9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Saniphone

Ios 10 moeten apple id en icloud hetzelfde zijn ?

In ios 9 zat ik op mn iphone met het ene apple id (voor itunes, appstore, facetime en imessage) en gebruikte ik voor icloud (op ditzelfde toestel) een ander apple-id.
    Is dat nog mogelijk in ios 10 of is je icloud standaard gelijk aan je apple id ?

Bijdrager
    GoeieDag

Een Apple ID is tevens een iCloud account, en een iCloud account is ook een Apple ID; ze zijn dus uitwisselbaar.
    Maar je kunt prima voor de verschillende services verschillende Apple ID’s/iCloud accounts gebruiken.

Wel moet je Ă©Ă©n Apple ID/iCloud account aanwijzen als de ‘primaire’; en met enkel deze kun je ‘Bladwijzers’, ‘Fotostream’, ‘iCloud Drive’, ‘Reservekopie’ en ‘Zoek mijn iDevice’ gebruiken.

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Ik heb in IOS 10 een KPN mail voor de aankopen en een me.com voor iCloud en mail.

Bijdrager
    gipsman

Mijn idee is dat meerdere apple-id’s hebben chaos veroorzaakt, omdat apple niet toestaat dat je die hebt binnen een soort uber-id, tenzij de family account natuurlijk. Ik wil ook al lang een privĂ© ID aanmaken naast de apple bedrijfs-ID, om mijn google account te kunnen vervangen, maar ik ga het houden bij een alias op mijn apple-ID, omdat je dan gewoon toegang hebt tot alles ‘wat er al is’ (apps, foto’s, etc.). Een alias heeft natuurlijk ook serieuze beperkingen.

Bijdrager
    GoeieDag
    gipsman op 07 mei 2017

…een alias op mijn apple-ID…. Een alias heeft natuurlijk ook serieuze beperkingen.

Wat is dat, een “alias op een Apple ID”?

Bijdrager
    gipsman

Ik bedoelde: een alias emailadres in een apple-ID, wat voor sommige toepassingen bruikbaar is.

Bijdrager
    hen3

Vanuit mijn privĂ© situatie (m’n ex en ik gebruikten allebei hetzelfde apple id) en als oud Applecare medewerker zeg ik: hou het bij 1 Apple ID. Geloof me, dat maakt het leven zoveel makkelijker. Tenzij het echt moet met meerdere toestellen en meerdere (verschillende) identiteiten. Dan zeg ik: zakelijk en privĂ© gescheiden houden.

Bijdrager
    GoeieDag

EĂ©n Apple ID voor twee personen is m.i. wel het slechtste wat je kunt doen. Een gezamenlijke account voor aankopen (app’s, muziek, etc) werkt prima, maar er hangt zoveel persoonlijke aan een Apple ID, dat je wel gek bent dat je dat deelt met iemand, ook al is het je partner. Ja, misschien voor die mensen die de straat op gaan in dezelfde kleding, daar maakt het geen bal meer voor uit. Maar verder: Notities, Bladwijzers, Sleutelhangers, ContinuĂŻteit, (waaronder: Handoff, Universeel klembord, Bellen via mobiel, etc), Fotostream, etc. Die wil je niet allemaal delen met een ander.
    .

hen3 op 07 mei 2017

Geloof me…

Dat zegt bv Trump ook heel vaak. Zoiets zeg je als je geen argumenten (meer) hebt. Waarom zou ik je moeten geloven?
    Je hebt als Apple Care medewerker dit soort adviezen gegeven?:-?8-O

Bijdrager
    riji

Mijn vrouw en ik gebruiken hetzelfde apple-id voor de App Store
    Voor de cloud hebben we elk nog een ander apple-id en dit werkt goed.
    Je kunt beiden de “aankopen” gebruiken en elk heeft zijn eigen terrein ivm synchroniseren tussen toestellen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.