6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Jeroenbuzz

iOS 11.3 iPad batterij conditie

Hallo allemaal,

Met de komst van iOS 11.3 wordt het mogelijk om inzicht te krijgen in de conditie van de batterij. Ik heb zojuist de beta versie ge├»nstalleerd van iOS 11.3 op mijn iPad Pro 9,7″ maar daar is deze optie niet te vinden in instellingen -> batterij. Klopt het dat deze functie alleen voor de iPhone beschikbaar is?

Daarnaast viel het me eerder al op dat Apple alleen de iPhone noemde als het gaat om de tijdelijke regeling om de batterij te vervangen voor 30 euro. Klopt het dat deze regeling niet geld voor de iPad en weet iemand ook waarom? De performance van de iPhone wordt op dit moment teruggeschroefd om batterijuitval te voorkomen wanneer de batterijconditie minder wordt. Dit principe geldt toch ook voor de iPad?

Moderator
    Raymon Mens

Ik heb het zojuist gecheckt met de laatste iOS 11.3 beta, is inderdaad alleen op iPhone beschikbaar. Ik vermoed dat Apple geen throttling toepast wanneer de accu van een iPad slecht wordt. Het is immers een grotere accu.

Wel vreemd dat je de conditie van de batterij niet kunt zien. Als je een Mac hebt, kun je het nog steeds met coconut Battery checken.

Bijdrager
    Jeroenbuzz

Okee top dankjewel!

Moderator
    Night

Ik vind het t├│ch raar. Apple vindt mijn batterijstatus 100% terwijl Coconut niet verder komt als 83%…

Bijdrager
    Ome Kor

Het kan ook gecontroleerd worden met iMazing Mini, die geeft bij mij 89%, iOS 92% en Coconut 87,3%. 2 jaar oude iPhone SE.

Night, die 100%, is dat bij de Maximumcapaciteit?

Moderator
    Night

Ja: Batterijconditie (Beta) > Maximum capaciteit.

Overigens ook vreemd: Bij de Coconut history stond de teller bij 11.2.6 steeds op 93%, en na de update naar 11.3 is dat gezakt naar 89%.
    Cycle count: 306
    Current charge 1617 mAh
    Full charge capacity: 1618 mAh
    Design capacity: 1810 mAh

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.