11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Internetsignaal “ineens” minder…!!

Mijn internetsignaal (via Airport Express door mijn huis verspreid) is ineens veel slechter geworden.
    Eerst had ik beneden (waar ook de Airport hangt) een G5 20″ – waar ik volledig signaal had en boven een oude G3 DV, waar we een streepje minder hadden. Nu heb ik 3 iMacs in huis: 24″ beneden, 17″ boven en de 20″ op zolder. Maar het gekke is dat het internetsignaal beneden niet meer volledig is. Terwijl de 24″ drie meter van de Airport Express af staat.
    En soms nogal wisselt het nogal. Waaraan kan dat liggen?

Bijdrager
    PietjePuk

Sinds de vorige update van de Aiportkaart op mn MacBook Pro heb ik hier ook last van. Soms verdwijnt er een streepje (of twee) terwijl hij gewoon stilstaat. Ik heb nog niet echt verschil van snelheid gemerkt dan, alleen valt het mij wel op. Mss een bug in de software?

Mn iMac G5 heeft hier overigens geen last van.

Bijdrager
    MacAanZee

Ik merk wel een enorm verschil in snelheid – tussen ongeveer 1 en 4 Mb/sec (als ik dat goed heb tenminste) – gemeten via de test van http://macbidouille.free-go.net/index.php

Bijdrager
    MekMarley

Misschien heeft de buurman een nieuwe magnetron?
    Sommige apparaten kunnen het Airportsignaal belemmeren door de signalen die ze misschien op hetzelfde kanaal als de Airport uitzenden.

Bijdrager
    MacAanZee

Dat lijkt me niet. Naast me wonen alleen tijdelijke huurders in een al gemeubileerde woning. Bovendien zit de keuken aan de andere kant.

Bijdrager
    Oppie

Probeer het toch even op een ander kanaal; er zijn genoeg progjes die je de gebruikte WiFi kanalen in de omgeving laten zien; kies dan een vrij kanaal (magnetrons en dect telefoons zijn natuurlijk niet zichtbaar).

Bijdrager
    Peppie

Beste Mac aan Zee,

Dan heb je nog geluk dat je verbinding hebt, sinds de update van 10.4.8. heb ik helemaal geen Airportverbinding meer die stabiel is.
    Ik moet constant mijn mac opnieuw opstarten wil ik kunnen werken mer airport, ik heb er maar een ethernetkabel tussen gelegd.

Ik heb ook de aanbevelingen opgevolgd die hier op Macosx.nl aangeboden werden maar deze hebben bij mij geen resultaat gehad. ik zal er mee moeten leven denk ik misschien lost de volgende update het weer op.

Als iemand nog suggesties heeft houd ik me aanbevolen.

Peppie

Bijdrager
    Buzz

Ik heb zoiets ook gehad met mijn iMac G5 vorig jaar. Eerst dacht ik ook dat het aan een software update lag. Ook heb ik de iMac open gemaakt en het kaartje en de antenne-aansluiting aangeduwd. Zonder resultaat. Toen werd het steeds erger, tot ik helemaal geen verbinding meer kon maken. En omdat ik met mijn (toen) nieuwe PowerBookje geen problemen had, heb ik de iMac toch maar naar de winkel terug gebracht. Daar hebben ze het logic board vervangen en sindsdien werkt het weer gewoon zoals het hoort.

Een belangrijke vraag in jouw geval is of je met je andere Macs nog wel een goede Airport verbinding hebt, of wisselt het daar ook heel sterk? Anders ligt het hoogst waarschijnlijk gewoon aan je iMac. Je zou je oude iMac nog eens op zijn oude plek kunnen zetten om te vergelijken.

Als het voor alle Macs hetzelfde slechte resultaat geeft dan is het of een hardware fout in je basisstation, of het komt door een nieuwe storingsbron bij de buren ofzo.

Bijdrager
    MacAanZee

Het is bij alle Macs hetzelfde. Beneden (3 meter naast de airport express nota bene!!) heb ik 1 streepje minder, boven hebben we twee streepjes minder en soms drie. En op zolder is ie heel zwak. Soms wel contact soms niet – terwijl ik eerder wel met mijn powerbook uitgeprobeerd heb of de Airport Express zover kwam en dat ging altijd prima. Maar het is PRECIES sinds ik een iMax 24″ heb EN een 10.4.8 opdate heb gedaan – dat was ongeveer gelijkertijd.
    Het lijkt me stug dat op dat moment bij de buren iets veranderd is. Ik ga dat wel checken

Bijdrager
    Buzz

Het lijkt me sterk dat de 10.4.8 update op al je Macs tegelijkertijd voor Airport problemen zorgt. Volgens mij heeft meer dan 99,9% van de gebruikers geen enkel probleem met 10.4.8 en Airport, en jij dan opeens op alle drie je Macs tegelijkertijd. Lijkt me ook sterk.

En als je je nieuwe 24″ iMac helemaal uitzet en de 20″ iMac eens voor de test op dezelfde plek terug zet. Dan kan je achterhalen of het aan de nieuwe iMac of aan iets anders ligt.

Bijdrager
    MacAanZee

ga ik proberen. Ik ga ook bij de buurman checken hoe het met zijn internet zit. Hij heeft volgens mij de zelfde provider XS4ALL

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.