7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    stijn23

Internetdeling via firewire

Ik heb hier een powermac G5 staan zonder airport, die via ethernet verbonden is met het internet. Dit internet zou ik graag delen met een powerbook G4 (wel met airport, maar zonder draadloos netwerk maakt dat niet zoveel uit).
    Via Firewire kan ik de twee computers in netwerk zetten. Internetdeling lukt echter net.
    Dit is wat ik heb ingesteld op de G5:
    Deel de verbinding via: Ingebouwd Ethernet
    met computers die gebruik maken van: Firewire

De powerbook geeft aan dat ingebouwd firewire verbonden is, maar een zelftoegekend IP-adres heeft, en mogelijk geen verbinding tot stand kan brengen.
    De verbinding wordt automatisch via DHCP geregeld.

Heeft iemand een idee van wat ik fout doe?

Bijdrager
    Pieterr

Heb je de firewall aanstaan?

Bijdrager
    stijn23

Ik dacht er ook juist aan, maar toch heel hard bedankt. Ik heb ze uitgezet, en alles werkt nu zoals het hoort.
    Alleen… nu heb ik dus geen firewall meer…
    Is er een manier om de firewall alsnog in te schakelen? Ik gebruik de gewone firewall uit de systeemvoorkeuren, maar ik weet niet welk programma ik toestemming moet geven om verbinding te maken.

Bijdrager
    Oppie

Welke optie in de firewall had je dan aangevinkt: de tweede of de derde?

Bijdrager
    Pieterr
    ”stijn23″

Alleen… nu heb ik dus geen firewall meer…

Dat ligt eraan. Als je ook een router hebt, zit daar (doorgaans) al een firewall in.
    Maar omdat je een vraag stelt over “Internet delen via Firewire” zou het nog het geval kunnen zijn dat je geen router hebt.

Bijdrager
    stijn23

Ik heb inderdaad al een router met ingebouwde firewall. De internetdeling gebruik ik omdat ik maar 1 UTP-kabel heb liggen voor 2 computers.
    Het leek mij echter veiliger om toch de firewall aan te zetten. Ik had de optie aangeduid ‘sta alleen essentiĆ«le voorzieningen toe’. In het lijstje staat wel bestandsdeling en dergelijke, maar geen internetdeling. Bij de derde optie kan ik dan wel kiezen welk programma ook toestemming krijgt, maar daar weet ik dus niet welk programma ik moet aanduiden.

Bijdrager
    Oppie

Bij alleen ‘essentiĆ«le verbindingen’ gaat het idd niet lukken en is de zaak geblokkeerd.
    Dat verklaart dus je probleem!

De derde optie is goed, en in principe hoef je daar niks zelf aan toe te voegen om internetdeling mogelijk te maken.
    http://support.apple.com/kb/HT1810?viewlocale=nl_NL

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.