7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    marrty

Inventarisatie: wireless ontvangst MacBook Pro

Ik overweeg een Macbook Pro te kopen. Ik vind wireless ontvangst erg belangrijk omdat ik vee reis en dan op internet wil kunnen.

Nu lees ik op sommige fora dat de MacBook Pro niet zo’n goede wireless ontvangst heeft. Ik vraag me af of dit een probleem is dat veel mensen hebben?

Ik was daarom benieuwd om even te inventariseren wat de ervaringen hiermee zijn.

Bijdrager
    Elrithranduil

Ik heb zelf een MBP icm een AirPort Express en ik heb echt overal in mijn huis van kelder tot zolder van voortuin tot achtertuin prima bereik. Niks te klagen dus!

Bijdrager
    wout3r

Ik heb best lekker ontvangst.. Alleen werkt hij totaal niet lekker samen met een SMC router. Ik kom daarbij het Wireless netwerk no-way op.

Inactief
    Anoniem

Ik denk het signaal sterkte eerder afhankelijk is van welk draadloos modem/router/airport gebruikt is.
    Meestal kan je hier channels voor instellen.

Bij de Airport heb je nog de mogelijkheid om aantal gebruikers op je airport in te stellen daarbij neemt het signaal sterkte af.

Daarnaast is het de vraag of er geen signaal storing van buitenaf optreed.
    Bijvoorbeeld digitenne/schotels in de omgeving of andere electrische apparatuur.

Mijn Airport werkt perfect samen met mijn macbook en in de tuin doet ie het hier ook prima.

Bijdrager
    IT2Be

Ik heb redelijk gestemd. De reden is simpel.

Ik werk met 2 verschillende routes. 1 x linksys en 1 x Airport xtreme. Beiden het (inmiddels) oude protocol.

Waar mijn PowerBook 100% zonder problemen werkte, bijna altijd volle ontvangst, moet ik mijn MBP17″ (laatste model) meerdere keren per week even laten weten dat er nog steeds een router is.
    Ontvangst is verder goed maar die uitval is echt hinderlijk.

Bijdrager
    marrty

Bedankt iedereen tot zover …. zijn er nog meer reacties??

Bijdrager
    jf

In combinatie met de Airport Express thuis in m’n hele appartement met lekker dikke muren alle streepjes vol.

Ook in het hotel op een vreemde draadloze router volledige ontvangst.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.