9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    SvS

iOS 10.0.1 downgraden naar 9.3.5 op iPhone 5

Graag wil ik iOS 10.0.1 downgraden naar 9.3.5 op iPhone 5.
    Hiervoor heb ik iPhone5,3_9.3.5_13G36_Restore.ipsw gedownload.
    En in iTunes op Herstel (met ALT/option ingedrukt) geklikt, maar dan krijg ik melding:

Wat kan ik er nog aan doen?
    Laatste iTunes staat op de Mac (met laatste systeemversie)

Moderator
    Night

Je moet heel goed weten welke telefoon je hebt. de ‘5’ is er in 2 uitvoeringen:
    • Global (iPhone5,2_9.3.5_13G36_Restore.ipsw)
    • GSM (iPhone5,1_9.3.5_13G36_Restore.ipsw)
    https://ipsw.me/#!/platform

En daarvan is er één geschikt voor jouw telefoon. Welke van de twee, kun je hier opzoeken:
    https://ipsw.me/device-finder

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 1 maand geleden door  Night.

Bijdrager
    SvS

Dank je! Het werkte nu!(y)

Bijdrager
    Shmoo

Waarom een downgrade? Functioneert het niet vlot en stabiel?

Bijdrager
    SvS

Op mn 5s loopt het prima, maar op 5 van mn huisgenoot valt het vaker uit (herstart/zwart scherm met Apple logo), accu erg snel leeg en trager. Kan aan individuele toestel liggen. Dan maar downgraden NU heg nog kan, voordat hij gedwongen wordt een nieuw toestel te kopen.

Bijdrager
    Stijnk22

Je kan ook proberen de iPhone eens volledig te resetten en de software opnieuw installeren.
    Nooit problemen gehad met iOS 9 op dezelfde iPhone?

Bijdrager
    SvS

De accu was jaar geleden vervangen (ik weet niet door wie), voordat we hem kregen.
    Dat kan wel eens corrupt zijn of niet?
    Nu nog steeds nogal gedoe met de accu, ondanks dat 9.3.5 terug is gezet.

@stijnk22 iPhone is toch ‘leeg’ gemaakt door het terugzetten?
    En hierna is reservekopie teruggezet (van vorige 9.3.5, ruim een week oud).

Het beste is voor 4s / 5 om ‘snellere’ iOS 7 weer terug erop te zetten, desnoods via illegale omweg, maar helaas laat Apple dat gewoonweg niet toe.

Bijdrager
    Shmoo

Ik twijfel ook best wel een beetje of ik iOS 10 op mijn iPhone 5c moet installeren. Filmpjes op YouTube laten zien dat het niet zo slecht werkt als dat ik dacht dat het zou werken. Er zit vooral wat lag in het gedeelte wanneer je naar de widgets en notificatie-schermen gaat. Gelukkig gebruik ik al dat soort functies nooit dus zal ik daar weinig last van hebben.

Ik hoop dat ik met deze 5c nog een jaartje kan uitzingen tot de opvolger van de iPhone SE.

Bijdrager
    Stijnk22

@svs Je hebt gelijk inderdaad, maar ik bedoelde de reset uit te voeren met iOS 10 ipv 9.
    @shmoo Ik irriteer me ook echt aan de lagg die ik krijg op mijn iPad Air bij de notificaties en widgets.
    Overigens op mijn iPhone 6s geen problemen met iOS 10
    iOS 9 draaide super lekker, dus ik zit ook te twijfelen om mijn iPad te downgraden…

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.