12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    whaha

iOS 14: Where is the Speed Dial Widget?

Sinds ik iOS 14 heb, vraag ik mij af wat er met de Speed Dial Widget gebeurd is. Ik kan ‘m niet vinden.

Het is de widget die ik het meest gebruikte. Ja, ik bel serieus met mijn iPhone. Vaak meerdere keren met dezelfde persoon.

De widget was hier heel geschikt voor:

1. Til telefoon omhoog
    2. Swipe van links naar rechts
    3. Selecteer de persoon / het nummer dat je wil bellen

Nu moet ik:

1. Telefoon ontgrendelen
    2. Telefoon app selecteren
    3. Naar favorieten gaan
    4. Nummer selecteren

Ja, het scheelt bijna niets, maar het is wel een handeling extra. Nóg een als je al iets aan het doen was op je telefoon en dus in een andere app zat.

Ik snap niet waarom Apple de widget verwijderd heeft.

Wat moet ik nu?

Bijdrager
    Antwoordapparaat

whaha op 21 september 2020 om 20:29
    Sinds ik iOS 14 heb, vraag ik mij af wat er met de Speed Dial Widget gebeurd is.

Is weg.

Wat moet ik nu?

Een alternatief bedenken. Bijvoorbeeld zoiets m.b.v. de ‘Opdrachten’ app:

https://tekdeeps.com/how-to-get-back-the-favorite-contacts-widget-in-ios-14/

Bijdrager
    064harry

Ja… die gebruikte ik ook altijd!

En in macOS is TopSites verdwenen! Gebruikte ik aaaaaltijd!

Lekker dan.

Bijdrager
    GoeieDag

Ga je dat nu overal spammen hier, Harry?

Je moet in het draadje Safari 14 zijn, want dat is de veroorzaker van het gemis.

Bijdrager
    064harry

Uhm nee hoor. Ik had het gepost en kwam later een topic  tegen waar het ook in kon.

Maar wel een goed idee zeg!

Bijdrager
    whaha

<p class=”cite”>Antwoordapparaat op 21 september 2020 om 20:49</p>

Sinds ik iOS 14 heb, vraag ik mij af wat er met de Speed Dial Widget gebeurd is.

Is weg.

Wat moet ik nu?

Een alternatief bedenken. Bijvoorbeeld zoiets m.b.v. de ‘Opdrachten’ app:

https://tekdeeps.com/how-to-get-back-the-favorite-contacts-widget-in-ios-14/

Bedankt!

Ik ga hier eens een keer voor zitten, want ik ben niet zo thuis in de opdrachten-app en de handleiding waar je naar verwijst heeft plaatjes waar ik niets aan heb.

Misschien dat er binnenkort betere handleidingen zijn.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

In de tekst staat precies waar je op moet klikken, zo moeilijk is het niet. Ik had het vrij vlot voor elkaar toen ik het uitprobeerde.

Bijdrager
    whaha

Dat geldt dan voor jou, want ik heb het geprobeerd en kom niet verder dan 1 persoon snel bellen. Heel die opdrachten app is ook heel erg Siri georiënteerd zo lijkt.

Ik snap ook niet hoe je widgets groter of kleiner maakt.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Je kunt er toch meerdere aanmaken met één klik ‘dupliceer’ en andere naam en nummer kiezen? Daarna gaat het tweede deel van dat artikel over meerdere contacten in een folder, ook een optie. En Siri staat er verder los van? Dat gebruik ik helemaal niet. Er zijn er een paar vaste formaten voor widgets, daar is weinig aan te doen.

Bijdrager
    whaha

Na een tijdje aangekloot te hebben met de opdrachten widget ben ik stukken wijzer geworden van wat je allemaal wel niet kunt met widgets en spraakopdrachten. Het is niet iets dat ik graag gebruik, maar het is handig dat het er in zit.

• Deze reactie is gewijzigd 3 weken, 1 dag geleden door whaha. Reden: Oorspronkelijke tekst weggehaald
    Bijdrager
    whaha

Overigens kan ik deze nieuwe Speed Dial niet meer gebruiken als apparaatvrije schermtijd ingaat, maar dat is toch meestal wanneer ik mijn telefoon niet meer wil gebruiken (tenzij het voor bellen is). Wel jammer, maar geen groot gemis.

Bedankt voor je hulp Antwoordapparaat.

Bijdrager
    Antwoordapparaat

Graag gedaan, en dat wist ik niet. Nog nooit gebruikt, ik heb toch altijd het idee dat ik een deel van mijn vrije wil opgeef als ik dat soort functies nodig zou hebben 😉.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.