6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    Connstellation

internetverbinding liever via mac dan pc!!

Wanneer ik thuis, met mijn PowerBook, draadloos internet of bij een vriend even de PB via de ethernet-poort aansluit op zijn netwerk heb ik stante pede verbinding en doe alles op het net wat ik wil…

Op de dagschool (waar ik les geef) mag ik eigenlijk niet op internet. Ik kan het echter niet laten om toch eens de kabel in de ethernet poort te stoppen. Ik kan mijn mail ophalen, chatten via iChat of msn, bestanden downloaden via Acquisition, maar Safari doet er niks… (trouwens ook internet explorer ook niet)
    Ik denk dat het een ADSL verbinding is (thuis heb ik Kabel) al ben ik hier niet zeker van.
    Iemand een idee hoe ik dit oplos?

(De PC’s die aangesloten zijn doen het overigens wel prima, maar ik wil mijn mac en geen zo’n lelijk gedrocht van een PC :mrgreen: )

Bijdrager
    sarasin

ææ

Bijdrager
    junkiesxl

Misschien iets te maken met een proxy-server ? Ik denk maar hardop

Bijdrager
    Paul a la Mac

Of misschien gebruikt de school een proxy voor ’t web. Is die Mac de enige die in het (Windows) netwerk zit? Check je netwerkprefs of er iets van een proxy staat.

Zou overigens wel merkwaardig zijn. Ze hadden dan gelijk alle andere poorten moeten blokkeren. :sealed:

Bijdrager
    keessip

Via het netwerkhulpprogramma kun je onderzoeken ‘hoe ver’ je kunt komen.

Traceroute, ping en portscan zijn handige programma’s

Het is niet ondenkbaar dat de systeembeheerder in de gaten heeft dat iemand, jij dus, aan het onderzoeken is hoe de netwerkbeveiliging in elkaar zit.
    Het is belangrijk te weten of je daardoor strafbaar bent. Niet al te neurotisch over doen. Gewoon een beetje oppassen.

Kun je niet gewooon vragen aan je systeembeheerder of jij met jouw MAC op internet kunt. Je bent toch onderwijzendpersoneel?

Bijdrager
    macpro

De grootste kans zit inderdaad bij die proxy-server.
    Je kunt op een van de PC’s proberen te achterhalen welk adres voor die proxy server wordt gebruikt.
    Dat moet je dan invoeren in het regelpaneel netwerk.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.