3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    henkjoh

Internetverbinding adsl valt om de haverklap weg

Powermac g4, tiger, speedtouch usb 330 adsl. De verbinding met het wereldwijde web valt om de haverklap uit. Dit is vooral het geval wanneer ik p2p programma’s draai (na een paar minuten en maakt niet uit welke, heb ze allemaal geprobeerd), maar ook – zij het minder frekwent – wanneer ik ‘gewoon’ alleen maar browser en e-mail aan heb staan. Downloaden via de browser valt ook regelmatig stil. Ondertussen meldt Internetverbinding dat ik gewoon verbonden ben. Ik heb geen idee wat er aan de hand is en word er ondertussen helemaal gek van. Ik wend mij nu tot dit forum in de hoop dat iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn.

Bijdrager
    nipro

Het lijkt erop dat je modem de hoeveelheid data niet aankan. P2P programma’s en bestanden downloaden maken behoorlijk wat dataverkeer, gewoon wat internetten en emailen stukken minder. Ik denk dat je modem kapot aan het gaan is.. :cry:

edit: heb je een ‘gewone’ ethernet-adsl modem tot je beschikking (buren, vrienden) om het te controleren? Als je wel gewoon kan internetten met een andere modem, is het probleem snel gevonden/opgelost :)

Bijdrager
    henkjoh

ach ja, dat zou kunnen, mijn modem raakt vermoeid! heb nu inderdaad een ethernetmodem geprobeerd, maar die aansluiting blijkt niet te werken… “de kabel voor ingebouwd ethernet is niet aangesloten”, zegt ie. Wat nu weer? Ik heb alle kabels correct aangesloten.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.