4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Shmoo

iOS 11 Safari – Websitedata opslag ineens extreem hoog

Ik keek vroeger wel eens op mijn iPhone 5c met beperkte opslag hoeveel geheugen Safari innam. Je kon dan in de instellingen naar Safari > Websitedata gaan en een x aantal verwijderen. Meestal zat er dan 7 – 11mb in en door de eerste 10 items te verwijderen kon je al minimaal 70% wissen.

Op mijn iPad Air met iOS 10 precies hetzelfde. Zo heel af en toe kijk ik er in maar niet om het wissen in de zin van schoonmaken.

Echter, nu op mijn iPhone met iOS 11 werd Safari echt mega traag en vooral een pagina terug navigeren was drama. Ik kijken en nu blijkt dat er 732mb aan Websitedata in Safari zit. Dat zijn geen cookies of instellingen meer. Dat is serieus een vette Cache opbouwen. OMT is 48mb zwaar terwijl die op mijn iPad mogelijk maar 256kb zwaar is.

Wat zit daar in godsnaam allemaal in verwerkt en waarom is dit ineens.

Bijdrager
    sedikit

“Shmoo
    17 februari 2018 om 21:55

Heeft ie het weer stukgemaakt. 😆”

Bijdrager
    pruus

Draai je wellicht een beta? Ik merk dit bij 15E51178f, 11.3 ook. Hoop ook dat het over gaat…..

Bijdrager
    iMac Lover

Ik herken het probleem, ik kan alle website data ook niet wissen op mijn iPad 4. Echter ik zit nog op iOS 10.3. Ik run een beta versie op mijn iPad. Misschien heeft dat er mee te maken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.