6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    TurkishDelight

Invoermenu landinstellingen talenvolgorde.

Ik heb een Nederlandse versie van Mac OSX op mijn computer draaien.. en omdat ik af en toe emails in het Turks schrijf.. heb ik bepaalde Turkse letters nodig die niet in het Nederlands alfabet voorkomen..
    Bij Landinstellingen heb ik Nederlands (stond al aangevinkt) en nu ook Turks (QWERTY) aangevinkt.. Voor mij de perfecte combinatie.. Alleen wil ik zeg maar dat Turks (QWERTY) eerst wordt gebruikt in plaats van Nederlands. Nou doet hij dat anders om.. Als ik bijvoorbeeld iets met Turkse (QWERTY) schrijf en ik ga even switchen naar een andere pagina of zo, dan springt het vlaggetje van Turks naar Nederlands.. Kan ik dat ergens veranderen?

Moderator
    Night

In de system preference ‘International’ kun je bij ‘language’ in de kolom de volgorde bepalen door de taal ‘op te pakken’ (taal selecteren en slepen met muis ingedrukt) en naar de juiste plaats voor jouw volgorde te slepen.

Bijdrager
    TurkishDelight

ik heb het eigenlijk over het derde submenu in International/Landinstellingen.. namelijk invoermenu/inputmenu..
    hoe verander ik daar de volgorde.

Moderator
    Night

Je kunt switchen door middel van de toetscombinatie [command] -SPATIE

Bijdrager
    Oppie

Is het misschien niet handiger om een gebruiker helemaal goed op te zetten voor werken in het Turks, en dan met ‘snelle gebruikerswisseling’ te activeren?

Bijdrager
    TurkishDelight

op de een of andere manier toen ik vanochtend opstartte stond ie aan als Turks QWERTY en hij is nog niet overgesprongen op het Nederlands vlaggetje.. wat een mazzel heb ik toch altijd.:)

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.