30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 49)
  • Q:

Bijdrager
    Klaas Geert

internetbankieren en mac os 10.3, welke bank?

Ik ben particulier lid bij de Friesland bank en ben er zo langzamerhand achter gekomen dat internetbankieren met de apple bij de FB echt niks gaat worden. De b@st@rds!
    Dus ik moet maar eens op zoek naar een bank waar ik wel kan internetbankieren met Mac OS 10.3.2 (met adsl).
    Iemand tips? Welke banken doen niet moeilijk over de Mac?

Bijdrager
    ihans

postbank.nl

Bijdrager
    Sjimmie

Rabobank werkt ook goed

Bijdrager
    ScubaMac

Zeker niet de postbank!!!! mijn (zakelijke)girotel online werk echt heel slecht met safari.
    Zo moet je 3 codes invullen voordat je erin komt – safari kan de naam en reknummer niet onthouden – die zul je dus alle 3 uit je hoofd moeten leren.

Wanneer je echter iets gaat overmaken ontthoud hij wel welke bedragen je eerder hebt overgemaakt – dus stel ooit heb je 10.000 euro overgemaakt en je wilt nu 10 euro overmaken – vult tie doodleuk 10.000 in – je moet dus heel goed opletten!

verder is er een veld waar je 4x 4cijfers kunt invullen als betalingskenmerk. er passen echter maar 3 cijfers in die velden- en is hij inmiddels zelf uit een hokje gesprongen kun je dit niet meer wissen, en moet je alles opnieuw invullen.

verder krijg je een lijst met codes op een lullig papiertje! die moet je dus goed opbergen en altijd bij de hand hebben. Andere banken (rabo bv) heeft gewoon een aparaatje dat de codes voor genereerd, veeeel handiger!!!

ben eigenlijk ook opzoek naar een nieuwe bank omdat ik er zo ontevreden over ben maar het is zoveel moeite om het uit te zoeken, ben dus erg benieuwd naar andere reacties…

groet,

peter

Bijdrager
    Intronic

Rabobank werkt hier anders niet, de site + inlogscherm werkt wel. Alleen als ik inlog krijg ik een mooie witte pagina, bagger dus.

Bijdrager
    Syndic

Bijdrager
    ossccar

rabobank , geen probleem… met safari niet de blokkeer pop-upvensters aanzetten..

Bijdrager
    JeePee

ABN-AMRO is dè Mac-bank, ik ben er heel tevreden over. De Postbank heb ik vaarwel gezegd.:roll:

Bijdrager
    ihans

Bij postbank.nl gebruik je geen tanlijst meer maar krijg je de tancode per overschrijving direct gesmst dus waar ook ter wereld kan je nu betalingen doen. Zet in safari de autofill uit voor forms dan werkt alles perfect

Bijdrager
    Intronic
    ”ossccar”

rabobank , geen probleem… met safari niet de blokkeer pop-upvensters aanzetten..

Ow haha, nooit opgekomen, thnx:)

Bijdrager
    JohmM

Rabobank, perfect, geen probleem

Bijdrager
    maxout

SNS bank!!

zowel zakelijk al prive gebruik ik het.. helemaal goed!

Bijdrager
    Oppie
    ”Klaas

telebankieren met Mac OS 10.3.2

Voor alle duidelijkheid: telebankieren òf internetbankieren?

@intronic: Is al een miljoen keer genoemd in allerlei fora: Rabobank werkt ok, wel de pop-up killer ff AFzetten voordat je inlogt! 8) (igv Safari)

Bijdrager
    arneblk
    ”JeePee”

ABN-AMRO is dè Mac-bank

Fijn dat het op een mac werkt,
    jammer dat de bank zélf zo k*t is:(

Bijdrager
    JeePee

Bij ABN-AMRO hoef je niet moeilijk te doen met Popup aan of uit of Autofill etc. Het werkt gewoon, wat je ook instelt! 8)

Bijdrager
    Klaas Geert
    ”Oppie”
    ”Klaas

telebankieren met Mac OS 10.3.2

Voor alle duidelijkheid: telebankieren òf internetbankieren?

@intronic: Is al een miljoen keer genoemd in allerlei fora: Rabobank werkt ok, wel de pop-up killer ff AFzetten voordat je inlogt! 8) (igv Safari)

Nou ja, ik boedoel waarschijnlijk internetbankieren (ik wil mijn bankzaken via het internet doen). Wat voor verschil zit er eigenlijk tussen die twee? Of gaat telebankieren alleen via de telefoon, zijn er combinaties van beide? :mrgreen:

iig bedankt voor de (snelle) reacties. Nu beginnen de luxe problemen. Wordt het SNS, Rabo, ABN of misschien toch Postbank? :)

Ervaringen, tips etc. zijn nog steeds van harte welkom.

