5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Internetdelen Mac actief houden, ook als bron even wegvalt

Ik heb een 4G telefoon die internet verzorgt, en een MacMini die dit vervolgens de kabels in de muren in jast zodat hele huis erbij kan. Maar 1 ding irriteert me: die Mini is ook een router, geeft alle aangesloten computers een IP nummer. Als de Wifi van 4G telefoon nou wegvalt, dan kapt de Mini ook met uitdelen IP nummers, waardoor de NAS, TV server e.d. ook allemaal offline gaan.

Hoe zorg je dat internetdeling altijd actief blijft als router, ook als er even geen extern IP verkeer mogelijk is?

Bijdrager
    McPim

Internetdeling is geen ‘router’, het deelt alleen IP adressen uit om (en zolang) het internet kan delen. Als je wil dat je apparaten thuis intern op een netwerk blijven functioneren moet je een echte router (hardware dus) gebruiken.

Bijdrager
    computer space

Sorry McPim, maar dat is een beetje bull. Een echte router is vaak ook niks meer dan linuxbak waar ipconfig in bepaalde instellingen op draait, internetdeling op Mac is exact dat. Alleen de GUI van OSX duwt nogal appart op de knoppen onder de motorkap. Ik zoek dus iets waardoor eenmaal ingesteld de GUI er met de tengels afblijft.

Bijdrager
    McPim

computer space op 11 november 2019 om 20:00
    internetdeling op Mac is exact dat.

Blijkbaar niet toch, hoe graag je het ook zou willen? Dit gaat niet werken. De ‘GUI die ergens met de tengels af moet blijven‘….? Lol.

Bijdrager
    Mela

<p class=”cite”>computer space op 11 november 2019 om 17:56</p>
    Als de Wifi van 4G telefoon nou wegvalt, dan kapt de Mini ook met uitdelen IP nummers, waardoor de NAS, TV server e.d. ook allemaal offline gaan.

Al gedacht aan vaste ip-adressen voor NAS, TV server e.d?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.