One More Thing » Community » Forum » iOS Software » iOS Apps » iOS 10.3.2 Mail app zet leestekens om in Chinese tekens "van" + "onderwerp"?

iOS 10.3.2 Mail app zet leestekens om in Chinese tekens "van" + "onderwerp"?

Profielfoto van m4v3r1ck

m4v3r1ck op 14 juli 2017 #

Hallo,

Ik ontving een mail van Avéro Achmea, zowel in het “van” e-mail adres – 䅶� Achmea – als in het “onderwerp” – Deel uw ervaring over 䅶� Achmea – maakt iOS Mail van Avéro hele vreemde tekens. In Apple Mail in OS X gaat de omzetting wel goed, zowel voor “van” alsook in het “onderwerp”

Iemand een idee hoe dit komt, waarbij moet worden opgemerkt dat dit de enige e-mail is die deze omzetting niet goed doet omdat ik meer onderwerpen krijg met leestekens. Bedankt alvast.

Cheers

• Dit onderwerp is gewijzigd 2 maanden, 1 week geleden door Profielfoto van Night Night. Reden: IN JUISTE SUBFORUM GEPLAATST
Profielfoto van Night

Night [moderator] op 14 juli 2017 #

En je weet zeker dat het geen spam mail betreft?

Profielfoto van m4v3r1ck

m4v3r1ck op 14 juli 2017 #

Hallo @night

Bedankt voor je reactie. Ja, ik heb zelfs al contact gehad met SAMR, het bedrijf dat namens Achmea het klanttevredenheidonderzoek doet en deze mail heeft verstuurd. Zijn snappen deze omzetting ook niet, dus vandaar dat ik even op onderzoek ben gegaan.

Cheers

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 14 juli 2017 #

Het enige wat ik kan bedenken is dat ze wat vreemde coderingen gebruikt hebben in combinatie met een klein bugje in de iOS versie van Mail.

Ik gebruik zelf de Mail app niet. Kun je eens kijken of er ergens de mogelijkheid inzit om een mail als source te bekijken?

Profielfoto van m4v3r1ck

m4v3r1ck op 15 juli 2017 #

Hallo @night

Bedankt voor je reactie. Onderstaand de regel waar het onderwerp “Avéro Achmea” wordt omgezet:

Fwd: Deel uw ervaring over =E4=85=B6=EE=A5=B2 Achmea

Cheers

Profielfoto van Night

Night [moderator] op 15 juli 2017 #

Daar heb je het al:-) Nu rijst de vraag, waar deze codes vandaan komen. Van (de mail-generator van) Avéro of door een fout in iOS Mail…

Profielfoto van m4v3r1ck

m4v3r1ck op 23 juli 2017 #

Aan de verzender van deze e-mail een mail gestuurd met jouw opmerking @night. Ik ben benieuwd…

Cheers

Profielfoto van m4v3r1ck

m4v3r1ck op 25 juli 2017 #

Hallo @night ik ontving onderstaande terugkoppeling:

Ik heb nog even in de broncode van ons programma gekeken en daar zie ik deze tekens niet staan (en ook niet in de mail als ik deze naar mezelf stuur). Ik ben bang dat ik je niet verder kan helpen aangezien ik aan onze kant (ook via iOS Mail) niet hetzelfde constateer. Ik vermoed dat het aan een instelling van je iOS Mail ligt (wellicht iets wat te maken heeft met een utf-codering).

Nu ben ik even opzoek gegaan via Google en kwam een aantal – ietwat oudere – topics tegen over het probleem met de unicode in iOS mail. Nou geven zij als oplossing dat er in bijvoorbeeld een handtekening een tekst met unicode moet staan om iOS Mail te forceren de e-mail te lezen in unicode. Ik heb er geen verstand van dus vandaar mijn vraag om een bevestiging.

Klopt dit?

Cheers

Over dit topic

Gestart op 14 juli 2017 door m4v3r1ck

Laatste reactie door m4v3r1ck

Je kunt alleen reageren met een gratis OMT account.
Heb je geen OMT account? Registreer je dan nu gratis!

Inloggen

of Wachtwoord resetten?