Bijdrager
    4iam

internetrekeningen bij ABN en SNS.
    ABN internetbankieren krijgt bij mij een 9-, SNS een magere 7
    ABN vind ik sneller, overzichtelijker en logischer. maar dat is persoonlijk.
    ABN onthoud alle eerder ingetypte informatie (rekening, begunstigde etc.) behalve de over te maken bedragen. Goed en makkelijk adresboek.
    kan makkelijk alle transacties informatie downloaden (per rekening/alle rekeningen, vanaf laatste download/op datum) om in FileMaker overzicht te houden.
    de identifier van SNS is gebruiksvriendelijker omdat je je europas niet nodig hebt bij inloggen.

Bijdrager
    diederik

Ik zit bij de ING (http://mijn.ingbank.nl/) werkt ook!
    Meerdere banken werken op de mac. Volgens mij moet je niet de bank nemen die voor de mac het best werkt maar de bank die voor jou het best werkt!

Bijdrager
    apenstaartje

ABN Amro vind ik zelf een fijne bank om mee te telebankieren…
    :)

Bijdrager
    macshareman

internetbankieren bij ABN Amro werkt perfect. verder zowel zakelijk als prive nooit problemen, en ik kan altijd om mijn accountmanager terugvallen

Bijdrager
    Cyberwolf
    ”JeePee”

Bij ABN-AMRO hoef je niet moeilijk te doen met Popup aan of uit of Autofill etc. Het werkt gewoon, wat je ook instelt! 8)

Helemaal mee eens, werkt perfect.

Cyberwolf

Bijdrager
    mbrant
    ”JeePee”

ABN-AMRO is dè Mac-bank

ABN valt echt mee, vooral gemakkelijkvoor internationale overboekingen. Werkt prima via ADSL. (Deed dat ook al bij Homenet SW)
    Ik bankier nu al meer dan 2 jaar met ABN en het wordt telkens beter! Hij was de eerste die direkt op Safari werkte en de uitval wegens onbereikbaarheid is nihil. En dat kun je van andere banken niet zeggen!:mrgreen: :mrgreen:

In het verleden moest ik bij Fortis via de virtual PC emulatie bankieren en voordat DAT werkte had ik er een heel leven opzitten!
    Het overstappen naar een andere bank heb ik voor lief genomen (het was erger dan een fysieke verhuizing, dat wel!)

Succes met de keuze,
    Marianne 8) 8)

Bijdrager
    sky61084

Hier Belgische student met nederlandse rekening bij ABN AMRO

online bankieren is echt dik in orde bij ABN AMRO!

Bijdrager
    MacFan55

Ben al twee jaar met internetbankieren bezig via SNS-bank.
    Werkt prima met zowel Safari als IE; nooit een probleem gehad en snel toegankelijk (via ADSL). :roll:

Bijdrager
    EagerB0bNerd
    ”JeePee”

klopt, maar pas wel op met “automatisch invullen formulieren”, zoals ScubaMac ook al zegt. Ik heb wel eens 1200 euro betaald waar het 12 had moeten zijn. Het is niet de site van de bank die dit doet, maar Safari.

De bank haalt je geld niet voor je terug, je bent aangewezen op de medewerking van de ontvanger van het geld…

Bijdrager
    Delta_T

Ik gebruik zowel ABN/AMRO als Rabo. Beiden zijn prima, met een lichte voorkeur voor A/A ten aanzien van overzichtelijkheid en mogelijkheden. Zo kan je ook een online overzicht krijgen van al je bankzaken zoals verzekeringen, leningen enz.. Beiden werken met zo’n calculator. Ik heb wel het idee dat de Rabo dingetje e-dentifier (hoe heet zo’n ding?) minder handelingen vergt.
    Succes met kiezen.

Bijdrager
    macpro

Met telebankieren voor ABN-AMRO zelden problemen gehad.
    Maar de bank zelf presteert zwaar onder de maat is gewoon K*T.
    Dus zit ik tegenwoordig bij de SNS bank.
    En daar gaat internet bankieren (en de rest) probleemloos.

Bijdrager
    vogel

Sinds een tijdje, ik denk sinds de Safari 1.2 update, krijg ik de “werkt niet op een Mac” melding van de Rabobank niet meer. Ik ga ‘m nog missen.
    Pop up killer uit en weg is de irritante witte pagina, werkt perfect!

Bijdrager
    sarasin

##

Bijdrager
    Sambo

Rabobank. Al een jaar of 4 naar tevredenheid. Met Safari (optie ‘pop-ups blokkeren’ uitzetten) werkt de site zelfs uitstekend. Op drukke tijden wel eens een probleempje met verzenden, maar ja who’s perfect.

Voor gebruik met Apple prima dus

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 49)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.