30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)
  • Q:
    Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

Internetstilte op 4 mei

Internetstilte gevraagd op 4 mei
    Uitgegeven: 26 april 2007 19:57

AMSTERDAM – De Balie, centrum voor cultuur en politiek in Amsterdam, roept mensen op om tijdens de Dodenherdenking op 4 mei een internetstilte in acht te nemen. Tijdens de twee minuten stilte om 20.00 uur vraagt De Balie mensen geen gebruik te maken van het internet.
    Volgens De Balie speelt een groot deel van het openbare leven zich af op het internet. Het centrum vindt het daarom gepast om ook achter de computer de doden te herdenken. Zelf geeft De Balie het voorbeeld door op 4 mei om 20.00 uur de eigen website op zwart te zetten. [size=9:c837236710]Nu.nl[/size:c837236710]

Dus…. niet tijdens prime-time gaan posten:evil:

Bijdrager
    trabant

Meestal heb je je downtime niet zelf in de hand.
    Ik ben intussen een beetje uitherdacht. Die rotoorlog is wat mij betreft al heel lang geleden afgelopen, en daarna zaten we allemaal in het verzet en we leren het toch nooit. Politiek correct zijn doe je maar in je eigen tijd.
    Zolang het accent op nog steeds zo zwaar ’40-’45 blijft liggen, neurie ik rond dat tijdstip graag de Walkürenrit. D.w.z.: als ik eraan denk, want je hebt al snel wat beters te doen…

Bijdrager
    Steff

Ik zal hier enorm veel gezeur over krijgen maar toch ga ik het zeggen:

Word het niet eens tijd dit niet zo enorm groot aan te pakken? We lopen nu ook weer hand in hand met Duitsers in Zeeland. Ook las ik een tijd geleden dat kinderen daar zelfs weer Adolf genoemd worden. Ik snap best dat een oorlog drama is en dat nog erg lang pijn met zich mee zal trekken maar om nou dingen zoals dit te gaan organiseren? De jongste generatie heeft het niet meegemaakt, ik niet. Ik heb er ook nooit iets over gehoord van mijn opa o.d. dus moet ik het doen?

Bijdrager
    dfI*)#[email protected](*_)$U#JHEN#[email protected]$(#@Halert(‘hi’);

4 en 5 mei heeft nu toch niet echt meer iets te maken met 40-45 maar gewoon met ‘oorlogsslachtoffers’ en vrijheid in het algemeen.

Volgens 4 en 5 mei comite:

Accentverschuiving
    In de loop van de jaren is de herdenking verbreed. Niet alleen de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog worden herdacht, maar ook de Nederlanders die zijn omgekomen bij oorlogen, gewapende conflicten en vredesoperaties na de Tweede Wereldoorlog.

Inactief
    Anoniem
    ”Kriska”

Ik zal hier enorm veel gezeur over krijgen maar toch ga ik het zeggen:

Word het niet eens tijd dit niet zo enorm groot aan te pakken? We lopen nu ook weer hand in hand met Duitsers in Zeeland. Ook las ik een tijd geleden dat kinderen daar zelfs weer Adolf genoemd worden. Ik snap best dat een oorlog drama is en dat nog erg lang pijn met zich mee zal trekken maar om nou dingen zoals dit te gaan organiseren? De jongste generatie heeft het niet meegemaakt, ik niet. Ik heb er ook nooit iets over gehoord van mijn opa o.d. dus moet ik het doen?

Ik vind wel dat je gelijk hebt opzich.
    En doden van huidige oorlogen herdenken, daar kan je bijna niet omheen, als je het nieuws ziet, denk je er eigenlijk automatisch al aan…

Bijdrager
    505

We treuren wel een week dat er een Nederlandse militair overleden is. Maar of ze nou 20 onschuldige mensen doden daar hoor je niets over.

Net zoals dat ze dat onderzoek naar wat Nederlandse militairen in Irak allemaal uitgespookt hebben niet willen. Zegt toch al genoeg.

Bijdrager
    Cars

Niet mee eens, een deel van de ouderen die de oorlog hebben meegemaakt leven nog. Ook kinderen daarvan…

En ook herdenken we alle moorden op de Joden etc. Miljoenen joden zijn vermoord en de oorlog mag niet zomaar vergeten worden.

