7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    kristo

internetconnectie in virtual pc?

Iemand een idee hoe een internetconnectie te maken in Virtual PC 6.11 met Win XP Pro (of gelijk wat) ? Internet sharing staat aan, ben vertrouwd met hoe het zou moeten (ging vroeger prima met een oudere VPC op een andere Mac). Helaas nu niet meer. Iets met DHCP ?

Zou zo eenvoudig moeten zijn, maar telkens de melding:

Website found, waiting for reply !

en dan volgt een dnserror html-pagina van windows.
    Internetsharing staat aan via shared networking. In osx staat de internetverbinding open, dient er nog iets ter veranderen in het netwerk/delen regelpaneel in osx ?

Bijdrager
    Triumph

Kan het even nu niet bekijken, maar bij mij werkt het zonder 1 enkele porbleem.
    Vooral als weer eens met Safari een site niet goed werkt dan start ik VPC op en browse er dan naar toe. En natuurlijk:-) werkt het dan wel.

En met de netwerk verbinding heb ik nooit een probleem gehad. Als ik er vandaag of morgen achterzit dan geef ik mijn instellingen wel door

Bijdrager
    nowhere girl

‘normaal gezien’ hoef je er niets voor aan te passen in je systeemvoorkeuren, werkt het gewoon onder windows.

Wanneer het dus niet werkt, kan je in windows je instellingen gaan aanpassen naar gelang je provider.

Wanneer je overigens een site wil bekijken hoef je dat niet via virtual pc te gaan doen. Je kan gewoon het debug menu aanleggen in safari( oa safari enhancer of via de terminal ) dan kies je als user agent: windows MS explorer 6.

Daarna ga je natuuuurlijk weer over tot de automatische user agent. :finderoud:

Bijdrager
    kristo

nowhere girl; ik heb even safari enhancer geïnstalleerd, in het debug menu kan je kiezen voor windows MS IE 6.0 Dat kan je aanvinken, en dan … ?? Je kan klikken in het debug menu op allerlei opties maar er komt niks uit? De tutorial op hun website vertelt niks..

Ondertussen in VPC nog altijd: “website found, waiting for reply ” dat loopt een tijdje en dan een melding dnserror.htm.

Bijdrager
    nowhere girl

Met safari enhancer kan je sites bekijken alsof je met een windows internet explorer browser aan het surfen bent.
    Het was eigenlijk ook wel bedoeld voor Triumph, je hoeft niet via virtual pc te gaan om dezelfde site te zien te krijgen.

De safari enhancer zal je virtual pc probleem niet behelpen,..
    in windows zelf ga je volgens mij best eens kijken of je netwerkkaart juist geconfigureerd is en of je instellingen van je internet provider kloppen in je browser instellingen.

Ik weet alleen niet of je het nodig hebt aangezien sites even goed kunnen werken met safari( via een andere user agent desnoods ).

Hopelijk is dit ietwat duidelijker.

Bijdrager
    kristo

Dat Safari enhancer het VPC probleem niet zou verhelpen was me duidelijk :-).

Maar ivm die enhancer, die draait hier nu, maar ik kan er niks mee, wat doe je ermee ? Het lijkt me totaal nutteloos ? Andere user agents kiezen in het menu laat enkel de browser reloaden, maar de sites die openstaan veranderen niet zoals ze wel veranderen in een Win MS IE op een windows-pc. Het menu noemt debug, maar hoe debug je? Waar zie je een debugresultatenlijst, m.a.w. hoe gebruik je enhancer?

Bijdrager
    nowhere girl

Het enige dat je hoeft te doen is klikken op een andere user agent en dan herlaadt de pagina.

Dit werkt bij veel sites, niet bij allemaal.:(
    Wanneer er in de broncode gecheckt wordt welke browser je gebruikt en afhankelijk daarvan menu’s al dan niet getoond worden, zal de site er anders gaan uitzien.

Wanneer er geen enkele site ooit anders uitziet, werkt het waarschijnlijk niet..
    Dan kan je misschien via der terminal volgende command ingeven:
    defaults write com.apple.safari Includedebugmenu 1

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.