar minder dan voorheen.
    Ik had mijn WIFI aan staan vanwege dat ik alles moet terugzetten en backup terugzetten en mail bijwerken.
    Wellicht dat hij daarom wederom sneller dan normaal leeg loopt.

Vanmiddag ga ik mijn iPod Touch 3GS testen met WIFI uit, kijken hoelang hij het volhoudt.

Word vervolgd……

Bijdrager
    DutchMac

Hier ook een 3GS die veel sneller leeg loopt met iOS 4.1….

Bijdrager
    Trat

Gebruiken jullie dat Game Centre?

Bijdrager
    Michaeldw

Ja, hier ook iemand die er last van heeft!!
    Had het net in een ander topic al getypt.

Élke dag moet m’n iPhone nu aan de lader. Doe ik dat niet, dan valt die ’s nachts uit en heb ik dus geen wekker meer…dus kom ik dan te laat op m’n werk…stomme iPhone.;)

Bijdrager
    Mac2Life71

Ja ik heb Game Center aanstaan

Bijdrager
    Trat
    Michaeldw op 10 september 2010

Ja, hier ook iemand die er last van heeft!!
    Had het net in een ander topic al getypt.
    Élke dag moet m\’n iPhone nu aan de lader. Doe ik dat niet, dan valt die \’s nachts uit en heb ik dus geen wekker meer…dus kom ik dan te laat op m\’n werk…stomme iPhone.;)

Dit topic gaat over 4.1 en jij poste in een topic over 4.02 en impliceert dat dit al dagen zo is, terwijl 4.1 pas net twee dagen uit is…

Bijdrager
    bartje

Het zit m tussen de oren;-)

Bijdrager
    Michaeldw

Het valt me de laatste twee dagen iig op. Heb niets aan de instellingen veranderd.
    Apps op achtergrond uit, helderheid op 30%, email handmatig controleren. Bluetooth uit.

Maargoed, meer mensen hebben er last van, ook in mijn directe omgeving.

Bijdrager
    DutchMac

Game center stond idd aan, nu dus uit en kijken of die batterij minder snel leeg loopt…

Bijdrager
    bennievialle

Game Center staat bij mij aan, maar normaliter heb ik ook bij andere apps de berichtgeving aan. Misschien dat Game Center wat meer bat verbruikt, maar volgens mij maakt dat niet zo veel verschil. Ik zal de berichtgeving van Game Center eens uitzetten. In ieder geval bedankt voor jullie reacties tot zover… Ben dus niet de enige….

Bijdrager
    Lapdog

Hier ook probleem met sneller verbruik van de batterij. Denk inderdaad dat gamecenter de boosdoener is. Woensdag ios 4.1 geïnstalleerd gamecenter aan gehad. Volgende ochtend batterij leeg. Bij opladen alle applicaties uitgezet. (dus ook in de achtergrond) Vanochtend nog 70 procent sap. Vanochtend opnieuw gamecenter aan gehad vamiddag om vijf uur leeg. Voorlopig gamecenter maar uit zetten nadat ik het heb gebruikt. Kijken de batterij het dan beter houd.

Bijdrager
    Mac2Life71

Hoe kan je Gamecenter uitzetten, ik zie niks bij de instellingen om deze te deactiveren ?

Kan iemand mij op weg helpen ?

Bijdrager
    Trat
    Mac2Life71 op 11 september 2010

Hoe kan je Gamecenter uitzetten, ik zie niks bij de instellingen om deze te deactiveren ?
    Kan iemand mij op weg helpen ?

Gewoon push-berichtgeving uitzetten. Voor de rest draait er niks op de achtergrond behalve dat.

Ik denk eerder dat het batterijverloop te maken heeft met signaalsterkte c.q. slechte optimalisatie van de providerinstellingen. Genoeg voorbeelden uit het verleden van mensen met b.v. een Vodafone / KPN abonnement en een iPhone bij wie de batterij erg snel leeg was. Na nieuwe / geoptimaliseerde provider-instellingen gepusht te hebben gekregen was het probleem weg.