Bijdrager
    sarasin

¥β

Moderator
    Pete.Z

Heeft werkelijk niks met verislamiseren te maken,het lijkt me logisch dat een herdenking van een oorlog die je niet hebt meegemaakt wat minder aanspreekt,toch?

De 80-jarige oorlog herdenken we ook niet meer,uiteindelijk.

Althans,niet in heel Nederland….hooguit als zuipfeest in Leiden.:wink:

Bijdrager
    rrkramer

in ieder geval is er bij zo’n massale internetstilte een hoop bandbreedte over!!!

Bijdrager
    roy

@Pete.Z
    DRRRRIE OKTEUWBERRRR !!!!

Mij lijkt het sowieso een beetje vreemd als je tijdens 20.00 een beetje zit te internetten en niet aan het herdenken bent….

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    Steff
    ”johnny_cash”

Kortom: 4 en 5 mei zijn heilig en 3 oktober moet ook iedereen met z’n “jatten” vanaf blijven!

En hoelang denk jij dit serieus vol te houden?

Er komt een tijd, of dit nu buitenlanders (ik noem ze zo) zijn of Nederlanders dat maakt niets uit. Elke keer word het een generatie verder en zal het vergaan. De mensen zullen het blijven herdenken alleen de opkomst qua jeugd zal minder worden. En geef eens zelf toe, dit is niet gek.

Bijdrager
    trabant

Johnny_cash, je vergeet het voetballen met de kransen te vermelden. Dat gaf een jaar of wat geleden nogal wat ophef, maar is blijkbaar ook alweer vergeten.

In een lokaal drukwerk las ik m.b.t. de dodenherdenking iets wat een jaar of wat geleden nog onmogelijk zou zijn.
    Er werd aandacht gevraagd voor de oorlogsslachtoffers van de andere kant. En dan vooral die jonge knapen die onwetend in een roekeloze vlaag hadden getekend om tegen de Russen te vechten. Je moest toch wat als de koningin je in de steek had gelaten, niet? Wie daarvan vier Russische winters aan het front had overleefd en het ‘geluk’ had door de westerse geallieerden gevangen te zijn genomen, wachtte al gauw nog eens vijf tot tien jaar gevangenschap en heropvoedingskampen met meer slaag dan eten. Als de oorlog zelf die jonge mannen nog niet kapot had gemaakt, deed de wraak van de ‘winnaar’ dat wel.
    Hoewel het gewoon net zulke soldaten waren als in elk ander leger, met dezelfde shit en oorlogstrauma’s als elke andere veteraan, mochten deze mannen hun gevallen kameraden niet gedenken. Want ze waren ‘fout’. En een andere groep had inmiddels het alleenrecht op leed verkregen.

Pas nu die jongens van toen bijna allemaal dood zijn; Nederland een paar blamages in Joegoslavië en andere (ook niet VN) missies heeft gehad; we er achter gekomen zijn dat dat oude volk geen haar beter is dan de andere èn we helemaal murw herdacht zijn proberen ze het herdenken ein-de-lijk eens wat minder bekrompen te doen.

Begin dan eens met deugdelijk onderwijs, want zolang de gemiddelde scholier bij het onderwerp ‘Tweede Wereldoorlog’ reageert met “Dat was toch iets met Anne Frank?”, is er op het gebied van historisch besef nog een hele lange weg te gaan.
    Anne Frank is absoluut niet interessant. Wat wel interessant is, is hoe allerlei sociale en politieke spanningen en struisvogelpolitiek tijdens het interbellum van Europa een kruitvat maakten dat wel móest exploderen. Wat interessant is, is leren tijdig in te zien hoe dergelijke mechanismes ontstaan en zo een volgende oorlog te voorkomen.

Want je moet geen soldaten naar Afghanistan sturen en dan ‘geschokt reageren’ als er eentje door zijn kop wordt geschoten.
    En wat ook interessant is, is waarom er over het Nederlandse optreden in Nederlands Oost-Indië nog steeds zo gezwegen wordt. Want ook wij Nederlanders zijn geen haar beter dan andere volken.

Bijdrager
    Merkava

JP had gelijk, met onze activiteiten in de Oost doen oude VOC tijden zich weer herleven. Het enige wat deze regering bereikt is dat de tegenkrachten tegen het westen alleen maar verder gevoed worden.

