12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    iJack

internetten via Nokia 6230 en bluetooth

Ik heb een iBook met een sweex bluetooth adapter (usb) en een Nokia 6230. Ik wil nu kunnen internetten via deze bluetooth verbinding maar ik krijg het niet aan de praat. Ik heb een abo bij telfort en gprs via de telefoon alleen werkt prima. Bij mijn systeemvoorkeuren –> netwerk zie ik geen bluetooth staan.

Wie helpt me verder?

Groet, Jaap.

Bijdrager
    jbgood

Jack,

heb je de Nokia als modem geinstalleerd in OSX .. Ik weet niet of de Nokia suite ook beschikbaar is voor osx maar deze installeerd de modem drivers onder windows in ieder geval wel. gebruik het voor mijn werk op een PC, heb het thuis nooit geprobeerd op de mac.

Bijdrager
    VinnieB

Hallo,

Misschien kun je hier iets mee….

http://www.macmedia.sk/pd.htm

Je kan onder Macos X deze telefoon als modem gebruiken.

Groeten

Bijdrager
    iJack
    ”VinnieB”

Hallo,

Misschien kun je hier iets mee….

http://www.macmedia.sk/pd.htm

Je kan onder Macos X deze telefoon als modem gebruiken.

Groeten

Niet zoveel, ik heb al een geregistreerde versie van Phone director, ik wil nu kunnen internetten met m’n iBook en m’n nokia…

Bijdrager
    Soko

Op http://www.taniwha.org.uk staat van alles over internetten met je mobiele telefoon. Ik heb niet gezocht op jouw specifieke nokia maar ik hoop dat je daar vindt wat je zoekt.

Bijdrager
    MeesterPietje

Altijd leuk:
    1. Heb je via je bluetooth systeeminstellingen al een koppeling gelegd. Hier begint het mee.
    2. Vervolgens heb je nog een specifiek modemscript nodig. Bij mij ging dit via Nokia Infrared.
    Voor UMTS heb je MMHS modemscript nodig.
    De instelling van het modemscript is erg belangrijk. Het is in te stellen in Systeemvoorkeuren>Netwerk> -> kies je verbinding -> onder Tab Bluetooth Modem stel je dan het juiste script in.
    Nl moet het dan funktioneren

Bijdrager
    MeesterPietje

Hoezo zie je bij netwerk geen bluetooth staan ?

Je hebt een Sweex, ik las vanmorgen ergens dat dit goed funktioneert. Om het te testen, doe je het volgende:

Op de installatieschijf staat een programma Developer. Dit moet je installeren. Developer > Applications > Utilities > Bluetooth ->> hier vind je het programma Bluetooth Explorer, dit heb je nodig.
    Activeer Bluetooth Explorer.

Onder menubalk Utilities kan je kiezen voor HCl controller selector kiezen. Hiermee activeer je als het goed gaat je Sweex USB-bluetooth. Echter na elke nieuwe opstart moet je dit opnieuw doen.

Pas hierna kun je de koppeling gaan leggen via Systeemvoorkeuren -> Bluetooth.

succes

Bijdrager
    iJack
    ”ssteins”

Altijd leuk:
    1. Heb je via je bluetooth systeeminstellingen al een koppeling gelegd. Hier begint het mee.
    2. Vervolgens heb je nog een specifiek modemscript nodig. Bij mij ging dit via Nokia Infrared.
    Voor UMTS heb je MMHS modemscript nodig.
    De instelling van het modemscript is erg belangrijk. Het is in te stellen in Systeemvoorkeuren>Netwerk> -> kies je verbinding -> onder Tab Bluetooth Modem stel je dan het juiste script in.
    Nl moet het dan funktioneren

1. heb ik, alles werkt verder prima en ik werk zonder problemen met phonedirector en bluetooth… ook het bluetooth icoontje staat in m’n balk naast m’n airport icoontje..
    2. bij systeemvoorkeuren > netwerk staat geen bluetooth modem… dat is volgens mij nu juist het probleem…

Bijdrager
    MeesterPietje

Ik had laatst een ibook, oude type, zonder bluetooth, waarop ik een belkin bluetooth wilde aansluiten.

Ik had hetzelfde als jij: geen bluetooth zichtbaar in Systeemvoorkeuren > Netwerk.

Ik heb toen de usb bluetooth dongle geactiveerd gekregen via de bluetooth explorer en daarna opnieuw de koppeling gelegd (Via Configureer Bluetooth apparaat).

Daarna werkte het wel. Ikheb de computer echter toen wel een keer extra op moeten starten

Bijdrager
    MeesterPietje

Anders moet je eens een schermafbeelding opsturen waarop te zien is dat je geen Bluetooth in Netwerk hebt. Dan weet ik wat je bedoelt. [email protected]

Bijdrager
    Soko

Ik vond dit: “Provided the phone has an internal “modem”, the script doesn’t care if the phone is connected using infrared, Bluetooth or a cable.” Het schijnt dat je nokia infrared moet gebruiken.
    Ik heb geen nokia maar gebruik ericsson infrared (voor sony ericsson) en dan pakt hij het modem via bluetooth.

Bijdrager
    Soko

Vlak onder de location staat bij mij (10.2.8, weet niet of dat veranderd is)
    “Show:”
    en daar heb ik USB Bluetooth modem adapter staan (andere keuzes zijn ethernet modem en internal modem), als ik daar kies voor de USB bluetooth modem adapter heb ik een tabblad bluetooth modem. Welke heb jij niet, de optie bij “show” of het tabblad?

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.