One More Thing » Community » Forum » iOS Hardware » iPad » Ios 11 op ipad air 2 users?

Ios 11 op ipad air 2 users?

Profielfoto van macha

macha op 10 oktober 2017 #

WEindelijk tijd om aandacht te schenken aan de update naar ios 11 op mijn ioad air 2.
Omdat t toch altijd maar afwachten is hoe een nieuw ios functioneert op ios devices van een paar jaar oud dacht k er goed aan te doen naar de bevindingen te informeren van andere ipad air 2 gebruikers.  Ben nog altijd blij dat ik deatijds mijn iphone 4 op ios 6 liet.
Daardoor heb ik daar nog steeds een heel fijne en snelle muziek device aan.

Blijft de air 2 netjes en snel functioneren met ios 11?

Dank alvast voor je reactie.

Vrgr macha

Profielfoto van pinkie

pinkie op 10 oktober 2017 #

Ja

Profielfoto van wouter57

wouter57 op 10 oktober 2017 #

Nee. Beter niet updaten. Je merkt het al bij het typen en het laden van pagina’s. Ik ben nog op tijd teruggegaan wat nu dus niet meer kan.

Profielfoto van IGBA

IGBA op 10 oktober 2017 #

Totaal geen problemen hier.

Profielfoto van Wimusia

Wimusia op 10 oktober 2017 #

Ik ben na een halve dag klieren lekker teruggegaan naar 10.3.3 met mij iPad Air 2 alswel iPhone SE.

Profielfoto van macha

macha op 10 oktober 2017 #

toch wel bizar dat de ervaringen uiteenlopen. ik lees dat terug gaan naar 10.3.3 niet meer kan……misschien maar op iOS 10 blijven dan.
Raak toch langzamerhand mijn vertrouwen een beetje kwijt in de betrouwbaarheid van de support van devices ouder dan twee jaar.
Bij apple loopt iedereen natuurlijk te testen met het laatste model en dan later gaan ze misschien ook nog even kijken op de al afgedankte oudere devices. Ik kijk al heimelijk naar een samsung S8 of de nieuwe Sony telefoon om mijn iPhone 6 te vervangen.  Dat was vroeger ondenkbaar voor mij.
als je iOS 6 nu terugziet zie je dat niet alles beter is geworden aan iOS apps. vooral de iTunes/music app is volledig verpest naar mijn idee.

Profielfoto van meesje

meesje op 10 oktober 2017 #

Hier zowel een iPad Air 2 (64gb) als iPhone SE (ook 64gb) probleemloos geupgrade naar iOS11. Ik ben heel tevreden over deze upgrade. Vooral op de iPad is het nieuwe dock, wisselen van apps en multi-tasken een verademing. Voorheen altijd twee keer op de home knop drukken om te swtchen tussen apps, nu een swipe van beneden naar boven. Het performt zeer snel en oogt zeer vloeiend.

De negatieve ervaringen van Wimusia kan ik totaal niet delen. Ik zou me bijna afvragen of hij/zij wel een Air2 heeft en niet een gewone Air. Mijn vriendin heeft een Mini 2 (zeflde cpu als Air, maar wel iets lagere kloksnelheid) en daar werkt het switchen tussen apps wat minder vloeiend, maar zeker niet zo dramatisch om terug te willen.

Mijn advies is om je iPad Air 2 zeker te updaten! Ik gebruik het nu 2 weken en heb geen moment spijt.

Profielfoto van Hans B

Hans B op 10 oktober 2017 #

Ook ik merk geen snelheidsverschil met iOS 11 op een iPad Air 2 (64). Idem met iPhone SE (32) en iPhone 6 (64). Vooral op de iPad biedt iOS 11 toch wel enkele voordelen in het gebruik.

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 10 oktober 2017 #

macha op 10 oktober 2017

toch wel bizar dat de ervaringen uiteenlopen. ik lees dat terug gaan naar 10.3.3 niet meer kan……misschien maar op iOS 10 blijven dan.

Ik zou gewoon upgraden. Mocht je installatie na een dag of twee nog steeds wat langzaam aan voelen (als dat al het geval is), kun je altijd nog een schoon herstel doen.

Raak toch langzamerhand mijn vertrouwen een beetje kwijt in de betrouwbaarheid van de support van devices ouder dan twee jaar.
Bij apple loopt iedereen natuurlijk te testen met het laatste model en dan later gaan ze misschien ook nog even kijken op de al afgedankte oudere devices.

En dat klopt dus niet.

Ik kijk al heimelijk naar een samsung S8 of de nieuwe Sony telefoon om mijn iPhone 6 te vervangen.  Dat was vroeger ondenkbaar voor mij.

Wacht. Je idee van goede support is dus dat je na anderhalf jaar ofzo géén updates meer krijgt? Want vergeet maar dat Samsung of Sony je telefoon vijf jaar blijft voorzien van updates, security or otherwise.

Profielfoto van SvS

SvS op 10 oktober 2017 #

Q-collective
macha

Ik kijk al heimelijk naar een samsung S8 of de nieuwe Sony telefoon om mijn iPhone 6 te vervangen.  Dat was vroeger ondenkbaar voor mij.

Wacht. Je idee van goede support is dus dat je na anderhalf jaar ofzo géén updates meer krijgt? Want vergeet maar dat Samsung of Sony je telefoon vijf jaar blijft voorzien van updates, security or otherwise.

Dat wou ik net zeggen. Vergeet niet dat Apple langer doet met updates. Ik denk dat het raadzaam is voor de iPhone 5s om het niet meer te updaten, maar bij de nieuwere, dus vanaf 6 en later, wel. En iPhone 5s is van 2013. Toch al jaar of 2 langer supported door Apple met (beveiligings)updates dan bij Samsung.

Profielfoto van erwinde

erwinde op 11 oktober 2017 #

Ik heb mijn iPhone 5S onder iOS 11 draaien (upgrade, geen clean install). Dat draait probleemloos en met prima performance. Wat dat laatste betreft is er geen verschil met iOS 10 te bemerken.

Er is geen enkele reden om bij iOS10 te blijven, tenzij je nog afhankelijk bent van een 32bit app. Die doen het niet onder iOS11.

Profielfoto van Wimusia

Wimusia op 12 oktober 2017 #

Meesje: ik heb WEL een iPad  Air 2 64 GB en SE ook 64 GB.

Profielfoto van Pete.Z

Pete.Z [moderator] op 12 oktober 2017 #

ik heb hier 2 iPad Air 2 modellen die beide geen problemen of snelheidsverlies hebben op iOS 11, merk eigenlijk geen verschil met 10.

Profielfoto van meesje

meesje op 12 oktober 2017 #

@wimusia: ik geloof je wel hoor.;-) Daarom zei ik ook ‘Ik zou me bijna afvragen’.
Overwegend hebben gebruikers goede ervaringen met iOS11 op de iPad. Erg bijzonder dat jij een mindere ervaring hebt. Wellicht kun je een verse installatie overwegen. iOS11 op de iPad (Air 2) is echt een verademing.

Profielfoto van macha

macha op 12 oktober 2017 #

zal t er dan toch maar op wagen. Mijn terughoudendheid komt vooral door de vroegere ios updates waar destijds bv de iphone 3 en 4 niet goed mee overweg konden.   Ben nog altijd erg blij dat ik nog een iPhone 4 met iOS 6 heb. Werkt nog perfect.

Over dit topic

Gestart op 10 oktober 2017 door macha

Laatste reactie door macha

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?