Bijdrager
    inberlin

sta gewoon even stil bij je vrijheid. Of denk anders effe aan de mensen in Guantamobay, de enkeling die daar onschuldig opgesloten zit.

Bijdrager
    June

Daarom gaan ze hier in Nederland niet vooruit. Oubollig gedoe. Ik zit er niet op te wachten om elke jaar weer aan iets verschrikkelijk herinnerd te worden stel ik zoiets heb meegemaakt. samo samo shit elke jaar. Ik vind vervelend voor de mensen die het hebben moeten mee maken, maar move on man!

Herdenk het in je eigen kring ofso en afblijven van het internet. Simple is that!

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    trabant

@June: Zeldzaam domme kal die je daar verkoopt. Prijs je gelukkig dat je nog niets hebt meegemaakt om te herdenken. Jij begrijpt zeker ook niet dat mensen geplaagd kunnen worden door nachtmerries? Move on kan niet altijd.
    Ah, ik zie het al: je komt uit Helmond:evil:

@johnny_cash: Blauw staat niet iedereen

Bijdrager
    Xigh

Ik herdenk het en ik ben dan stil. Maar om heel eerlijk te zijn weet ik niet goed wat ik herdenken moet omdat ik het niet daadwerkelijk meegemaakt heb. Ik vind het traditie getrouw wel iets wat moet, maar ik vind niet dat alle media hier bij betrokken dienen te worden. Overdrijven is ook een kunst. Gaat het er niet vooral om dat je je bewust bent van wat er gebeurt is met de nabestaanden en de daadwerkelijke slachtoffers meeleeft? Dit is nu samengevat in een traditionele 2 minuten en dat vind ik goed. Maar er zijn een paar mensen die dit proberen te hypen of iets proberen te ontketenen door nu internet er bij te betrekken. Zoals je een paar jaar geleden mensen had die via msn van die doorstuur dingen stuurde omdat je dan pas écht herdacht. Ik heb die mensen vriendelijk doch dringend verzocht een rijdende bus te zoeken om te knuffelen. Iedereen herdenkt op z’n eigen manier, of niet, maar het is niet aan anderen om te bepalen of ze dat wel of niet zouden moeten doen.

Bijdrager
    June

@trabant: Ik prijs me zeker zeker gelukkig voor dingen die ik mee gemaakt. Maar om elke jaar verveelde dingen uit het verleden te gaan herdenken vind ik zonde van mijn tijd. Is meer iets voor 40 plussers merk ik. Maaruh… als je het nooit los laat dan blijf je last hebben van nachtmerries. Als mensen dat voor zich zelf willen herdenken zijn ze vrij om dat te doen, prima weet je wel. Maar om het weer landelijk te doen, heel bombarie erom heen enz… en zelf nu op het internet vind ik het een beetje bull! Elke tv zender besteed er ook nog uitgebreid aandacht aan, alsof 1 zender niet genoeg is.

Vind je verder niet een beetje hypocriet om dit gebeurtenis te herdenken en te roepen; nooit meer!, en vervolgens alle steun geven aan Amerikaanse Iraq missie??

En verder snap ik niet wat je wint om een link te plaatsen naar mijn profiel. En voor jou info… ik kom niet uit helmond, ik woon in helmond.;)

Bijdrager
    Merkava
    ”June”

@trabant: Ik prijs me zeker zeker gelukkig voor dingen die ik mee gemaakt. Maar om elke jaar verveelde dingen uit het verleden te gaan herdenken vind ik zonde van mijn tijd. Is meer iets voor 40 plussers merk ik. Maaruh… als je het nooit los laat dan blijf je last hebben van nachtmerries. knip

Vind je verder niet een beetje hypocriet om dit gebeurtenis te herdenken en te roepen; nooit meer!, en vervolgens alle steun geven aan Amerikaanse Iraq missie??

Ik geloof niet dat Trabant voorstander is van de Amerikaanse missie, even wat van zijn berichten teruglezen.

Tja de veertigers, naast dat leeftijd vaak ook gelijk op gaat met levenservaring, zijn de huidge generatie veertigers de laatste generatie die nog bewust een flinke recessie in Nederland meegemaakt hebben, die internet bubble was daar maar een klein hobbeltje bij.
    Ik heb het over de golf van faillismenten begin jaren 80 van de vorige eeuw, in die periode was niemand zeker van zijn baan, de werkloosheid groeide explosief. Toen werd er even flink gesjort aan de Maslov piramide.

