10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dede

Ios 13 / Mac Catalina

Hi, Ik ervaar verschillende problemen met mijn MacBook Pro (13-inch, 2016, Four Thunderbolt 3 Ports) sinds de overstap naar Catalina :

_ Laptop crashed regelmatig , soms elk uur. Ik heb reeds verscheidene malen een schijf EHBO laten draaien. Dit leek telkens tijdelijk te helpen. Ik heb het idee dat het probleem zich weer voordoet na elke update , maar daar ben ik niet zeker van …

_ Laptop freezed : ik moet geforceerd herstarten

_ Notities : De notities, een zeer intensief gebruikte app door mij , synchroniseert niet meer met de iOS apparaten. De iOS (13.1.3 ) apparaten onderling lijken wel te syncen.

Ik kom er niet uit wat de problemen veroorzaakt en al helemaal niet wat de oplossing is.

Ik gebruik nog Microsoft office ( 2017 ), ik las dat daar ook mogelijk problemen door waren ( of was dat een oudere versie ? )

Zijn er mensen met vergelijkbare problemen ( ook bij mijn collega syncen de notities niet ) én hebben jullie een idee hoe dit op te lossen is ?

mvg

D.

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Terug naar Mohave en een paar maanden wachten tot Catalina mogelijk beter is geworden..

Bijdrager
    Shmoo

_ Notities : De notities, een zeer intensief gebruikte app door mij , synchroniseert niet meer met de iOS apparaten. De iOS (13.1.3 ) apparaten onderling lijken wel te syncen.

Das normaal. iOS 12 devices en ouder werken niet meer met iOS 13 Notities. Heeft te maken met een database upgrade van het iCloud gebeuren. Dat schermpje heb je in het begin voor je neus gekregen maar daar klikt iedereen natuurlijk heel snel doorheen omdat wie heeft zin/tijd om al die disclaimers te lezen wanneer je een app voor het eerst opstart.

Heb je geen error_log gekregen met daarin de foutmelding waar iets vastliep?

Bijdrager
    dede

@shmoo dat begrijp ik niet goed. Alle devices zijn recent ( iPhone 11 pro en laatste iPad Pro ) en zijn geüpdate naar de laatste versie van iOS

dan mag je toch verwachten dat ze onderling synchroniseren !?

Bijdrager
    Shmoo

Dan wel, als alle devices op iOS 13 draaien dan moet het wel gewoon functioneren ja.

Uitloggen van iCloud en weer opnieuw inloggen wil wel eens helpen, OF op een device waar het niet binnenkomt een nieuw item aanmaken – zodat je ‘m wakker maakt en je ‘m forceert om contact te maken met iCloud.

Controleer ook of je overla hetzelfde iCloud account gebruikt. Je zal niet de eerste zijn die verschillende accounts zit te werken.

Bijdrager
    McPim

Shmoo op 28 oktober 2019 om 13:24

Das normaal. iOS 12 devices en ouder werken niet meer met iOS 13 Notities. Heeft te maken met een database upgrade van het iCloud gebeuren. Dat schermpje heb je in het begin voor je neus gekregen maar daar klikt iedereen natuurlijk heel snel doorheen omdat wie heeft zin/tijd om al die disclaimers te lezen wanneer je een app voor het eerst opstart.</p>

Waar haal je deze flauwekul toch vandaan man? In een ander draadje deed je dat ook al. Er kunnen altijd bugs zijn maar Notes onder iOS 13 synchroniseert gewoon met iOS 12. En iOS 11. Ik heb zelfs een iPhone 5 (2012) met iOS 10 uit de kast getrokken: synchroniseert prima, beide kanten op. Knap van Apple ??.

EDIT: Ik snap het al, je bent in de war met ‘Reminders‘. Daar ging het dus niet over.. Bovendien hoef je die niet te upgraden als je nog met pré-iOS13 devices wil synchroniseren, dan blijft de boel gewoon werken.

Bijdrager
    McPim

dede op 28 oktober 2019 om 12:46

Ik merk dat veranderingen in Notities vanuit Catalina minder snel op iOS 13 devices gesynchroniseerd worden dan onder Mojave. Maar ze verschijnen uiteindelijk wel. Dat zal vast verbeterd worden in volgende updates.

Sleutelbeheerder
    Night

Update in ieder geval even naar de laatste versie iOS (13.2). Een update van Catalina wordt in november verwacht.

Bijdrager
    whaha

Komt er nog een update of is die update er vandaag al gekomen? (10.15.1)

Bijdrager
    McPim

10.15.1 is van een paar uur geleden ja, die bedoelt Night. Daar moet je het voorlopig mee doen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.