6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    bhv

Intuos4 tablet relatief instellen

Na lang wikken en wegen heb ik een Wacom Intuos4 A5 gekocht en ik moet zeggen het valt niet mee.
    Kan ik op een of andere manier het tablet ook relatief instellen?

Ik zag op het forum al een goede tip om het werkvlak alle kanten op te verkleinen.
    Ik verricht grafisch werk en tot dusver heb ik op een Wacom Graphire4 A6 gewerkt.

Bijdrager
    pascal75

dit kan je gewoon in systeemvoorkeuren doen, daar zit een appart icoon voor de wacom.
    Je kan voor ieder programma een apparte instelling maken als je wilt.

succes.

Bijdrager
    1984

Kijk even in de handleiding, daar word alles begrijpelijk uitgelegd.: http://www.tablet4u.nl/docs/intuos4/manual_nl.pdf

Bijdrager
    bhv

De manual heb ik vluchtig doorlopen, maar ik kom het nog niet zo gauw tegen. Met relatief bedoel ik niet de tablet-beeldschermrelatie.

De tablet-beeldschermrelatie is in de aangedragen voorbeelden nog steeds absoluut. Elk deel van het tablet komt exact overeen met dat deel van het beeldscherm. Maar kan ik dat misschien ook relatief instellen? Dat de pen de cursor voortbeweegt, onafhankelijk waar de cursor op het beeldscherm zich bevindt. Zoals dat met een muis gebeurt. Nu ‘schokt’ mijn cursor bij elke nieuwe beweging omdat hij de positie van de pen op het tablet moet hervinden. Misschien met additionele software?

Bijdrager
    casperrrrrrr

Tracking > Mouse Mode (i.p.v. Pen Mode)

Bijdrager
    bhv

Dank! That’s it. Je moet er maar opkomen!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.