4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:
    Bijdrager
    PepijnW

Internetverbinding valt regelmatig weg op MacBooks

Beste Mac-liefhebbers,

Het is te lang geleden om te herinneren wanneer dit begon, misschien is het er altijd al geweest: de internetverbinding valt regelmatig weg (ongeveer een keer in het kwartier, soms vaker, soms minder vaak, soms ligt internet er een halve minuut uit, soms een minuut, soms een kwartier).

Als de internetverbinding wegvalt op mijn MacBook heb ik nog steeds Wi-Fi (vier streepjes, volledige verbinding) / ben ik nog steeds verbonden met de router. De andere twee MacBooks thuis hebben hier ook last van. Het rare: het gebeurt niet altijd op hetzelfde moment bij alle MacBooks. Als de internetverbinding wegvalt doet de Wi-Fi het bijna altijd wel gewoon op alle telefoons en ook op de iPad. Ik weet niet zeker of het bij de oude Windows XP van mijn vader ook gebeurt.. Anders konden we zeggen dat het sowieso aan de MacBooks lag, dat het iets zou zijn tussen de router en de MacBooks, maar dat is niet zeker.

Wi-Fi alt-click op het moment dat er geen internetverbinding is:

Er zijn vaak genoeg mensen van UPC geweest: met de modem is niets mis. Router: TechniColor TC2700.U
    Ik ben paar weken geleden naar de Apple Store in Amsterdam geweest naar de Genius bar. De man voerde een paar resets uit, maar dat heeft ook niets geholpen..

Mijn Mac is iets langer dan een jaar oud, prachtig ding, werkt perfect verder.

Kan iemand mij en mijn gezin alsjeblieft helpen? Is er iets mis met de instellingen van mijn MacBook? Of met de routerinstellingen? Ik heb een aantal keer het kanaal veranderd, maar dat bracht eigenlijk geen verandering teweeg. Ik las nog ergens iets over de PHY-modus, dat de N niet goed zou gaan in combinatie met Mac? Maar in de router kan ik hem alleen veranderen naar:
    1 Greenfield 802.11n
    2 Uitschakelen
    3 Gemengd 802.11b, 802.11g en 802.11n

Heeft iemand een oplossing of idee? Alles kan ik gebruiken, ik ben er nu onderhand klaar mee.

Met vriendelijke groet

Bijdrager
    mtooster

Met de modem/router zal op zich misschien niets mis zijn… maar het lijkt me toch wel duidelijk dat het daar aan ligt.
    (tenzij je op alle MacBooks hetzelfde netwerk-tooltje of andersoortige software geĂ¯nstalleerd hebt wat het zou kunnen veroorzaken)

Het lijkt me sterk dat met alledrie de MacBooks wat mis is.

Waarschijnlijk is het ‘gewoon’ een incompatibiliteit tussen de wifi-chips in de MacBooks en die in de modem/router.
    (zo is de experiabox van KPN i.c.m de apple-tv ook een onding, terwijl er met beide apparaten op zich niets mis hoeft te zijn)

Kun je niet even ergens een andere draadloze router lenen die je kunt proberen?

Bijdrager
    vincentvega

wat bij gewerkt heeft. bij netwerkinstellingen het netwerk waarmee je verbind verwijderen (met met minnetje)
    daarna weer toevegen.
    daarna had ik weer een prima verbinding

Bijdrager
    ReMu69

Hoi,

Wat bij mij heeft gewerkt, is het wifi kanaal te veranderen, het kan zijn dat er veel buren op hetzelfde kanaal zitten.
    Ik heb in de router het wifi kanaal aangepast en sindsdien geen uitval meer gehad.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.