One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS » iOS 11 ervaringen

iOS 11 ervaringen

Profielfoto van whaha

whaha op 20 september 2017 #

Hoe ervaart iedereen de ‘echte’ finale versie van iOS 11?
Het zijn vooral heel veel kleine verbeteringen die ik echt heel erg aangenaam vind. Bij sommige zaken moet ik nog een beetje wennen, maar het lijkt echt een geweldige update te zijn. Voor nu vind ik vooral de bevestiging die het systeem geeft als je een notificatie volgt vanaf het toegangsscherm heel erg fijn.

Profielfoto van sjonnie

sjonnie op 20 september 2017 #

Ben blij met het nieuwe bedieningspaneel !!!

Profielfoto van Furbz

Furbz op 20 september 2017 #

Ik ben heel erg benieuwd naar de batterijduur van de iPhone (se) bij anderen!

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 20 september 2017 #

Zijn we nu nog steeds aan het friemelen over batterijduur of is dat in de plaats gekomen van ‘help nieuwe versie van iOS maakt mijn telefoon traag’ ik wil downgraden.

Profielfoto van whaha

whaha op 20 september 2017 #

De accuduur van mijn iPhone SE lijkt hetzelfde als voorheen, maar ja, dit is de eerste dag, dus dat zegt nog niet zoveel. Ik kan vanavond wel een schermafbeelding maken van de accu-instellingen als iemand daar wat aan heeft.

Profielfoto van navnerood

navnerood op 20 september 2017 #

Ik vind het iPad pro 10.5 scherm er beter uit komen.
Het lijkt er allemaal veel mooier en sprankelen uit te zien, kan natuurlijk wel illusie zijn… maar toch…
Verder is het toetsenbord met de swipe functie handig.
Ook in video’s zijn de 15 sec handig, vooral bij reclame’s doorspoelen 😎
Het nieuwe bedieningspaneel is ook een verbetering.

Kortom, ios11 is naar mijn mening een mooie verbetering!

Profielfoto van rbsoen

rbsoen op 20 september 2017 #

Automatisch koppelen met de Renault R-Link werkt niet meer. Moet nu iedere verbinding maken op de iPhone
Niet echt handig

Profielfoto van janbertwedman

janbertwedman op 20 september 2017 #

Op mijn “oude 5s” werkt alles net een tikkie sneller.

Profielfoto van pruus

pruus op 20 september 2017 #

Draait op mijn 5s prima. Verbinden met de carkit gaat prima. Op iPad Mini ook goed. Stabiliteit is erg goed, vind ik. Heb al 9 beta’s gehad. Wel even wennen aan de nieuwe extra’s en dat zaken onder andere koppen staan. De screendump werkt in mijn ogen nu zoals het moet. ERG handig.

Profielfoto van Bugsy

Bugsy op 20 september 2017 #

Op de iPad pro had ik de beta al, die beviel goed, en de definitieve versie net zo. Op de iPhone 7 zijn de verschillen veel minder groot, maar nog steeds wel een verbetering. WatchOS 4 is ook weer een verbetering. Alleen bij de aTV zie ik echt nauwelijks verschil.

Oh ja, en ik mail probleemloos vanaf mij  Exchange-accounts vanuit Mail. Gelukkig.

Profielfoto van wouter

wouter op 20 september 2017 #

Werkt soepel, vind ( totnu toe) de nieuw iconen en looks er een beetje “speels” uitzien, maar goed, ik heb zelfs mijn bureaublad van de mac helemaal op grijs staan. Hoe straker hoe beter😀

Profielfoto van madcat

madcat op 20 september 2017 #

Op de iPhone 6s gaat de accu er snel doorheen, vandaag om 1 uur was de accu op 20% terwijl op IOS 10 hij om 5 uur nog ruim over de helft was.
Ik heb er wel meer mee zitten spelen dan normaal, morgen hoop ik dat het beter is.
Voor de zekerheid IOS ook maar even gereboot, maar ik denk dat ik net zoals de android gebruikers op het werk ook maar een kabeltje meeneem:)

Profielfoto van nnsa

nnsa op 20 september 2017 #

Met name voor de iPad waren mijn verwachtingen hoog gespannen. Na de updates zijn deze deels waar gemaakt Toch voelt één en ander aan als 3 stappen vooruit en twee stappen terug. Zo kan ik bijvoorbeeld de extra tekens boven de toetsen (grijs) nauwelijks efficiënt lezen. Op die maniet voegt het (voor mij) weinig toe. Maar wellicht een paar updates verder denk ik er anders over. iOS 10 was eigenlijk ook prima.

