12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:

Bijdrager
    Wika

Internetverbinding hapert bij het downloaden van Torrents…

Sinds begin deze week hapert mijn internetverbinding zodra ik met XTorrent torrents download.

De poort die ingesteld staat bij mij is 6881. Verder ben ik in het bezit van een Macbook, is de internetaansluiting wired en de provider is Chello.

Wie weet hier een oplossing voor?

Bijdrager
    bagagedrager

ik had hetzelfde met tomato torrent. met het gebruik van transmission is het opgelost. vreemd, maar waar.

Laatst heb ik xtorrent gedownload. mooie client met zoekfunctie (!). helaas nog niet uit kunnen proberen. doe jij verslag?;)

Bijdrager
    Wika
    ”bagagedrager”

ik had hetzelfde met tomato torrent. met het gebruik van transmission is het opgelost. vreemd, maar waar.

Laatst heb ik xtorrent gedownload. mooie client met zoekfunctie (!). helaas nog niet uit kunnen proberen. doe jij verslag?;)

Heel erg vreemd. Zal Transmission maar een kans geven als het probleem blijft aanhouden. Heb zojuist op “xtorrent” gezocht in Spotlight en alles wat ermee te maken heeft verwijderd, waarna ik het programma opnieuw heb geinstalleerd. Nu kijken of alles blijft werken.

Xtorrent an sich is echt een superprogramma. Het geeft het mac-gevoel uitstekend weer. Het is zo simpel in gebruik dat het onwerkelijk lijkt, als het geen problemen veroorzaakt met je internetverbinding tenminste. De zoekfunctie heb ik niet echt actief gebruikt, maar als ik eens iets niet kon vinden, was het wel vindbaar met de interne zoekfunctie. Echt het proberen waard dus.

Bijdrager
    DK master

Zorg ervoor dat je upload snelheid niet op maximaal staat ingesteld in Xtorrent, zet het op 75% van je totaal ofso, als ik dat niet doe is het internet ook niet vooruit te branden hier.

Bijdrager
    Wika
    ”DK

Zorg ervoor dat je upload snelheid niet op maximaal staat ingesteld in Xtorrent, zet het op 75% van je totaal ofso, als ik dat niet doe is het internet ook niet vooruit te branden hier.

Ook dit heb ik al geprobeerd. Maar alles valt gewoonweg volledig uit. Zelfs de Windows-pc’s raken hun internetconnectie kwijt (staan in een gedeeld netwerk).

Transmission werkt btw uitstekend! Geen hick-ups!

De problemen zijn begonnnen bij het in gebruik nemen van verise v25 van Beta2….

Nog meer mensen hier last van?

Bijdrager
    Oortjes
    ”Wika”

……De problemen zijn begonnnen bij het in gebruik nemen van verise v25 van Beta2….

Nog meer mensen hier last van?

En als je nu weer een oudere versie, of Tomato torrent gebruikt, zijn dan alle prblemen verholpen?

Bijdrager
    macmike

Ik heb hier hetzelfde probleem. Na ongeveer 15 min valt de verbinding weg zowel onder Xtorrent als met Limewire. Soms is zelfs een herstart van de comp. nodig.

Bijdrager
    Oortjes
    ”macmike”

Ik heb hier hetzelfde probleem. Na ongeveer 15 min valt de verbinding weg zowel onder Xtorrent als met Limewire. Soms is zelfs een herstart van de comp. nodig.

Valt je eigen netwerk verbindign weg, dus msn en ichat gaan offline, of valt alleen je limewire verbinding weg?

Bijdrager
    macmike

De gehele internet verbinding valt dan weg dus ook safari en mail. MSN gebruik ik verders niet. Ik heb het idee dat er op bepaalde momenten iets teveel belast wordt misschien teveel data (650 k.) wat de computer inkomt? Ook de instellingen aan de firewall veranderen heeft geen zin aan of uit het maakt niet uit na 15 min of max 30 wordt de verbinding verbroken. De upload staat al mininmaal iets van 10k ofzo. Kortom vreemd probleem! Gebruik ik alleen Safari of Firefox dan heb ik het probleem echter niet.

Bijdrager
    AllStar

Kan ook gewoon je modem zijn dat overbelast is, heb er zelf ook last van. Bij heel veel connections is de CPU load (van het modem) zo hoog, dat ie gewoon crasht :?

Bijdrager
    Oortjes

Bekijk met met activiteitenweergave wat er gebeurdt op het moment dat jij aan het downloaden bent. Zelf heb ik op mijn G4 Camino geinstalleerd, is lichter in het gebuik dan FireFox en Safari.

Bijdrager
    Turbanus

Dit wordt voor 99% gebruikt voor illegale doeleinden. Lees ook een de Macosx.nl-etiquette eens door.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.