4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    ladybird

iomega minidrive

hallo,

ik probeer al enige tijd de iomega weer aan te sluiten op mijn imac, maar wat ik ook doe, het wil maar niet. Na de correcte aansluting dient het icoontje op het bureaublad te verschijnen of in finder. Ook dat wil niet lukken. Hij is ooit aangesloten geweest, maar na een paar maanden ga het problemen. Ik heb de drive geprobeerd te wissen (via schijfhulpprogramma), dat lukt niet. Ik heb geprobeerd het te herstellen, maar na een tijdje merk ik dat het dagen gaat duren, Dit lukt ook dus niet. Ik weet niet wat ik nog meer kan doen om de schijf weer aangesloten te krijgen.

Bijdrager
    akkie

Sluit hem eens aan op een ander device. Hoe is de schijf ooit geformatteerd? Als deze NTFS of FAT is, kun je ook een Windows machine proberen. Als hij nergens wordt herkend, is de schijf overleden ben ik bang. Een speciaal bedrijf kan dan altijd nog de schijf uit elkaar halen en info recoveren, mr dat betekent wel dat je een dikke protemonnee moet hebben. Ben zelf wel eens 1300 euro (voor een klant) kwijt geweest.

Bijdrager
    ladybird

Bedankt voor je snelle reactie. Ik weet niet hoe hij geformateerd is ooit. Wel weet ik dat het op een Mac is gebeurd. Ik heb zojuist geprobeerd de schijf weer te herstellen, maar krijg onderstaand berichtje:

“Schijfhulpprogramma kan deze schijf niet herstellen. Maak een reservekopie van zo veel mogelijk bestanden, formatteer de schijf opnieuw en zet de reservekopie van uw bestanden terug.”

Reservekopie heb ik al gemaakt en ook geprobeerd de schijf opnieuw te formateren, maar ook dat gaat niet.

Ik zal dan nog eerder een nieuwe kopen dan uit elkaar laten halen. Maar zal eerst mijn licht laten schijnen bij het MacHouse, en horen wat zij daar te zeggen hebben.

Nog bedankt voor je reactie.

Bijdrager
    boerke

iomega minidrive is toch gewoon een USB stick?
    gewoon een nieuwe halen bij de AH o.i.d.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.