15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    agoebwa

interverentie

Hoi,

Ik heb ongeveer 3/4 jaar geleden een airport gekocht (daarvoor had ik er ook een en die had hetzelfde probleem, maar dat terzijde). Ik heb de netwerkinstellingen nu staan op 802.11N (802.11 b/g-compatibel) op kanaal 8. Overigens heb ik ook alle andere kanalen geprobeerd.

Vreemd genoeg heb ik iedere dag na een uur of 1700 last van interverentie. De muziek via de airport valt soms tot 90 seconden weg, en mijn internetverbinding wordt heel instabiel. Ik heb ook de 5 ghz instelling geprobeerd, maar die geeft dezelfde problemen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen? Ik word er nogal moedeloos van.

Dank bij voorbaat!

Bijdrager
    KarelWillem

Het lijkt er sterk op dat er dan iemand thuiskomt die vervolgens òf op jouw netwerk meelift, òf op hetzelfde kanaal zit (maar dat laatste had je zelf al uitgesloten zo te zien).

Dus wellicht eens serieus naar je beveiliging kijken?

Bijdrager
    agoebwa

Ha KarelWillem, dank voor je snelle reactie.

Ik heb hem wel op WPA2 – persoonlijk beveiligd, en het wachtwoord heb ik onlangs vervangen. Bij ‘draadloze clients’ staat nu ‘1’, maar ik weet niet zeker of dat betekent dat er op dit moment 1 machine gebruik maakt van het draadloos netwerk.

Ik ga hoe dan ook nog eens opnieuw kijken naar de beveiliging. Is WPA2 – persoonlijk in beginsel voldoende beveiligd, als het wachtwoord bij anderen niet bekend is (wat volgens mij niet het geval is).

Mvg
    Erwin

Bijdrager
    Pieterr
    agoebwa op 20 september 2010

Is WPA2 – persoonlijk in beginsel voldoende beveiligd, als het wachtwoord bij anderen niet bekend is.

Ja.

Moderator
    Poezenbeest

Kanaal 8 is denk ik je probleem… Probeer het eens op 4 of 5…

In de 5GHz-band heb je maar een paar kanalen, daar is het dus ook steeds drukker.

Bijdrager
    Pieterr

Misschien dat om 17:00 (de kinderen van) je buren thuiskomen, en ook lekker aan het internetten slaan?

Bijdrager
    KarelWillem

Dat zeg ik ja…:lol:

Bijdrager
    agoebwa

Dank voor alle reacties!

het zou inderdaad kunnen dat iemand ‘meelift’ op mijn internet. Ik heb een eigen internetverbinding die ik met niemand deel. En ik heb een 20 Mbit verbinding, dus die kan wel wat verkeer hebben normaal.

Wat ik echter nog storender vind is dat muziek afspelen via de Airport ook onderbreekt. Dat zou niets met de internetverbinding te maken moeten hebben toch? Of vergis ik me dan?

Bijdrager
    chatsmit

kleine kans: ik heb een keer gedoe gehad met mijn DECT draadloze telefoon. Kleine kans dat het stoort, maar gekke problemen hebben vaak gekke oplossingen:-)

Bijdrager
    agoebwa

@chatsmit wat voor gekke oplossing had je in gedachte?

Bijdrager
    KarelWillem

Je DECT telefoon uit het raam kieperen?

Bijdrager
    agoebwa

No DECT-phone here. doodgewone Iphone (niet lang, dan heb ik een doodgewone Iphone 4:-)

Bijdrager
    KarelWillem

Nou, dan je iPhone maar uit het raam pleuren.:lol:

Bijdrager
    gipsman

Als je een kabelprovider hebt, dan kan het ook met het aantal
    abonnees in je straat of ruimere omgeving te maken hebben.
    Telenet (België) heeft mij bevestigd dat meer gelijktijdige
    gebruikers de snelheid en stabiliteit verminderen.

Bijdrager
    chatsmit

Maar dan blijft het vreemd dat het streamen vanaf z’n iTunes (gebeurt toch binnen het netwerk, niet via www??) problemen heeft. (De gekke oplossing was in mijn geval gewoon de docking van de telefoon ergens anders neer zetten.)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.