16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Cars

Internetconnectie m.b.v. een Range Expander

Goedeavond,

Het probleem is als volgt: ik heb sinds een tijdje mijn eerste Mac. Een iMac Intel. Eerst wilde ik internetten via een kabel, maar dit is onmogelijk. Dit (oude) huis klopt van geen met kabels en met het trekken ervan zitten ze vast of komen ze totaal ergens anders uit. Geen oplossing dus.

Draadloos. Een router hadden we al, een WL500g van Asus. Maar ik zit twee verdiepingen hoger, als resultaat: geen ontvangst.
    Ga ik vandaag een nieuw moederbord halen voor de PC (mijn broertje gebruikt hem nog steeds), want deze ging eergisteren kapot. Ook maar meteen een Range Expander gekocht. Volgens de man van de winkel hoefde ik niks te installeren. Doe de doos open en ja hoor, toch een Cd. Maar ik heb hem toch gewoon geprobeerd. Maar mijn Mac ziet hem wel, maar ik kom niet op het Internet. Ook heb ik mijn WEP er af gehaald, maar dat verandere ook niks.

Later heb ik de Windows laptop gepakt. Ook hierop heb ik geen software geinstalleerd. Ook hier geen verbinding. Er zou geen standaard gateway zijn. Maar hoe kijg ik toch Internet contact met dat kreng van een Linksys!!

Alvast bedankt,

Cars

Die #@$! PC doet het ook niet:x Voeding is ook kapot waarschijnlijk! Wat een $%*! dag en een &*[email protected] technologie van tegenwoordig.

Bijdrager
    nilmedia

Controleer eens of je IP range van de router 192.168.X.X is. Volgens mij werken die Range Extenders enkel binnen deze range.

Bijdrager
    Cars

Het ip-adres is 169.254.xxx.xxx

Ook raar. Ons netwerk heet ‘Netwerk Thuis’, maar door die Range Expander komt er een netwerk bij: ‘linksys……(allemaal cijfers). Omdat de laatste erg sterk is denk ik dat ik die moet hebbeb, daarvan is ook dit ip adres.

Bijdrager
    star stardust

Range Expander krijgt dus geen ip van je dhcp server (router/modem). Waarschijnlijk omdat ie uitgaat van een andere ip-range. Je moet middels een webinterface o.i.d. in je Expander de range aanpassen naar die van je router. Kijk eens in de handleiding hoe dit moet.

Bijdrager
    Cars

Ok. En het kastje zelf zit een Auto Configuratie knop en een Reset. Voor de rest alleen software….voor Windows.:(

Bijdrager
    Cars

Ik ben vandaag weer een tijd bezig geweest…De Mac ziet hem wel, en het Airport teken rechtsboven geeft twee streepjes, maar nog steeds niks.

@Star Stardust. Hoe kom ik een mijn webinterface?

Ik ga zometeen nog wat dingen proberen via de Windows laptop..

PS. Mocht het niet lukken, dan gaat die zooi vrijdag of zaterdag terug naar de winkel. In de Apple Store kwam ik ” Dr Bott ExtendAIR Omni AirPort-antenne” tegen, maar bij systeemvereisten staat dat je een AirPort Extreme-basisstation (met modem- en antennepoort) nodig hebt…:roll: Dus niet met een Asus WL500G..!?? :?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    Cars

Iemand???

Bijdrager
    Cars

Ok. Vandaag terug gebracht. Winkel deugt niet. Voeding was ook verkeerd en ik vroeg om een draadloze expander en geen half draadloze.

We gaan onze redding (weer) zoeken bij Apple..Wat is het verschil tussen Airport Extreme en Airport Express. Welke is sterker qua signaal/bereik?

Dank u!

Bijdrager
    jeroenimo

Airport express en Airport Base ben ik qua bereik ook niet erg over te spreken,

Ik ben meer van de WRT54G van linksys met een getweakte firmware, waarbij je het zendvermogen kan opschroeven plus dat je er nog betere antenne’s op kan schroeven..

