5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    Vincent Boeschoten

internetverbinding delen

Sinds kort heb ik op mijn G4 een adsl-verbinding met usb-modem. Als ik het goed begrijp moet het in OS X mogelijk zijn om mijn iBook via een ethernetverbinding ook gebruik te laten maken van de openstaande internetverbinding. Ik krijg het alleen niet voor elkaar, ook al start ik ‘internetsamengebruik’. Wat doe ik niet goed, moet ik bijvoorbeeld op de iBook ook opties in- of juist uitschakelen?

Moderator
    Adriaan Mol

Ga op je Mac naar “Systeem Voorkeuren > Samengebruik”, daar zie je een tabblad met iets als “Internet delen”, start internet delen. En zet de andere computer die aangeloten is op de Mac die het internet deeld de instellingen zo:

Systeem Voorkeuren > Netwerk”, kies nu “Ingebouwde Ethernet” in het menutje, en selecteer dan “DHCP”. Ga dan naar hetzelfde menutje waar “Ingebouwde Ethernet” in stond, kies nu “Netwerk port configuratie” (onderaan het menutje). Sleep nu “Ingebouwde Ethernet” bovenaan. Bewaar de instellingen. Nu zou het moeten werken.

Bijdrager
    Vincent Boeschoten

Hmmm, ik heb het idee dat ik doe wat je schrijft, alleen de verbinding komt helaas niet tot stand!?! Ik heb op de G4 Internetsamengebruik aanstaan, waarbij netjes wordt aangegeven om welke verbinding het gaat (Alcatel SpeedTouch USB-verbinding). Deze verbinding is ook actief. Op de iBook staat bij de netwerkvoorkeuren de optie Ingebouwd Ethernet aangevinkt, en deze wordt ook als eerste genoemd in de rij van poortconfiguraties. Op het tabblad TCP/IP van Ingebouwd Ethernet is de optie via DHCP gekozen, verder is Apple Talk actief. Ondanks deze instellingen – of is het dankzij… – wil geen enkele browers het net op. Wat gaat er nu fout?

Bijdrager
    mdsign

Ik gebruik internetsamengebruik via twee airport kaarten zonder problemen.Ik heb alleen problemen gehad toen bleek dat de ingebouwde ‘firewall’ aanstond.Dus kijk even bij systeemvoorkeuren/samengebruik/firewall ….

Bijdrager
    PeterH

Is het niet zo dat internetsamengebruik alleen werkt tussen 2 netwerkkaarten die in het lijstje voorkomen.
    En komt dat usb modem nu ook voor in dat lijstje dan zou het moeten werken. Ik heb geen ervaring met z’n usb modem maar ik denk niet dat die als een netwerkkaart beschouwd wordt, ofwel?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.