13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    keyboardboy

Internetverbinding blokkeren tot er verbinding is met VPN

Beste allemaal,

Ik hoop dat hier iemand is die mij kan helpen. Ik heb recent een abonnement afgesloten bij BlackVPN. Ik heb dit vooral gedaan voor beveiliging wanneer ik met een onbeveiligde wifi verbind.

Nu is het echter zo dat mijn MacBook al allerlei zaken begint binnen te halen zodra ik verbind met een openbare wifi voordat ik de kans heb gehad om een VPN verbinding op te stellen. Hierdoor wordt er alsnog allerlei verkeer onbeveiligd verstuurd. Eigenlijk zou ik dus graag willen dat ik (tijdelijk) het internetverkeer kan blokkeren tot er verbinding is met de VPN.

Is hier een mogelijkheid voor? Ik gebruik op dit moment de openVPN app van blackVPN zelf, maar als het nodig is kan ik ook de ingebouwde VPN instellingen in macOS gebruiken.

Bij voorbaat dank!

Bijdrager
    McPim

Ik heb geen ervaring met blackVPN maar weet wel dat ExpressVPN dit keurig doet. Die blokkeert de verbinding tot de VPN actief is. Het is alleen niet de goedkoopste VPN provider.

Bijdrager
    computer space

Waarom stuur je niet gewoon alles over de VPN?

Bijdrager
    McPim

Ik denk dat je de vraag niet snapt computer space..

Bijdrager
    makasa

Waarom begint die van alles binnen te halen bij een internet verbinding?

Bijdrager
    McPim

E-mail, iCloud sync, App Store updates, iCloud backups, etc..

But when you wake up your Macbook, you already have plenty of applications running and they are just waiting for some network connectivity. Once you open the Macbook, traffic is generated before your VPN session is established. And during this short period of time, very sensitive information could be sent to the untrusted network. This is what I call the “VPN grey zone“. You don’t know exactly what’s sent in the wild! (bron, gaat over Little Snitch. Ook een optie maar zelf geen voorstander van)

Bijdrager
    keyboardboy