Maar goed er gaat niks boven een kabel van de router naar je kamer 2 verdiepingen omhoog/beneden, en daar dan een airport express aan hangen waarover je ook muziek kan streamen:P

Maar goed er zijn meerdere oplossingen dus..

Bijdrager
    jeroenimo

Ik zie trouwens dat de ASUS WL500G-Deluxe ook een andere getweakte firmware kan draaien, zeker iets om in te kijken ..

Kijk zeker eens goed rond op http://www.dd-wrt.com

Bijdrager
    Cars

Bedankt! Ziet er lastig uit alleen. Ik ga me er even in verdiepen…Vervalt hierdoor niet de garantie?

Bijdrager
    jeroenimo
    ”Cars”

Bedankt! Ziet er lastig uit alleen. Ik ga me er even in verdiepen…Vervalt hierdoor niet de garantie?

Ga d’r maar vanuit, dan valt het altijd mee:P

Bijdrager
    TypeWriter
    ”jeroenimo”

Ik ben meer van de WRT54G van linksys

Mag ik vragen, heb je dan geen problemen met Linksys? Ik krijg met OSX 10.4 steevast binnen een kwartier dat ie ermee kapt.

Heb zelf een Linksys gehad, en bij mijn nieuwe buren precies hetzelfde probleem.

Maar: met OSX 10.3 lijkt ie geen probleem te hebben. Is er iets in de netwerksoftware van 10.4 dat dit veroorzaakt? Heeft het soms iets met Rendezvous te maken?

Hans Erik

Bijdrager
    jeroenimo
    ”digidivi”
    ”jeroenimo”

Ik ben meer van de WRT54G van linksys

Mag ik vragen, heb je dan geen problemen met Linksys?

Nog nooit gehad, nou moet ik zeggen dat ik nog nooit de orginele firmware van Linksys gebruikt heb op de WRT54G, zodra ik em binnen had heb ik direkt de DD-WRT firmware geinstalleerd..

Let wel op er is namelijk 1 rotte versie van de WRT54G uitgebracht en dat is de versie “5” die geeft veel problemen maar niet alleen met OSX… dus dat is wel bekend.

De mensen van Seattle wireless, (en geloof me die weten waar ze het over hebben) zeggen dit over de versie 5 …..

Bijdrager
    TypeWriter

Ah! Volgens mij heb ik inderdaad een v5 gekocht, die ik dus inmiddels naar de buurman heb doorgesluisd.

Maar voor ik het ga proberen (op andermans router): kan ik naderhand de originele firmware ook weer terugzetten, mocht er iets toch niet volgens plan gaan?

Hans Erik

Bijdrager
    jeroenimo
    ”digidivi”

Ah! Volgens mij heb ik inderdaad een v5 gekocht, die ik dus inmiddels naar de buurman heb doorgesluisd.

Maar voor ik het ga proberen (op andermans router): kan ik naderhand de originele firmware ook weer terugzetten, mocht er iets toch niet volgens plan gaan?

Hans Erik

Ja hoor dat kan probleemloos, let wel dat je de router eerst met de “mini” flasht en daarna pas upgrade naar de “full” version daarna kun je de router ook weer terug flashen naar de orginele linksys, maar die moet je wel effe downloaden. maar geloof me als je DD_WRT draait wil je niet meer terug:P

”DD-WRT”

3.) Linksys WRT54G/GS (any version) flashing notes:
    —————————————————
    -For upgrading from the original Linksys firmware, please use the generic mini version (dd-wrt.vXX_mini_generic.bin) and flash it from the web GUI interface. After this first flashing you can change to any other distribution, if you want.
    -For flashing via the web GUI interface, always use the included ‘generic’ binaries. The other Linksys router specific binaries are only meant for tftp upgrades.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.