5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    BlueRose_76

“invulbare” formulieren in PDF mogelijk?

Ik moet zelf een layout maken waar de eindgebruiker zelf een (korte) inhoud in kan zetten, bv prijskaartjes met logo voor een winkel. Het zou makkelijk zijn als het platform onafhankelijk, maar vooral lettertype onafhankelijk is. En de eindgebruiker moet dus niet kunnen zitten hannessen in de layout.

Volgens mij heb ik dat eens gezien bij een downloadbare PDF van de studiefinaciering waar een op veld achter bijvoorbeeld; “Naam;….” was.

Weten jullie of dat met distiller/indisign of met een andere software combinatie gedaan kan worden en hoe?

Dank, BR_76

Bijdrager
    Ra

Als je beschikt over Acrobat (dus niet Adobe Reader voorheen Acrobat Reader) kun je ‘invulvelden’ aanmaken.
    In Adobe Reader kun je deze velden dan alleen invullen en direkt uitdraaien. De ingevulde velden kunnen dan niet worden opgeslagen.

Ra

Bijdrager
    roelboekel.nl

een html bestand maken en als deze opslaan als pdf. Je moet dan alleen zorgen voor een goede afwikkeling van de inhoud. Dit kan met php of asp. Vaak gaat het via internet.

Roel

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”BlueRose_76″

Ik moet zelf een layout maken waar de eindgebruiker zelf een (korte) inhoud in kan zetten, bv prijskaartjes met logo voor een winkel. Het zou makkelijk zijn als het platform onafhankelijk, maar vooral lettertype onafhankelijk is. En de eindgebruiker moet dus niet kunnen zitten hannessen in de layout.

Volgens mij heb ik dat eens gezien bij een downloadbare PDF van de studiefinaciering waar een op veld achter bijvoorbeeld; “Naam;….” was.

Weten jullie of dat met distiller/indisign of met een andere software combinatie gedaan kan worden en hoe?

Dank, BR_76

je kan de nieuwe illustrator en indesign CS aansturen vanuit een database.
    Maar dan moet je wel die programma’s bij de klant hebben. lijkt me voor prijskaartjes nogal omslachtig.

Ik heb precies hetzelfde gemaakt (prijsbordje met logo en productinformatie) in Filemaker. Het winkelpersoneel vult de gegevens in, print het, knipt het uit en doet het in een plastic hoesje wat aan o.a meubels gehangen kan worden.

Voor de winkel heb ik filemaker en het letttertype gekocht, en doordat (destijds) op de Filemaker Cd zowel een Windows als de MAc versie stond, kon ik het op de mAc ontwikkelen en testen en daarna probleemloos op de PC installeren. :D

Je zou ook de Filemaker “developer” versie kunnen gebruiken, dan kan je applicaties maken die draaien zonder dat de klant het programma heeft. Als de app op meerdere PC’cs moet draaien is dat misschien interressant.

Bijdrager
    BlueRose_76

Dank voor reacties.
    Met Acrobat kom ik inderdaad redelijk ver.
    Ben nog aan het testen. Dank tot zo ver :wink:

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.