13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    JesseV

Internetradio

Wij hebben een vakantiehuisje met een helemaal stalen constructie hierdoor hebben we bijna geen telefoon ontvangst en helemaal geen fm ontvangst.
    Aangezien wij wel graag radio willen luisteren vroeg ik mij af wat de beste oplossing hiervoor was, ik weet van het bestaan van internetradio’s maar zijn alle Nederlandse zenders daar wel beschikbaar.

Moderator
    unSOUND

Je kunt internet radio via iTunes luisteren:

Nederlandse Radio in iTunes: Update nu met 99 stations!

Bijdrager
    JesseV

Het probleem is dan dat daar ook een computer steeds moet staan.
    Ik zit nu aan een airport express en TuneInn op de iPad te denken.

Moderator
    unSOUND

Op een iPad kun je gebruik maken van Apps als Ether:

http://itunes.apple.com/nl/app/ether-radio/id365501201?mt=8

Bijdrager
    yellow
    Bijdrager
    JesseV

Dan heb ik liever een app. maar met bijvoorbeeld een Squeezbox duet gaat het niet lukken?

Geblokkeerd
    Anoniem

gaatje boren naar buiten, antenne verlengen helpt ook….
    Of zoek je een reden om je mac op vakantie mee te nemen ;)?

Bijdrager
    JesseV

Het is een zinken huis dius gaatje boren is makkelijker gezegd dan gedaan,
    Het is ons eigen vakantiehuis waar we (bijna) elk weekend zijn en ik ben geen voorstander van een iMac of Mac Pro meenemen.

Geblokkeerd
    Anoniem

Komop een beetje creatief zijn. Neem aan dat er kruip ruimte onder zit. Of het dak ergens, kan me niet voorstellen dat er totaal geen optie is.
    Neem aan dat de kozijnen ook niet van staal zijn?
    Of wat dacht je van digitenne nemen, dan is het kpn zijn of haar probleem ;).
    Want als het niet werk komen ze een buiten antenne plaatsen.

:)

Moderator
    unSOUND

Een squeezebox heb je toch niet nodig als het via de iPad kan ? Maar hoe zit dat daar met internet, heb je daar internet, of wil je via een 3G verbinding gaan luisteren ?

Bijdrager
    JesseV

We hebben een coaxkabel voor digitenne met de bouw aan laten leggen door/langs de schoorsteen maar de tv staat beneden in de kelder en de radio niet.
    Zoiezo willen we zo weinig mogelijk snoeren wegens het design (familie van binnenhuisarchitecten).

Er komt gewoon wifi in het huisje die bedrading is er al.
    Als ik zo kijk denk ik dat de iPad/iPhone met airport inderdaad de beste oplossing is boven die squeezebox.

Bijdrager
    Wankei

Hé OMT’ers,

Los van imac, ipod of iphone of welke “I” dan ook kan je toch gewoon een’losse’ internetradio kopen. Zo’n ding kost echt niet veel en via een wifi-verbinding vind je er zowat elke zichzelf respecterende zender op..

Groetjes
    W

Bijdrager
    Steven Paul

Tangent Quattro’s zijn ook leuk, we hebben er twee in huis…

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.