22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Q:
    Bijdrager
    DEform

Internetten op de trein

Hoy allemaal,

Zijn er hier vaste treingebruikers?
    En ook nog vaste treingebruikers die met hun i- of PowerBook op internet zitten in de trein?

Zouden jullie hier jullie ervaringen/menigen/rekeningen eens willen posten?
    Ik heb nl ook een PB, en zal binnenkort ook veel tijd in de trein doorbrengen, en wat internetten (mailen en macosx’en) zou wel leuk zijn dan!

Bijdrager
    Napsju

OP de trein? 8) Lijkt me best eens lekker, in de zomer ofzo….

Check de voorpagina eens over UMTS, genoeg info te vinden.

Bijdrager
    DEform

UTMS, ik zal het eens onderzoeken!
    Ma da zit toch niet standaard in een laptop hé?

Bijdrager
    profclimber

nee dat zit niet standaard op je mac. Je kunt met vodafone en kpn op umts. Ik heb zelf umts van vodafone in mijn powerbook g4. En gaat allemaal op de kosten van de baas:evil:

maar goed wat ook kan is dat je een umts telefoon hebt en dan via bluetooth op het internet gaat met je mac. ik ken alleen nog niemand die het voor elkaar gekregen heeft met de mac. Er zijn redelijk veel draadjes op het forum ff zoeken

Succes in ieder geval

greetz m

Bijdrager
    DEform

Ok bedankt!
    Jij moet dus gewoon zo’n kaartje in je PB steken?
    Ik zal eens op de site van vodafone kijken voor de snelheden en prijzen en zo!

Hoe valt het u mee profclimber?
    Heb je een pb een umts gekregen van baas? Leuke job precies! :P

Bijdrager
    profclimber

het werkt opzich erg goed handig als je bij klanten bent. Het abo is wel heel duur dacht dat we 80 per maand betalen maar dan hebben we wel onbeperkt internet geen datalemiet en al die zooi.

greetz m

Bijdrager
    MeesterPietje

gprs of umts gaat uitstekend.
    Het kost wel het een en ander.
    Maar ik heb er een oplossing voor bedacht: momenteel heb ik alleen nog een data abonnement en geen spraak-gsm abonnement meer. Pre-paid en laat de rest me maar bellen als ze me nodig hebben. Ik email wel !!

Veel succes:mrgreen:

Bijdrager
    Napsju

Ruben, ik kan me vaag iets herinneren dat jij een 12″ hebt toch? Helaas heeft die geen PCMCIA slot, en zal je die kaart van KPN / Vodafone dus niet kunnen gebruiken in jouw PowerBook.

Helaas.

Bijdrager
    MeesterPietje

UMTS via bluetooth umts telefoon voor PB 12 inch of Ibook gaat uitstekend, alleen verlies je snelheid door de traagheid van de bluetoothverbinding. Hoeveel precies weet ik ook niet.

Ik werk met pcmcia Mobile Connect Card (gratis bij 3 jarig abonnement) van Vodafone en soms met bluetooth telefoon als ik ergens ben waar geen umts maar alleen gprs is.

Het wisselen gaat eveneens uitstekend met het script van M10

Bijdrager
    DEform

Tja, dan zal ik een 15″ moete kopen hé!!
    Da was ik toch al van plan als ik ga werken… En dan kan m’n baas direct m’n abonnement betalen :P

Bijdrager
    profclimber
    ”iMac

Da was ik toch al van plan als ik ga werken… En dan kan m’n baas direct m’n abonnement betalen :P

een ding powerbook is niet van mij maar van de zaak en de connect kaart ook en de tijd dat dit werd aangeschaft kreeg je dat pokke ding niet gratis :innocent:

Bijdrager
    Ketsjap

Ik denk dat het nog maar een kwestie van tijd is vooraleer de NMBS (voor Belgie, geen flauw idee hoe de treintjes in Nederland heten :D ) de treinen gaat uitrusten met WiFi internet…

Een hotspot op elke trein, mooi toch? Er is in elk geval vraag naar vermoed ik…

Bijdrager
    DEform

Jaaah, dat zie ik helemaal zitten!
    Ok, iedeen op de topic naar NMBS surfen en vraagje stellen voor WiFi in treinen!

(Vooral van Lommel naar amsterdam, en lommel naar antwerpen hé!)

Bijdrager
    G3Lay-Z
    ”iMac

je hebt nog steeds teveel geld… :|

Bijdrager
    DEform

Aaaaaargh, hahahahah,

Moderators help! Ik heb een stalker!!!! Ik kan me beter goed 8) vermommen 8) voor ik buiten ga!

Bijdrager
    iljitsch

Ik werk met GRPS via Bluetooth. Is aanzienlijk trager dan UMTS maar als je een niet al te oude telefoon hebt dan zit dit er al in en je vaste kosten zijn veel lager dus als het bij een enkele website en wat mailen blijft en/of IMen ben je zo veel goedkoper uit.

UMTS vertraagd door BT zal wel meevallen, volgens mij kan UMTS maximaal 512 kbps aan, en “gewoon” BT 768 kbps. (2.0 schijnt 3 x zo snel te zijn.)

Bijdrager
    Sachin

Misschien dit artikel eens lezen:)

Bijdrager
    danielpunt

De NS werk ook aan WIFI in de treinen, alleen het lukte niet, want afentoe viel het bereik weg.

Bijdrager
    Napsju
    ”muffin.”

De NS werk ook aan WIFI in de treinen, alleen het lukte niet, want afentoe viel het bereik weg.

Dat nieuws is ook al weer een half jaar oud….

Bijdrager
    tijn22

Kpn heeft op dit moment een ‘aanbieding’ de umts kaart is gratis bij een 2jarig flatfee contract, en dan betaal je dus 75 euro ex btw per maand. En dat vind ik een hoop geld voor een beetje internet in de trein..

Zou je minder betalen, dan krijg je een bundel, volgens mij 37 euro ex voor 50mb. Lijkt me ook nog wel voldoende voor een beetje surfen in de trein. Maar kom je boven die 50 mb betaal je wel dik bij.

En vergeet ook niet dat er nog geen landelijke dekking is!

Bijdrager
    Napsju

En dan heb je ook nog eens een zeeeer beperkt datalimiet… :sealed:

Bijdrager
    tijn22

De flatfee is volgens KPN “onbeperkt internet, maar met fair use policy van 1024mb” dus ehh:) maar dat zou gewoon voldoende moeten zijn voor surfen, zolang je maar geen films ofzo gaat binnenhalen.

In vergelijking met die 50mb bundel is het wel degelijk interessant.

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.