15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:

Bijdrager
    kayintveen

IOS 10 drama met telefoontjes ophangen e.d.

Sinds ik IOS 10 heb wordt ik gek van de telefoon functie.
    Zodra je paar sec belt gaat je telefoon op lockscreen. Als je dan wilt ophangen krijg je dus niet je telefoon interface te zien.

Na unlocken kom je of in je dashboard of in de vorige app die je hebt gebruikt.
    Even snel op speaker zetten, een keuze menu doorvoeren of ophangen is er dus niet bij.
    Is dit in te stellen / een raar iets van Apple. Of iets anders?

Bijdrager
    Shmoo

Klinkt als een bug. Nog niet eerder gehoord dat mensen hier last van hadden met iOS 10 dus mogelijk even herstellen, die iPhone.

Maar goed, wie belt er ook nog tegenwoordig met een telefoon.:wink:

Bijdrager
    jasper050

Wat ik wel heb is dat na het ophangen er komt te staan “gesprek mislukt”

Bijdrager
    hatolex

@shmoo, er is toch geen andere manier dan telefoneren met je telefoon, of heb ik een ontwikkeling gemist.?

Bijdrager
    websania

@hatolex Er zijn hele volksstammen die alleen nog maar in tekst met elkaar communiceren.

@jasper050 Dat heb ik alleen als ik met mijn schoonmoeder heb gebeld.

Bijdrager
    T-sec

Ik herken dit probleem ook, als je belt of gebeld wordt en je bent klaar met het gesprek dan zie je vaak niet het telefoonmenu in beeld en kun je niet ophangen/op de rode toets drukken. Nu doet dit de tegenpartij vaak wel dus is het opgelost, maar dit is duidelijk een bug.

Ik denk het beste een bezoekje aan http://www.apple.com/feedback

Ook als ik een foto in Whatsapp maak en een onderschrift wil toevoegen, dan staat ‘onderschrift toevoegen’ er nog net half leesbaar onder. Eveneens een bug.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  T-sec.
    • Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 9 maanden geleden door  T-sec.

Bijdrager
    hatolex

Websania, lees de zin eens goed van smhoo. Er is maar een manier van telefoneren, en dat is met je telefoon.

Maar er zijn inderdaad hele volksstammen die alleen nog maar andere dingen met hun telefoon doen.

Bijdrager
    websania

@hatolex Je kunt ook bellen via WhatsApp, Skype, etc. Shmoo merkt terecht op: Maar goed, wie belt er ook nog tegenwoordig met een telefoon; ik lees daaruit dat de telefoon vooral niet meer gebruikt wordt om te bellen.

Bijdrager
    hatolex

Dat zeg ik dus ook in mijn laatste zin.

Bijdrager
    Shmoo

OK, een hamburger-menu voor jullie en wat willen jullie hierbij drinken? ?

Bijdrager
    Jeroen Ruiter

Hier het zelfde probleem zoals de topicstarter beschreef.

Bijdrager
    Joid

Hoe heb je de iPhone geüpdatet? Via WiFi of gekoppeld aan iTunes?

Dit lijkt zo’n ondefinieerbare bug die via OTA (WiFi) updates wel eens gebeuren.

Bijdrager
    Gitte65

Mijn vriend heeft dit zelfde probleem ook regelmatig op zijn iPhone 5 met iOS 10 maar gek genoeg niet wanneer wij met elkaar bellen (ik heb een 6s met iOS 10); dan gaat zijn scherm zelfs niet helemaal in sluimerstand; de schermverlichting wordt dan wel zwakker maar gaat niet helemaal uit. Dat laatste is overigens ook het geval bij mijn telefoon… (is me nog niet opgevallen bij andere gesprekken).
    Met mijn 6s heb ik overigens geen last van dit ‘ophangprobleem’.

Bijdrager
    ovans

Ik heb hetzelfde probleem! Bloedirritant!

Bijdrager
    T-sec

Nadat ik een tweede “Herstel” heb gedaan via mijn MBP/iTunes en USB-Lightning kabel is bij mij het fenomeen “niet kunnen ophangen” minimaal tot weg.
    Wel heb ik in Whatsapp nog het euvel dat als je een foto maakt je net de tekst onder de foto “voeg hier tekst toe” o.i.d niet kan lezen, zie nog net “… toe” staan. Misschien ooit na een Whatsapp update dat dit weg is. Ben wel even klaar met herstel pogingen via iTunes.

• Deze reactie is gewijzigd 1 jaar, 8 maanden geleden door  T-sec.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.