4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    stax

    Internetverbinding valt weg…

    Hey allemaal,

    Even de situatie schetsen.
    Sinds een week of 2 heb ik een Macbook Pro met Lion dus.
    De eerste 2 dagen waren een ramp wat betreft internet.
    Iedere keer dat ik mijn laptop opstartte of uit slaap deed komen moest ik steeds het wachtwoord ingeven.

    Alle instellingen overlopen (nieuwe locatie maken, voorkeursnetwerken etc etc etc) totdat ik mijn kanaalsterkte veranderde op mijn modem (B-box 2 van Belgacom (België) en mijn verbinding werkte zoals het hoorde!

    Ik had geen uitvallen meer en alles werkte zoals het moet.
    Verleden week heb ik mijn modem moeten veranderen aangezien die niet meer werkte.
    Bij Belgacom een nieuwe gehaald en het is weeral van dit.

    Ik moet dus iedere keer opnieuw mijn wachtwoord ingeven.
    Geen ramp maar word er wel een beetje woest van. Een hoop geld voor een macbook en ik sukkel meer ermee dan een laptop van 400€.

    Blijkbaar lukt de 802.X identiteitscontrole niet. Althans dat staat er als hij het netwerk aan’t zoeken is.

    Een nieuwe locatie aanmaken verhelpt het niet.
    Voorkeurnetwerk verwijderen, opnieuw instellen werkt ook niet.
    Kanaalsterkte op modem veranderen doet ook niks.

    Wie o wie kan mij helpen?

    Bijdrager
    1984
    stax op 20 februari 2012

    Sinds een week of 2 heb ik een Macbook Pro met Lion dus.
    De eerste 2 dagen waren een ramp wat betreft internet.

    Zelf gebruik ik geen Lion, maar ben het geen je schrijft wel regelmatig tegen gekomen.Internet valt soms uit onder Lion en veel meer topics klik

    Bijdrager
    Hobbitje

    Ik heb dit inderdaad ook al eens gezien. Heeft niet, denk ik, met je MBP te maken.

    Wellicht deze parameters eens veranderen.
    – bandbreedte van het signaal.
    – kanaal van het signaal veranderen.
    – zijn er meer apparaten verbonden met wireless? Misschien deze dan eens uitzetten.
    – DHCP ingesteld?
    – al eens op een ander netwerk getest?

    Succes!

    Bijdrager
    SanderTreur

    Denk inderdaad eerder dat het met je router/modem te maken heeft.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.