Pas zodra mensen met tegenslag te maken krijgen ontdekken ze dat je moet knokken, en niet alles zomaar komt aanwaaien. Dan kun je de doordauwers en de verliezers snel van elkaar onderscheiden.
    We zijn er qua welvaart op vooruit gegaan de afgelopen tientallen jaren, voor welzijn betwijfel ik dat.

Bijdrager
    1984
    ”johnny_cash”

@june:

Think different.

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    1984

We herdenken alleen de Nederlandse burgers en militairen die zijn omgekomen sinds de 2 de wereldoorlog of in oorlogssituaties en vredesoperaties waar ook ter wereld…….
    Waarom zouden we niet stilstaan bij bij de huidige oorlogen en slachtoffers van wat voor ras kleur of geloof, en de haat die word gezaaid door anders denkende te veroordelen……… hadden we hier ooit niet een Multiculturele Samenleving….

Bijdrager
    Cloudsurfer

Moet je echt bij iets stil staan door letterlijk twee minuten je leven op pauze te zetten? Ik heb alle respect voor degene die zich hebben opgeofferd voor onze vrijheid, maar om twee minuten erover stil te zijn vind ik nergens voor nodig. Mijn gedachten dwalen na een paar seconden toch af.

Nee, als jullie willen dat ik twee minuten lang niet op OSX.nl kom vind ik dat prima, maar ik ga vanavond niet stoppen met wat ik dan ook op dat moment aan het doen ben.

Bijdrager
    sarasin

¥β

Bijdrager
    renkoprins

en, heeft iedereen braaf die 2 minuten internetstilte gehouden?!:P

Bijdrager
    trabant

Heel banaal, maar ik zat aan tafel terwijl er een download liep. Pasta met zalm, want vrijdag. :satisfied:

Bijdrager
    Rik H.
    ”johnny_cash”
    ”1984″

Multiculturele Samenleving….

Dat is nou juist de grootste fout die je hebt gemaakt.. ik heb dan meteen direct een aantal vragen voordat ik met je hierover in discussie ga:

a. wat bedoel je met een multiculturele samenleving?
    b. sinds wanneer zijn we een multiculturele samenleving?
    c. Sinds wanneer moet ik rekening houden met de zogenaamde multiculturele samenleving?

Dat multiculti gesietemieter is zo’n “hol-woord”.. OH ja wat zijn we multiculti. IK WIL helemaal NIET MULTICULTI zijn. Wat een nare gedachte is dat, ik heb namelijk helemaal geen zin in 30 fatimieps per vierkante meter die neerkijken op mijn vriendinnen omdat ze geen hoofddoek dragen.. of van die “besneden” sodemieters die om 5 uur ’s ochtends het leuk vinden om ALLAH HAKBAR te roepen.. of mensen die blijven zeuren met het halal… opzouten daarmee.

En neen ik ben geen racist, ik ben libertariër. Voordat we de multiculti discussie willen gaan voeren stel ik voor om toch aan het topic te houden.. 4/5 mei Daar gaat het om.. (iets waar die fijne MP van Iran maar al te graag een stok voor wil steken…)

P.S. in mijn studentenhuis zitten buitenlandse studenten.. (turkije, marokko, amerika, Thailand, Zweden, Engeland, Frankrijk, enz.) dat zijn de meest prachtigste mensen die er zijn.. Ze hebben zich namelijk aangepast. iets waar die multiculti figuren niet zo op staan te wachten.. en dat is precies wat ik wil aangeven. we mogen dan wel openstaan voor vreemde culturen, maar ze zullen zich toch moeten schikken naar onze tradities en standaarden.. (en niet bijvoorbeeld leraar willen worden en dan weigeren ouders een hand te geven (ja dat heb je met dat multiculti gesietemieter) en dan gaan ze naar commisie gelijkehalal (waar allemaal van die Osama figuren zitten) en raad eens wie er gelijk krijgt?)

Je lijkt godverdomme wel een jehova die z’n gelijk wil halen.
    Wat een bullshit……

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 42)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.