7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    shakey

inventariatie van corrupte bestanden

In mijn muziekverzameling van ruim 7000 nummers (allemaal in AIFF) bevindt zich een onbekend aantal corrupte bestanden die niet meer zijn af te spelen of moeilijk zijn af te spelen. Is het mogelijk hiervan een automatische inventarisatie te maken?
    Ik heb zo’n inventarisatie nodig omdat ik mijn hele iTunes Music Folder wil kopieëren naar een nieuwe, externe schijf. Als ik dat doe, zullen waarschijnlijk de corrupte bestanden niet meegekopieerd worden. Dat is jammer omdat ik ze nog wel kan repareren (door ze naar de prullenbak te verwijderen, ze daar uit te slepen en ze weer opnieuw te importeren).

Bijdrager
    KarelWillem

A: Nee, dat is niet mogelijk

B: Als je een kopie maakt, dan komen de corrupte bestanden natuurlijk gewoon mee

C: ‘Repareren’ door ze in de prullenmand te zetten en er dan weer uit te slepen????

Bijdrager
    shakey

@ Karel Willem:

Jij neemt aan dat als ik een kopie maak van de iTUnes Music Library de corrupte bestanden meekomen. Ik ben daar zo zeker niet van, omdat ze op mijn backupschijf ontbreken.

Ja, ik kan de corrupte bestanden repareren door ze te deleten, ze vervolgens uit de prullenbak te slepen en ze opnieuw te downloaden (door ze in het bibliotheekvenster te droppen). Ik kan ze dan weer afspelen, maar de informatie over artiest, album, genrer en jaar blijken dan te zijn verdwenen. Maar als ik die informatie met de hand invoer is het corrupte bestand volledig hersteld.

Bijdrager
    Togassa
    ”shakey”

In mijn muziekverzameling van ruim 7000 nummers (allemaal in AIFF) bevindt zich een onbekend aantal corrupte bestanden die niet meer zijn af te spelen of moeilijk zijn af te spelen. Is het mogelijk hiervan een automatische inventarisatie te maken?

Hoe je de corrupte bestanden kunt inventariseren weet ik niet, maar ik heb zelf iets soortgelijks ervaren waarbij mijn iTunes Library op een externe schijf stond welke een zelfde effect gaven (Nummer niet af te spelen, terwijl het er wel stond).
    Ik heb toen iTunes een keer afgesloten en opnieuw opgestart. Daarna kon ik de bestanden gewoon weer afspelen.

Bijdrager
    shakey

@ Togassa: iTunes afsluiten en opnieuw opstarten, verhelpt mijn probleem niet.

Bijdrager
    shakey

Ik heb een andere, betere manier gevonden om de corrupte AIFF’s te repareren:

Ik kopieer ze, waarna ik de originelen weggooi. De metadata blijft zo behouden.

Toch begrijp ik nog steeds niet hoe ze corrupt zijn geraakt. Zoals gezegd: ze speelden ooit goed.

Bijdrager
    shakey

Ik heb nu alle corrupte AIFF’s opgespoord (het bleken er ruim twintig te zijn), door via forward alle ruim 7000 nummers langs te lopen.
    Van de corrupte AIFF’s heb ik kopieën gemaakt via ‘Geavanceerd’ en dan ‘Converteer selectie naar AIFF’. Deze manier van kopieëren ging gepaard met een rollende strandbal en een klikkende schijf.
    Maar alle nummers spelen nu weer goed. De corrupte AIFF’s heb ik weggegooid.
    Probleem opgelost dus. Maar het blijft een mysterie waar de corrupte AIFF’s vandaan kwamen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.