8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Hostyle

    Internetverbinding met time-out?

    Sinds zondag heb ik wat problemen met mijn internetverbinding. Het viel me als eerste op tijdens online gaming. De latency zat steeds tussen de 40ms en 50ms, op zich een mooie waarde en dit heeft nooit voor problemen gezorgd.

    Echter… na een kleine tien minuten gamen, liep het spel ‘vast’. Alles reageerde nog, maar de informatie van de servers leek niet door te komen. Ik kon rondlopen, maar geen acties uitvoeren en monsters en andere gamers stonden stil. Vervolgens werden alle acties in sneltrein vaart weer uitgevoerd, alsof er niks aan de hand was en liep het spel weer verder. Even later gebeurde hetzelfde… en later weer, en nog een keer, etc.

    Na de zoveelste keer ben ik de latency in de gaten gaan houden en deze schiet af en toe gigantisch omhoog: van 50ms naar 200+ms en soms zelfs naar 800ms. Daarna zakt deze weer.

    Ik dacht dat het aan de gameservers lag en ben verder gegaan. Gisteren had ik echter precies hetzelfde met Safari. Steeds normale snelheden, maar af en toe duurde het onzettende lang om een pagina te laden, en daarna was alles weer suspersnel.

    Ik heb op speedtest.net en pingtest.net de testen uitgevoerd en alle resultaten zijn goed, snelheid met NL-server zoals zou moeten zijn:
    > 58mbit down, 5,8mbit up bedraad, 23mbit down en 5,8mbit up draadloos
    > 35ms ping, 0% packet loss en nauwelijks jitter: A rating

    Wat me overigens wel opviel bij het testen, was dat mijn normale testserver (EduHub Eindhoven) niet meer op de kaart stond. Zou dit er mee te maken kunnen hebben?

    Ik heb nog geen contact opgenomen met mijn provider, ik heb wel alles al gereset (modem en airport express). Voor ik UPC ga bellen, zou ik graag wat meer willen weten over mogelijk oorzaken.

    Ik heb geen idee waar het aan kan liggen. Iemand hier wel?

    Bijdrager
    mark-a-mac

    Ondertussen aan het downloaden?
    Overigens, UPC knijpt de verbinding van grootverbruikers wel eens af… maar ik zou eerst de UPC-modem eens herstarten (30s de stroom eraf en weer aanzetten).

    Bijdrager
    Hostyle

    Ik was niks aan het downloaden. Mijn vriendin was zondag wel een film aan het kijken via Film1 on demand, maar toen de film was afgelopen had ik nog steeds hetzelfde probleem.

    Ik zal de modem nog maar eens resetten. Hopelijk helpt het iets.

    Bijdrager
    Devastation

    Welcome to my world, dat heb ik jaren, als het niet werkt geloof me het went:P

    Bijdrager
    Hostyle

    Ik heb het gisteren nog niet kunnen testen. Maar kwam het bij jou ook van de ene op de andere dag opzetten?

    Bijdrager
    Devastation

    Ja het was opeens, en nooit weggegaan

    Bijdrager
    Hostyle

    F*ck :angry:

    Gelukkig heb ik nog een aantal dingen te checken:
    > Airport Express resetten
    > Netwerk bedraad testen
    > Kanaal draadloos wijzigen

    *fingers crossed*

    Bijdrager
    Hostyle

    Opgelost… hoe? Geen idee.

    Afgelopen zaterdag heb ik de huistelefoon (eindelijk) aangesloten en voor de zekerheid had ik alles afgekoppeld (modem, router, mediabox, etc.). Omdat ik wat liep te klooien met kabels, tie-wraps en de plaatsing van de handsets heeft alles ruim een half uur stil gelegen. Nadat ik alles weer aangezwengeld had, liep het weer als een dolle.

    Ik vermoed dat het euvel heeft gelegen bij de Airport Express, dit was namelijk het enige onderdeel dat ik niet gereset had. Maar goed, zeker weten doe ik het dus niet :slant:

    Hopen dat nu alles ok blijft:grin:

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.