6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    OSXHIHI

iOS 12: geheugen loopt steeds weer vol na leegmaken.

Hoi,

Sinds ik eergister iOS 12 heb geinstalleert heb ik al zo’n 4 keer wat ruimte vrij gemaakt op m’n iPhone (rond de 600 mb) en elke keer na een paar uur zat het geheugen weer vol terwijl ik niets met m’n telefoon heb gedaan.

Deze GIF laat het zien tussen gister en vanmorgen:

Animated GIF - Find & Share on GIPHY

Ik heb altijd al wel last gehad van dat “Andere”, en elke keer als ik m’n iPhone opnieuw instel, komt na iCloud gesynchroniseerd te hebben dat “Andere” wel weer terug. (Kunnen dit mijn 2500 notities zijn?) Maar dit automatisch groeien van de ingenomen opslag ruimte heb ik nog nooit meegemaakt…

Heeft dit iets te maken met iOS 12?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Beech

Open je op iCloud Drive bestanden op een andere plaats ?

Bijdrager
    OSXHIHI

Misschien wat kleine bestanden op m’n Mac. Maar dat word dan toch niet op de iPhone gedownload?

Bijdrager
    Beech

Kijk maar eens op je iPhone bij Instellingen/Opslag/iCloud Drive: “Je meest recent geopende bestanden worden op dit apparaat gedownload voor snelle toegang…”

Bijdrager
    tinus_omt

Als je dingen als foto’s, mp3’s of podcasts synchroniseert en je iPhone is bijna vol, dan zet hij niet alles erop. Als je dan ruimte maakt zet hij er weer meer op en dan is hij dus weer vol. Je moet kijken wat je synchroniseert en dat verminderen.

Bijdrager
    OSXHIHI

Beech, ik zie die tekst staan maar ik vermoed zelf dat dat is voor ‘accessed’ bestanden op de iPhone gaat. Want er is geen instelling om het uit te zetten (toch?) en het lijkt me sterk dat al m’n Photoshop bestanden die ik open op m’n Mac worden gedownload op m’n iPhone zonder dat ik dat uit kan zetten. Ook staat er momenteel bij “iCloud Drive” maar een paar kb. En alles wat het vol maakt is ‘other’.

Ik heb op 16 oktober een nieuwe fresh install gedaan. Ik had slechts iCloud aangezet en een paar noodzakelijke apps er op gezet. Ik had zo veel mogelijk offline gezet en alles proberen te streamen. Ik heb Apple Music en iCloud Photo Library, dus dat zat goed. Ik heb ook verder geen andere syncs.

Maar 21 oktober zat hij al weer helemaal vol.

Hieronder zie je hoe ongeveer ging d.m.v. screenshots…

Animated GIF - Find & Share on GIPHY

Net was er ook in een keer de ‘mail’ van 5 gb. Het lijkt op de screenshots of daartussen een nacht zat, maar dat was dus niet, want 10 minuten daarvoor had ik ook al de opslag gecheckt en was het alleen nog maar other.

Daarna heb ik de mail verwijderd. En veranderde er niets. Nog steeds vol. En soms komt de mail sectie ineens weer terug in de gecalculeerde balk geheugenoverzicht.

Dit kan toch niet goed zijn?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.