10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    jeffo

Internettoegang beveiligen

Er zal vast al een lijntje over zijn maar kan het niet vinden. Heb zojuist een nieuwe ADSL aansluiting geactiveerd en wil alles wireless laten werken via een Belkin G Router. Alles werkt perfect alleen zou ik de verbinding graag willen beveiligen met een wachtwoord want nu is het een open internetverbinding waar iedereen zomaar op kan inloggen.

Alleen ik heb geen flauw idee hoe dat in te stellen op de router? Iemand een idee?

Tks alvast.

Bijdrager
    computer space

Ik heb hier ook zo’n ding, en het staat best ok vermeld in de handleiding. Net iets te veel om hier te gaan zitten kopieren.

Bijdrager
    Yaris
    Bijdrager
    Macs

‘k Heb mij onlangs ook zo’n spel aangeschaft. De beveiliging is zeer eenvoudig.
    Je gaat gewoon in je browser naar het configuratiescherm van je router. Dit doe je door het adres dat in je handleiding staat in te tikken (bv. 255.255.0.1), vervolgens geef je je wachtwoord in (handleiding). Vervolgens klik je op wireless. Dan heb ik een WEP 64bit HEX beveiliging gekozen. Ik werk op mijn iMac met een airport kaar en dat werkt perfect!

Bijdrager
    OEPS

Kies aub voor WPA.
    WEP is geen beveiliging.

Bijdrager
    Oppie

Onzin OEPS, WEP is òòk beveiliging; of op zijn minst een torenhoge drempel!
    Is er iemand hier die ooit een WEP key heeft gekraakt (behalve zijn eigen key dan)?!

Bijdrager
    OEPS
    ”Oppie”

Onzin OEPS, WEP is òòk beveiliging; of op zijn minst een torenhoge drempel!
    Is er iemand hier die ooit een WEP key heeft gekraakt (behalve zijn eigen key dan)?!

Daar laat ik me niet over uit..
    WEP met een MAC adressen filter en eventueel een hidden SSID is idd een goede beveiliging, maar WEP alleen is wat risicovoller.

Bijdrager
    G3Lay-Z
    ”OEPS”

Kies aub voor WPA.
    WEP is geen beveiliging.

Let op: Niet alle besturingssystemen ondersteunen WPA.

Cheers! :apple:

Bijdrager
    jeffo

Bij mij is het inmiddels allemaal gelukt.

Tks. :apple: :wink:

jeffo

Bijdrager
    michelvdb
    ”G3Lay-Z”
    ”OEPS”

Kies aub voor WPA.
    WEP is geen beveiliging.

Let op: Niet alle besturingssystemen ondersteunen WPA.

Cheers! :apple:

Heel juist. De oude AirPortkaart verteert geen WPA.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.