Profielfoto van Rversteeg

Rversteeg op 20 september 2017 #

rbsoen op 20 september 2017

Automatisch koppelen met de Renault R-Link werkt niet meer. Moet nu iedere verbinding maken op de iPhone
Niet echt handig

Met de R-Link 2 wordt er helemaal geen verbinding gemaakt. Zodra m’n 6S contact gemaakt heeft wordt de verbinding direct verbroken met de auto. Zal ook een update van Renault nodig zijn denk ik.

Profielfoto van hans dorsman

hans dorsman op 21 september 2017 #

Werkt goed op mijn 6S, dat bedieningsscherm is wel beter, maar verder weinig verschil. Geen problemen met Exchange (Office 365). De kopjes in de mailboxen zijn groter, dat is wel duidelijker.
Mijn iPad Air durf ik nog niet aan ivm de eerdere ellende met iOS 8 op de iPad 2.

Profielfoto van SvS

SvS op 21 september 2017 #

Ik vind het fijn! Bedankt, Apple. (geen sarcasme!)

Alles werkt normaal en goed. Nog geen problemen tegengekomen.
Ik heb afscheid moeten nemen van wat gekochte 32-bits apps, deze zal wel op oude iOS apparaten blijven.

Nieuwe bedieningspaneel is fijn. Alleen jammer dat je de bovenste helft niet wat zaken uit kan zetten, wat men toch nooit zal gebruiken.
En Wifi/BT is niet eens te uitschakelen, alleen verbinding verbreken. Dat is eigenlijk ook een misser.

Design in Apple apps is nu wat meer consequent. Mooi.

Toetsenbord op iPad = positieve vooruitgang!
Ik las ook over te licht grijs bij de extra tekens, ja, dat zou bij de instellingen aanpasbaar gemaakt zou kunnen worden voor de slechtzienden.

Ik moet nog wennen aan de nieuwe iPad Dock. Niet negatief bedoeld. Maar apps die je net opende, komt ook in de dock op de rechterhelft. Wil ik dat wel? Dat is op de Mac natuurlijk ook zo en Apple wilt die kant meer op met de iPad. Dus kwestie van wennen. Ik vraag me af wanneer die geopende apps van de dock verwijderd worden.

Dan de ‘Bestanden’ app van Apple. Mooi dat dat er is. Eigenlijk iCloud Drive app, he?
Maar als ik een Pages-document daarin wil openen, gaat het steeds naar Google Drive app en vraag of ik het daar wil opslaan, terwijl ik het gewoon in Pages wil openen of fast ‘Quickview’ om een schemaatje snel te raadplegen. Hier open ik nog wel een aparte topic over.

Niet Storen tijdens het rijden. Blij mee. Alleen… ‘niet bereikbaar’-vermelding gaat bij een verzender retour alleen bij Apple’s iMessage / Telefoon. Niet bij WhatsApp, Skype en Telegram, terwijl die apps toch veel meer gebruikt worden. Dat is een klein beetje jammer en hoop dat die ontwikkelaars dat mogelijkheid krijgen om het te toevoegen.

Schermafbeeldingen maken, erg goed! Handig, en wordt -indien je wilt- niet opgeslagen in Foto’s, nadat je het hebt gedeeld.

Profielfoto van Just Another

Just Another op 21 september 2017 #

Na installate iOS 11 werkt De Telegraaf App niet meer op zowel iPad als iPhones. Hebben anderen hier ook last van?

Profielfoto van SvS

Mooi. Wat een pulp krant.

Profielfoto van hatolex

hatolex op 21 september 2017 #

SvS, die optie van die geopende apps in je Dock kun je uitzetten, instellingen > multitasking > Dock

Profielfoto van whaha

whaha op 21 september 2017 #

Heeft iemand al ‘last’ gehad van die instelling dat WiFi niet helemaal uitgaat en dan later weer actief wordt terwijl je er niet om gevraagd had? Toen ik het opmerkte had ik zoiets van ‘ik zou zweren dat ik WiFi uit had gezet’, maar blijkbaar gaat dat weer ‘aan’ als je van locatie wisselt, want het nieuwe bedieningspaneel zet WiFi niet ‘uit’, maar eerder op iets van ‘stand-by’.
Dat kán nuttig zijn, maar soms ook heel vervelend.

Profielfoto van CitizenFour

CitizenFour op 21 september 2017 #

whaha op 21 september 2017

Heeft iemand al ‘last’ gehad van die instelling dat WiFi niet helemaal uitgaat en dan later weer actief wordt terwijl je er niet om gevraagd had? Toen ik het opmerkte had ik zoiets van ‘ik zou zweren dat ik WiFi uit had gezet’, maar blijkbaar gaat dat weer ‘aan’ als je van locatie wisselt, want het nieuwe bedieningspaneel zet WiFi niet ‘uit’, maar eerder op iets van ‘stand-by’.
Dat kán nuttig zijn, maar soms ook heel vervelend.

