9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Moderator
    Poezenbeest

iOS 11 beta inloggen op Apple services lukt niet

Ik weet het: zet geen beta op apparaten die je dagelijks gebruikt. Eigenwijs en nieuwsgierig, dus toch gedaan.

Het probleem: ik kom niet meer ingelogd op de App Store (verbinding mislukt), niet meer op de iTunes Store, niet meer in Apple Music… Op andere apparaten dan mijn iPhone 6 werkt alles nog wel naar behoren.

Al geprobeerd: helemaal uitloggen uit iCloud, de App Store en andere Apple services, herstart gedaan en opnieuw geprobeerd in te loggen. Apparaat al talloze keren herstart, maar zonder verbetering. Nogmaals: op al mijn andere apparaten werkt alles wel normaal.

Eigen schuld, dikke bult (met je beta) en kan ik voorlopig niet in de App Store en Apple Music, of is er een oplossing?

Bijdrager
    CitizenFour

Heb je toevallig (zakelijk) een profiel geïnstalleerd op je iOS device? Voor velen lijkt dit namelijk de boosdoener te zijn en deze tijdelijk verwijderen lijkt een oplossing te bieden. Zie: https://forums.developer.apple.com/thread/78660?start=0&tstart=0 (p. 7 voor het antwoord in context).

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar geleden door  CitizenFour.

Bijdrager
    pruus

Een vraagje. Heb jij de laatste beta al gedownload? De eerste beta had op de ene machine geen klachten, op de tweede heel veel. Na de 2e beta en een paar keer herstarten, werkt het nu goed.

Moderator
    Poezenbeest

Heb gisteren de update aangezet (na het installeren van het profiel) en ik heb dus de laatste versie (althans, ik zie bij software-updates niks staan).
    Maar dus gewoon een gevalletje “pech gehad, want jouw apparaat heeft een oneven serienummer of je hebt de verkeerde schoenmaat” of zoiets?

Ik hoop vurig op een snelle fix met een volgende versie van de public beta. Suggesties voor oplossingen blijven welkom!

Helaas werkte het verwijderen van de profielen van de baas ook niet…

Bijdrager
    csteelooper

Heb je tweestapsverificatie actief gehad voordat je naar iOS11 beta (2) ging? Zo ja, controleer dan of je nu gebruik maakt van (Engels): 2-Factor Authentication. Deze omschakeling zou normaal gezien bij overgang naar iOS11 automatisch moeten gebeuren, maar da’s nog LANG niet het geval. Dus: maak je gebruik van tweestapsverificatie, maar nog níet van twee-factor authenticatie, ga dan naar appleid.apple.com, log in via de browser en stel dit alsnog in. Dikke kans dat het daarna wel lukt.

Ik weet dat je niet direct schrijft over een probleem met aanmelden, en dat je ook niet de bijbehorende meldingen krijgt, maar toch kan het wel degelijk zo zijn dat dit is wat zich daadwerkelijk voordoet. Met name omdat iOS11 en macOS High Sierra de ‘oude’ methode van tweestapsverificatie niet meer (zullen) ondersteunen.

Moderator
    Poezenbeest

Ik heb inderdaad twee-factor-verificatie aan staan, dus ik vrees dat het niet dat is…

Bijdrager
    csteelooper

Hmm… Als je al gebruik maakt van twee-factor-verificatie en niet van het ‘oudere’ tweestaps-verificatie, dan zit hem daar het probleem inderdaad dus niet…

Je kan het verschil zien aan het soort melding dat je krijgt bij een inlogpoging. Het oude systeem gaf je alleen een code; het nieuwe systeem geeft je daarnaast een landkaartje weer met daarop de locatie vanwaar de inlogpoging ondernomen wordt… Krijg je het eerste type melding, dus alleen een code en verder niks, schakel dan via appleid.apple,com om naar het nieuwe systeem en probeer het daarna opnieuw. Als je (zoals ik vermoed naar aanleiding van wat je schrijft) al het tweede type melding ontvangt, dan is de oorzaak elders te zoeken… Ik sta hoe dan ook voor je op de uitkijk…

Moderator
    Poezenbeest

Heb echt de twee-factor-verificatie. Aanmelden bij iCloud lukt ook wel, alleen bij de rest van de servicen niet (met hetzelfde account).

Men is er op het forum bij Apple ook nog niet uit. Bij de een werkt uit-en weer inloggen, bij de ander het verwijderen van zakelijke profielen. Geen vn de oplossingen werk hier helaas.

Moderator
    Poezenbeest

Public beta 2 heeft het probleem opgelost… Woooohoooot! 63 updates beschikbaar…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.