Bijdrager
    applemaniac

Ik heb er inderdaad ook nog steeds last van! ik heb een ipod touch 2g 8gb en hij loopt als een malle leeg! voor de update was het al zo en nu nog steeds!!

Bijdrager
    bennievialle

Ben nu een halve dag verder met de push melding van Game Center uitgeschakeld, maar haalt niks uit bij mij. Bat is weer flink leeg aan het lopen. Denk dat Trat wel eens gelijk kan hebben; het finetunen van de providersettings. Hoelang kan dit eigenlijk duren?

Bijdrager
    applemaniac

mijne alweer leeg…. drama!

Bijdrager
    Mac2Life71

Slordig van Apple dat Gamecenter de batterij leeg trekt, ik moet nu noodgedwongen WIFI uitzetten om de batterij te sparen.

Hoop op een snelle bugfix voor dit en ga al duimen draaien voor iOS 4.1.1 :slant:

Bijdrager
    DutchMac

Iemand al een oplossing gevonden?

Bijdrager
    bennievialle
    DutchMac op 13 september 2010

Iemand al een oplossing gevonden?

Nee, hier nog hetzelfde. Zelfs met berichtgeving van GameCenter uit.

Bijdrager
    applemaniac

ik nog niet word er gek van!

de snelheid op 4.1 is wel oke maar de baterij duur! drama

ipod touch 2g 8gb heb ik btw

Bijdrager
    Huibregt

Ik heb niet de indruk dat op mijn iPhone 3G de batterijduur sinds 4.1 veel achteruit is gegaan. Ik gebruik GameCenter echter niet.

Bijdrager
    Trat

Oude toestellen zullen hun batterijduur achteruit zien gaan naarmate ze ouder worden. Is niks nieuws aan, gebeurd ook op je Macbook. Gewoon ’s avonds in de lader doen, ben je ’s ochtends weer helemaal op 100%.

Bijdrager
    bennievialle
    Trat op 14 september 2010

Oude toestellen zullen hun batterijduur achteruit zien gaan naarmate ze ouder worden. Is niks nieuws aan, gebeurd ook op je Macbook. Gewoon \’s avonds in de lader doen, ben je \’s ochtends weer helemaal op 100%.

Dat is logisch en zal iedereen begrijpen. Maar na de update naar 4.1 is de batterij zodanig verslechterd dat dit niet uit slijtage kan zijn. Slijtage gaat geleidelijk. Wacht maar af op een fix van de provider of apple, dan zul je zien dat alles weer naar behoren werk… :sarcastic:

Bijdrager
    bennievialle

Wifi uitzetten schijnt enorm te helpen. Nu vindt ik dit niet de oplossing, maar zo kom je de dag tenminste door. Ben het nu al even aan het testen en het lijkt voor mij te helpen als tijdelijke oplossing.

Bijdrager
    Trat

Hmm, wat ik zoals lees is dat een hard reset (home en stanby knoppen ingedrukt houden) wonderen doet bij veel mensen.

Als je echt huiverig bent om zinloze processen die op de achtergrond draaien heb ik nog een tip:
    Hang je iPhone aan iTunes en kies met de rechter muisknop op je iPhone om alle waarschuwingen te resetten. Daarna synchroniseren en iTunes vraagt je of je Apple af en toe anoniem gebruikers data van iPhone en iTunes wilt verzenden. ‘Niet’ toestaan.

Mijn batterij gaat echt met gemak de hele dag me: rond de 40-50% aan het eind van de dag over en WiFi en 3G staan gewoon continu aan evanals pushnotifications en exchange.

Voorbeeld: om 7:00 ging mijn wekker en mijn 4 zit nu (10:40) pas op 98%. En ik heb mijn inbox al leeg en mijn google reader feeds zijn ook allemaal gelezen. Heb al 5 telefoontjes gepleegd.

Bijdrager
    Laurensblom

Is het ook mogelijk dat hele Game Center te verwijderen?

Bijdrager
    Trat

Ja, terugrollen naar 4.0.2

Bijdrager
    Laurensblom

Hoe zet je hem terug naar 4.0.2?

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 36)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.