5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Chorro

iOS 11: Foto’s en video’s overzetten naar andere iPhone

LS,

Ik ben nu al een flink aantal uren kwijt aan het overzetten van mijn gehele foto- en filmrol naar m’n nieuwe iPhone X. Dusdanig dat ik flink gefrustreerd ben over de op sommige punten wanstaltige werking van iOS.

De wens is dus heel simpel, iPhone X is als een nieuwe geconfigureerd en ik wil enkel een exacte kopie van de gehele filmrol van m’n 6S naar de X.
    Als ik alle media selecteer en kies voor AirDrop, dan krijg ik een pop-up dat er een onbekende fout heeft voorgedaan. Doe ik hetzelfde maar dan in batches van 500 stuks, crasht de Foto’s app op m’n 6S constant.
    Uiteindelijk besloten enkel de 153 video’s via AirDrop te verzenden, dat gaat zonder foutmeldingen maar als ik dan op m’n X kijk blijkt ie er maar 31 overgezet te hebben.
    iCloud Drive laat ook geen deugdelijke mogelijkheid over om een kopie te maken hiervan.
    Door Amac werd mij aangeraden om de fotodeling en iCloud fotobibliotheek aan te zetten in de instellingen van iCloud. Maar na 1,5 dag wachten en nog geen 1 foto is geüpload lijkt ook dat voor geen meter te werken.

Hoe kan ik in hemelsnaam zo’n doodsimpele wens uitvoeren? Als backup is het gelukt de hele handel in STACK op te slaan, maar ook daarmee kan ik het niet in de filmrol van m’n X importeren.

Bijdrager
    GoeieDag

Kun je geen Mac gebruiken als intermediair?

AirDrop is idd niet echt geschikt om GB’s data over te pompen, geloof ik; terwijl het voor MB’s prima werkt.

Bijdrager
    Beech

Geduld is een schone zaak.

Bijdrager
    Arjan110

Waarom airdrop?

Met je apple-id inloggen op je nieuwe telefoon en op oude en nieuwe telefoon je iCloud aanzetten voor foto’s en het wordt voor je gedaan.

Bijdrager
    Niels

Leg je iPhone 6 aan de oplader en zorg voor een goede wifi verbinding. Stel bij instellingen in dat je iPhone nooit op automatisch slot gaat en open de foto’s app. En dan is het inderdaad een kwestie van geduld: de upload snelheid van je wifi netwerk en de grootte van je bibliotheek zijn uiteindelijk bepalend voor de duur.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.