Dit is een nieuwe instelling in iOS 11 inderdaad; wifi wordt nu automatisch iedere dag aangezet om 5:00 lokale tijd, ook als je dus handmatig de verbinding met een wifi-spot hebt verbroken (hetzelfde geldt voor bluetooth). Zie: https://support.apple.com/en-us/HT208086

Voor nu lijkt het er op dat je dit alleen kunt omzeilen door wifi (of bluetooth) compleet uit te zetten.

Profielfoto van SvS

hatolex op 21 september 2017

SvS, die optie van die geopende apps in je Dock kun je uitzetten, instellingen > multitasking > Dock

Ha. Kijk es aan, bedankt.(y) Even wennen en als het toch niet bij mij past, dan zal ik het wel uitschakelen:-)

Profielfoto van Fireman

Fireman op 22 september 2017 #

Zijn er nog errors met dat mail appie op de iPhone? (of waar dan ook)

Iets met exchange etc… Wel goed ontvangen, niet goed kunnen verzenden.

Profielfoto van whaha

whaha op 22 september 2017 #

Vandaag was ik er vanuit gegaan dat mijn WiFi wel weer verbinding had gelegd uit zichzelf, maar omdat ik in de buurt van mijn huis ben gebleven en daardoor geen grote afstanden heb afgelicht, vond mijn iPhone dus dat ie geen verbinding meer hoefde te leggen met mijn netwerk, waardoor ik een tijd zonder draadloos internet heb gezeten terwijl dat niet had gehoeven en WiFi dus wél aan stond. Beetje jammer.

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 22 september 2017 #

Valt het jullie ook op dat er de afgelopen uren/dagen een stormvloed gaande is met nieuwe iOS apps die allemaal handig inspelen op het drag ’n drop systeem in iOS 11.

Het lijkt wel alsof Unzip programma’s opnieuw worden uitgevonden.

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 23 september 2017 #

Zojuist bijgewerkt naar iOS 11 na een paar dagen gewacht te hebben op bugfixes en horrorverhalen, die beide uitbleven;)

Kreeg wel een melding dat een SSL certificaat niet werd vertrouwd. Als je dan op details tikt krijg je een venster om het certificaat toch te vertrouwen. Op de iPad was dat geen probleem, maar op de SE kreeg ik plots een rare UI bug waar de topbalk, met de klok en de batterij, half over de “vertrouw” en “annuleer” optie zaten. Na zo’n 15 keer rammen, begreep ie toch dat het certificaat moest worden vertrouwd. Maar wel gek dingetje.

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 24 september 2017 #

We hebben de iOS update inmiddels uitgebreid getest op een iPhone 7. Helaas vinden we e.e.a toch nog tegenvallen. Diverse apps reageren erg sluggish en de ‘eye-candy verschuivingen’ binnen apps vaak blokkerig of met zichtbare vertraging. Dit zal vast beter werken op een ‘8’ of ‘X’, maar die heeft dan ook een iets betere processor. Wellicht dat hier wachten op iOS11 geoptimaliseerde app-updates ook een gunstige invloed kan hebben. Ook bemerkten we in diverse apps regelmatig onverklaarbare non-responsiveness van het touchscreen (zowel tappen als (multi-gesture) swipen. Na herstart van de betreffende app werkte alles wel weer naar behoren, maar dit probleem blijft wel terugkomen. Op naar 11.1.

Profielfoto van Q-collective

Q-collective op 25 september 2017 #

In de Podcast app merk ik opeens een speelsnelheid optie. Zo kun je afspelen op 0,5x, 1x, 1,5x en 2x de snelheid. Heeft die optie altijd al bestaan en zie ik het nu pas? Het is in ieder geval erg handig voor de wat langdradigere podcasts:)

Profielfoto van Shmoo

Shmoo op 25 september 2017 #

Als je in de Berichten app de balk met featured stickers weg wilt hebben (verbergen) moet je het App Store icoontje er boven ingedrukt houden.

Profielfoto van Gilles0502

Gilles0502 op 25 september 2017 #

Zijn er nog mensen met het probleem waarbij het telefoneren niet altijd lukt? Wanneer ik naar iemand telefoneer, rinkelt mijn iPhone niet. Hopelijk heeft iemand van jullie hier een oplossing voor:)

Over dit topic

Gestart op 20 september 2017 door whaha

Laatste reactie door René

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?